Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Algemeen  ~  Hoe Stephen J. Cannell en Frank Lupo de serie bedachten.
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 05-05-2007 23:53:51  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

Ik heb een samenvatting gemaakt van hoe Stephen J. Cannell en Frank Lupo The A-Team bedachten. Het is gebasseerd op het interview die als extra te vinden is op de dvdbox van seizoen 5. Als het elders op het forum al staat, spijt dat mij.

Stephen J. Cannell werkte samen met Frank Lupo, en ze wilde een show gaan maken met de naam "Stingray". Hij ging toen met dat idee naar Brandon Tartikoff want daar vertelde hij graag zijn ideeën aan. Toen hij begon te vertellen, onderbrak Brandon hem vrijwel meteen, en Brandon zei: "Ik heb wat anders voor je.".. Stephen vond dat een beetje een teleurstelling. Hij zei "Het heet The A-Team". En Stephen dacht, wat een bar slechte naam voor een show. Maar dat zei hij niet, sterker nog hij vertelde Brandon dat hij het geweldig vond. Toen begon Brandon uit te leggen van, tja het lijkt een beetje op Mad Max, het is geen Mad Max maar er komen wel ingrediënten uit voor. Hij zei het gaat niet echt over het leger, maar een paar jongens ontsnappen uit de gevangenis. Hij zei: "Ken je die Mr.T. van die Rocky film? .. Dat word de chauffeur.

Even later liepen Frank en Stephen uit het kantoor, en Frank zei "Waar sloeg dat nou op?!". En Stephen zei "Volgens mij heeft hij ons aanbevolen om alle regels te overtreden waar een normale tv show zich aan voldoet. Toen zijn ze begonnen, met denken, wat voor kerels moeten het worden... Een gestoorde piloot, hij heet Howlin Mad Murdock met zijn ontzichtbare hond Billy. En dan Hannibal Smith, iemand die op elke opdracht een idiote oplossing heeft.. En Temleton Faceman Peck, dat is hun bietser. Als je een straaljager nodig hebt, hij regelt het wel. En dan de sterkte B.A. Baracus, die een hekel heeft aan iedereen en een slecht taalgebruik.

Toen zijn ze met het verhaal begonnen. Terwijl ze op een missie in Hanoi waren was de oorlog ineens afgelopen. Ze beroofden een bank, en veroorzaakten een politieke rel. Ze worden veroordeeld en ontsnappen uit de militaire gevangenis. En ze zijn op de vlucht voor het leger.

3 of 4 dagen later is Stephen terug gegaan naar Bradon. En hij vertelde, wat hij had bedacht met Frank Lupo. En zijn antwoord was "Dat is het precies!"

De recensenten kraakten de serie af. Ze vonden het veel te gewelddagig... Het publiek was echter super enthousiast!

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger

Flykie
BerichtGeplaatst: 06-05-2007 09:13:03  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Geweldige omschrijving Very Happy

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
MissCrazyFool
BerichtGeplaatst: 06-05-2007 10:45:16  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-4-2007
Berichten: 995
Woonplaats: Limburg(Geleen)

Flykie schreef:
Geweldige omschrijving Very Happy



Idd! Cool

_________________
I'm not crazy, i'm just on the jazz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
The Survivor
BerichtGeplaatst: 06-05-2007 11:03:36  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 2018

Wat ik eigenlijk nog zou willen toevoegen aan de post van Jointjeff is dat Brandon de serie ook omschreef als een soort van The Dirty Dozen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Algemeen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0