Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Fanfictie  ~  In The Nick Of Time

welk cijfer geef je dit verhaal?
5 of lager
12%
 12%  [ 1 ]
5 tot 8
25%
 25%  [ 2 ]
8 of hoger
62%
 62%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 8

Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 30-09-2007 09:01:49  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

hier is mn tweede verhaal!!

In The Nick Of Time…
(op het nippertje...)

Het was een zonnige dag, en de leiding van de VA had een plannetje bedacht. Ze zouden met een aantal patiënten even naar een dierenkampje gaan. De baas van dat kampje had het zelf aangeboden, en ze hadden ‘ja’ gezegd. Toen Murdock dit hoorde was hij helemaal in de wolken, en begon zich gelijk klaar te maken.
‘Murdock! Kom nou! We gaan naar de geitjes, veulens en hangbuikzwijntjes!’: riep zuster Billings terwijl ze op de deur van Murdock’s kamer klopte. Toen stak Murdock zijn hoofd om de hoek en zei op boze toon: ‘ik ben nog niet klaar! Ik moet nog mijn brood smeren’. De zuster zuchtte en zei: ‘maar je brood hebben wij al’. Maar Murdock zei op een toon van “je had het eerder moeten bedenken”: ‘het is ook niet voor mij, maar voor de geitjes. Die ga je toch geen droog brood geven? Dat lust jij ook niet!’. De zuster vertelde hem: ‘geitjes eten brood gewoon. Geen beleg of zoiets. Gewoon leeg!’. Murdock keek de zuster twijfelend aan, maar deed toch de deur dicht en ging met de zuster mee naar buiten. Daar stonden de anderen al te wachten op de bus. Toen die eindelijk kwam, het duurde uren voor Murdock, stapten ze allemaal in. Murdock was zo gelukkig dat hij voorin mocht zitten, naast de buschauffeur. Murdock stelde honderduit vragen over hoe je een bus bestuurt, en de chauffeur beantwoorde ze zo goed als kwaad. Murdock keek vol bewondering naar hoe goed de chauffeur reed. Hij begon een verhaal over Vietnam en zijn onzichtbare dieren. De chauffeur was wel wat gewend, en liet hem maar praten. Eindelijk waren ze bij het dierenkampje. Murdock stoof de bus uit, op de geitjes af. Die stoven alle kanten op, omdat ze dit niet waren gewend. De zuster rende achter hem aan en vertelde hem: ‘je moet rustig zijn. De geitjes zijn dit niet gewend, rustig aan, dan kan je vriendjes krijgen!’. Murdock deed het wat rustiger aan en inderdaad, de geitjes waren een stuk rustiger. Één geitje kwam heel dichtbij en Murdock gaf hem zijn brood. Hij ging met het zwartbruine geitje spelen en noemde hem Blackie. Toen was het tijd om weer te gaan en ze stapten allemaal de bus in. Toen Murdock naar buiten keek, zag hij iets wat hem niet beviel. Twee mannen gingen het hok binnen en pakten een geitje. Verder schonk Murdock er geen aandacht aan en viel de chauffeur weer lastig met allerlei vragen en opmerkingen.

Toen was het een paar dagen later weer eens heel lekker weer. De leiding vond dat het de vorige keer erg goed gegaan was, en besloot om nog een keer naar het dierenkampje te gaan. Murdock was weer in de wolken, want nu zou hij Blackie weer zien. Hij pakte weer brood en ging naar de bus. Toen waren ze weer bij het kampje, en Murdock ging op zoek naar Blackie. Maar hij vond hem nergens, en hij dacht: ‘waar is hij nou? Ik zal het eens vragen’. Hij liep naar een man toe die er deftig uitzag en vroeg waar de baas van dit kampje was. De man keek hem hooghartig aan en zei: ‘die staat voor je neus!’. Murdock knikte en vroeg: ‘ik ben Murdock, wie bent u? Weet u waar een zwartbruin geitje is gebleven? Het is mijn vriendje en ik wil hem weer zien, maar hij is er niet! Weet u waar hij is?’. De man werd een beetje bleek, maar zei verder alleen: ‘ik ben Taylor, en de geiten zijn op vakantie. Het spijt me, maar ze komen niet snel terug. Ga maar met een ander geitje spelen.’ En Taylor liep weg. Maar Murdock vertrouwde het niet en liep achter de man aan. Hij vroeg: ‘maar waarom, als er wat is kan je het mij wel vertellen hoor!’. De baas keek Murdock aan, en vertelde toen: ‘er zijn een paar mannen die mijn geiten stelen. Waarom weet ik ook niet, maar het is nou eenmaal zo. Ik ben naar de sheriff gegaan, maar die zegt dat ik het een beetje overdrijf. Niemand kan mij helpen, en dus worden er steeds meer geiten gestolen…’. Murdock kreeg een beetje tranen in zijn ogen. Hij vroeg weer aan Taylor: ‘ik zal kijken wat ik kan doen, dan kom ik morgen wel even langs. Taylor keek hem aan en was blij. Ja zeker, Murdock kon hem helpen…

Toen Murdock weer terug was in de VA, belde hij gelijk naar Hannibal. Hij vertelde hem het hele verhaal en Hannibal luisterde aandachtig. Hij dacht diep na en zei toen: ‘stuur hem maar naar de wasserij van Meneer Lee, je weet wel welk adres dat is, vanavond om 10 uur. Ik zal hem screenen, en misschien dat we hem helpen. Het klinkt raar, maar ik denk dat er meer aan de hand is…’. Met die woorden hing Hannibal en maakte zich klaar. Murdock belde de baas van het dierenkampje op en vertelde hem dat hij om tien uur vanavond bij meneer Lee moest zijn. Taylor zei dat hij er zou zijn, en hing op. Murdock vertrouwde het niet helemaal, maar vroeg niet verder. Toet Taylor had opgehangen bleef Murdock even staan luisteren, klapte toen zachtjes een paar keer met de hoorn op zijn hand met een nadenkende blik en hing toen ook op. Hij maakte een beweging om de telefoon weer te pakken, en Hannibal te bellen, maar hij deed het toch maar niet, wat hij eigenlijk wel beter had kunnen doen. Dat bleek uit wat er de volgende dag gebeurde:

De volgende dag belde Hannibal Murdock op in de VA. Murdock nam op en luisterde verbaasd naar wat Hannibal aan hem te vertellen had: ‘Murdock, ik begrijp het niet. Jij had toch gezegd dat hij om tien uur bij Lee moest zijn? Hij is niet eens op komen dagen. Dus ik bleef maar wachten, maar geen baas van de geiten of hoe hij ook heet…!’. Murdock dacht na en vroeg toen: ‘Taylor, hij heet Taylor, maar wat nu, kolonel? Ik denk dat hij echt hulp nodig heeft, want ik vertrouwde het al niet. Toen ik nog even luisterde toen hij had opgehangen, hoorde ik een vreemde zoemtoon, waarschijnlijk wordt hij afgeluisterd!’ Het was het even stil aan de ander kant van de lijn, en toen zei Hannibal: ‘ik haal BA en Face even op, maak jij je alvast klaar om opgehaald te worden’ en toen hing hij op.
Een paar uur later zaten ze met z’n allen in de Van. Hannibal legde BA en Face uit wat er aan de hand was, en BA zei: ‘ik vind dat we hem moeten helpen! Wie weet wat er met die beesten gebeurd is. Als Murdock al een vriendje had, dan hebben die kleine kinderen dat ook! Wie weet hoe verdrietig die zullen zijn, als hun vriendje weg is!’. Face keek Hannibal aan en zei: ‘hoe wil je dat gaan doen, Hannibal? We hebben geeneens een goed aanknopingspunt, alleen dat er geiten en andere dieren verdwijnen, en dat de baas niet is komen opdagen! En dat is dan ook alles, dus…?’. Hannibal lachte een beetje en vroeg toen: ‘heb je een sigaar?’ Face zuchtte en gaf hem een sigaar en een vuurtje. Toen zei Hannibal: ‘Murdock, jij gaat even kijken of de baas er is. Als hij er is neem je hem mee naar de auto. Is hij er niet, dan kom je weer terug’. Murdock knikt, hij had het begrepen. Hij klom de Van uit en liep naar binnen, naar het kantoortje van de baas. Hij keek verbaasd toen hij zag dat de deur kapotgeschoten was, en half openstond...

deel twee:
Murdock vertrouwde het zaakje niet, maar liep toch door naar binnen, ook al had Hannibal gezegd dat hij dan terug moest komen. Hij keek, toen hij binnen was, om zich heen en riep zachtjes: ‘Taylor, bent u hier? Ik had toch hulp belooft? Ik het ze meegenomen, dus als u nu mee naar buiten komt…’. Maar toen hoorde hij een stem achter zich die zei: ‘ik dacht het niet! Jij blijft mooi stil en gaat met ons mee.’ Murdock voelde dat hij een revolver in zijn rug geduwd kreeg. ‘Geen geintjes, en laat niets zien. Anders…’ Murdock slikte, en liep voor de man naar buiten. De anderen die in de Van op Murdock zaten te wachten keken met verbazing naar Murdock, die als een hark naar buiten kwam lopen, met een man achter hem aan. Hannibal zei tegen Face: ‘doe de deur maar open, Taylor en Murdock komen eraan’. Face deed wat hem gevraagd werd en deed de deur open. Maar toen riep de man tot hun grote verbazing: ‘blijf zitten, ik heb hem onder schot!’ De man schoot hun banden lek en duwde Murdock in een grijze auto, waar een andere man inzat. De deur werd achter Murdock dichtgegooid en de auto reed weg met piepende en rokende banden…

deel drie:

Face rende de Van uit en schoot de auto achterna. Helaas miste hij de banden. Toen rende hij naar de corvette, die iets verderop was geparkeerd. Hij sprong in de auto en reed de grijze auto achterna, maar kon hem niet volgen, want er kwam een grote vrachtwagen tussen. Face manoeuvreerde de corvette over de weg, om de vrachtwagen heen. Maar toen hij de vrachtwagen had ingehaald was de grijze auto, met Murdock, verdwenen. Face keerde de auto niet om, maar reed verder en probeerde een glimp van de grijze auto op te vangen. Toen ging de telefoon in de auto van Face over. Hij nam op en hoorde Hannibal, die vroeg: ‘heb je hem gevonden Face? We moeten hem vinden. Alleen Murdock weet hoe Taylor eruit ziet. Ik denk dat hier meer aan de hand is dan geiten die verdwijnen.’ Face antwoordde: ‘ik denk het ook. Maar ik heb die auto niet kunnen vinden, er kwam een andere vrachtwagen tussen, dus ik kom wel terug, hoe is het met BA?’ ‘Met BA gaat het goed’: antwoordde Hannibal. ‘Hij is nu de banden aan het verwisselen, dus we kunnen straks gaan zoeken’. Face antwoordde: ‘ik kom er aan, ben er zo’. Hij hing op en reed met een noodgang terug naar de Van, die ondertussen op krikken stond. BA was druk bezig en Hannibal hielp hem. Toen waren de banden verwisseld, en iedereen stapte in de Van. Ze reden naar de plek waar Face de grijze auto uit het oog was verloren. Ze stopten en bekeken de weg op de plattegrond. Ze zagen dat de weg nog een paar kilometer doorliep, en na een tijdje afsplitste in een doodlopende weg en een weg die nog verder door liep, helemaal de staat uit. Hannibal tikte met zijn vinger op de kaart, op de doodlopende weg. Hij zei: ‘ik denk dat we daar maar eens een kijkje moeten gaan nemen’ en nam een trekje van zijn sigaar. BA en Face keken elkaar veelbetekenend aan en BA schudde zijn hoofd en vormde het woord ‘Jazz’ met zijn mond naar Face. Die knikte en keek toen weer naar de plattegrond. Ze bestudeerden de kaart nog even en stapten toen weer in de Van en reden naar het doodlopende weggetje.

Terwijl de rest wanhopig op zoek was naar Murdock deed Murdock zijn best een goed plan te verzinnen om uit de auto weg te kunnen. Hij zag dat ze langs een maïsveld reden en sloeg plotseling de man die naast hem zat in één klap bewusteloos. Voordat de man achter het stuur doorhad wat er gebeurde, had Murdock de deur al open gedaan en was de auto uitgerold, in het maïs, onzichtbaar voor de beide mannen. Degene die was neergeslagen kwam weer bij en zag net Murdock verdwijnen in het maïs. De auto stopte en de man achter het stuur begon te schieten, en helaas voor Murdock, het was raak. Hij kon nog net een schreeuw voorkomen, en viel neer. De kogel had een belangrijke ader in zijn been geraakt. Strompelend probeerde Murdock vooruit te komen. Het ging, maar niet zo snel. Murdock verzwakte snel en viel bijna neer. Hij stond met veel moeite op en probeerde zich een weg te banen door het maïs, met de twee mannen achter hem aan. Toen zag hij ongeveer 500 meter verderop een boerderij staan. Hij verzamelde al zijn kracht en kwam strompelend het erf op. De boer kwam al uit de schuur gerend. Terwijl Murdock neerviel op het erf boog de boer zich over hem heen. Murdock probeerde wat te zeggen tegen de boer, maar toen verloor hij het bewustzijn.

deel vier:

Hannibal keek turend door de vooruit en vroeg toen aan Face: ‘ik herken die auto die daar staat? Jij ook, Face? Volgens mij is het de auto van die ontvoerders!’. Face keek ook door het raampje en zei toen verbaasd: ‘ja, het is hem, maar waar zijn die mannen heen? Als er maar niets met Murdock aan de hand is!’. BA keek erg bezorgd en zei: ‘wie weet wat die, die, die…… hem aandoen!’. Hannibal keek hem aan en wist niet wat hij moest zeggen, want ook hij had er geen goed gevoel bij.

Murdock knipperde met zijn ogen en zag wazig een hoofd boven hem, die zei: ‘gauw, Annie, hij komt bij. Geef wat water!’. Murdock keek wazig om hem heen, maar wist niet waar hij was. Hij voelde dat een hand zijn hoofd optilde en dat hij een kommetje water tegen zijn mond geduwd kreeg. Toen verloor hij opnieuw het bewustzijn.
De boer en zijn vrouw keken bezorgd naar Murdock en keken elkaar aan. Toen liep de boer weg, er moest namelijk een koe kalven en het ging niet helemaal goed dus belde hij de plaatselijke dierenarts. Zijn vrouw bekeek ondertussen het been van Murdock en verbond het. Toen haar man klaar was met het bellen van de dierenarts belde zij een dokter. Die kwam al snel en kon de kogel eruit halen. Murdock was nog steeds bewusteloos. De dokter zei: ‘hij heeft rust nodig, en mag zijn been niet bewegen. Ook is het beter dat hij niet vervoerd wordt, dus we kunnen hem niet naar het ziekenhuis brengen. Kunnen jullie hem verder verzorgen?’. Boerin Annie keek haar man aan en knikte toen: ‘ja, hij kan hier blijven. Is er nog iets wat wij moeten weten?’ De dokter zei: ‘ja, hij mag maximaal twee pijnstillers per uur. Als er wat ergs gebeurd, bel me dan maar, ook al weet ik niet wat er is gebeurd’. Hij nam afscheid en liep toen naar buiten. De boer liet hem uit en ging toen kijken bij zijn koe die aan het kalven was, terwijl zijn vrouw bij Murdock bleef en hem zo goed als kwaad verzorgde.

Ondertussen stond de rest van het team bij de auto, toen de twee mannen tevoorschijn kwamen van de weg. Face en BA pakten de twee mannen vast en Hannibal hield ze onder schot. Hij vroeg: ‘waar is onze vriend? Wat hebben jullie met hem gedaan?’. De grootste zei: ‘hij ontsnapte uit de auto en rende het maïs in. Meer weten wij ook niet’. Hannibal wist genoeg en zei tegen BA: ‘bind ze vast, we moeten Murdock zoeken. Face, ga naar die boerderij daar, en BA, jij blijft hier. Ik ga de andere kant op, geef het door via de walkietalkie als je wat hebt gevonden’. Met die woorden gingen ze uit elkaar. Face liep naar de boerderij en klopte aan. Een boerin deed open en Face vroeg: ‘ik zoek een goede vriend van mij, hij is waarschijnlijk gewond. Hebben jullie wat gezien?’. De boerin keek ineens een stuk bezorgder en liet Face gelijk binnen. Ze zei: ‘volg mij. Mijn man is in de schuur omdat een koe moet kalven, maar ik zorg al een tijdje voor een man met een pet op die gewond is aan zijn been en bewusteloos is’. Face stamelde: ‘bedankt, bedankt’ en rende naar de woonkamer. Daar zag hij gelijk Murdock op een bed liggen. Hij liep naar hem toe en ging naast hem staan, legde zijn hand op Murdock’s voorhoofd en voelde dat hij behoorlijk warm aanvoelde. Face vroeg, terwijl hij omhoog keek naar de boerin: ‘heeft u al een dokter gebeld? Hij is er erg aan toe!’. De boerin knikte en zei: ‘de kogel is er al uit, en hij mag niet vervoerd worden. Hij kan zolang wel hier blijven. Het is je vriend hè? Hij kwam uit de maïs en viel neer op het erf. Mijn man heeft hem naar binnen gebracht’. Face knikte, hij vond het allemaal best. Opeens herinnerde hij dat hij Hannibal en BA moest waarschuwen. Hij deed de walkietalkie aan en zei tegen Hannibal: ’hoor je mij? Ik heb hem gevonden in de boerderij daar , maar hij is er erg aan toe! Kom snel!’. Hannibal hoorde de spanning in Face zijn stem en ging gelijk naar de boerderij en nam BA mee, die de twee mannen had vastgebonden. Toen ze bij de boerderij waren aangekomen, en ze binnen gelaten waren, werd Murdock wakker. Hij keek verdwaasd om zich heen en herinnerde zich niet zoveel. Toen zag hij dezelfde boerin en Face, Hannibal en BA, die erg bezorgd naar hem keek. Hij zag de kring om hem heen staan en zei moeilijk, omdat hij veel pijn had: ‘zo…zo… wat een… aandacht’. Een glimlachje gleed over het gezicht van Murdock. Hannibal had moeite zijn emoties te bedwingen en ook BA had het te kwaad. Face kreeg tranen in zijn ogen, en de boerin ook, toen ze zag hoe hecht de vier mannen waren. Murdock zei: ‘het… doet…wel veel…pijn’. Face knikte en zei: ‘wees maar stil. Je moet opknappen en daarna kun je vertellen wat er precies is gebeurd’. Murdock knikte en de boerin, die vroeger verpleegster was, gaf Murdock een spuitje met pijnstillend middel. Murdock knikte een bedankje en viel in een onrustige slaap.
Toen kwam de boer tevreden binnen met een vrouwelijke dierenarts achter hem aan. De boer zei tegen zijn vrouw: ‘het is een stierkalf, een mooi, sterk kalf!’. De boerin keek blij, maar toen gaf de dierenarts een gil. Ze werd helemaal wit en rende naar het bed toe waar Murdock op lag en de rest van het team omheen zat. Die keken verbaasd op en toen herkende Face haar: ‘jij bent Kelly, de dierenarts die Murdock had geholpen toen hij was ontvoerd!’. En inderdaad, het was Kelly Stevens, de dierenarts waar Murdock verliefd op was geworden. Ze sloeg haar hand voor haar mond en boog over Murdock heen. Die werd weer een beetje wakker en herkende Kelly niet gelijk, maar na een paar seconden wist hij weer wie ze was. Hij keek haar aan en zei met moeite: ‘Kelly…wat doe…jij…hier nou?’. Ze zei niets maar keek hem alleen maar aan. Toen zei Hannibal: ‘Euhm…Face, BA, we gaan. We gaan die gasten aan de tand voelen en dan zoeken we Taylor op, ik wil weten wat hier precies aan de hand is!’. Toen zei de boer: ‘Taylor? De baas van het dierenkampje hier verderop? Ik heb ooit eens gehoord dat het een ex-kolonel is, die samen heeft gewerkt met ene kolonel Smith. De laatste is nu de leider van The A-Team, en gezocht. Ik hoorde dat Taylor nu achter hem aan zit, omdat hij wraak wil nemen voor iets wat een hele tijd geleden is gebeurt’. Hannibal keek verbaasd, en toen boos. Zijn gedachten dwaalden af aan de tijd dat hij nog samenwerkte met Taylor....

Taylor was een man die altijd onbetrouwbaar was. Eerst dacht Hannibal dat het over zou gaan, maar voor een paar honderd dollar kon je Taylor omkopen, dan stal hij een paar geweren voor je, of erger. Hannibal was er achter gekomen en bij Taylor weggegaan. Net voor de missie om de bank in Hanoi te overvallen had hij aan hogerhand vertelt wat voor man die Taylor was. Ze hadden het tot op de bodem uitgezocht en Taylor was op gepakt en voor een paar jaar de cel ingegaan, niet langer, want hij was ontsnapt. Nu zat hij dus achter hem aan, omdat hij wraak wilde.

Helemaal duidelijk was het nog niet voor hem, maar de hoofdzaak begreep hij wel. Face stoorde zijn gedachten door te kuchen en Hannibal zei: ‘oja…we gaan, ik weet wel wat er aan de hand is’. De boer keek verbaasd en toen legde Kelly hem uit: ‘dit is het A-Team. De gewonde man is Murdock, de piloot. De man met het grijze haar is de kolonel waar u het over had, namelijk kolonel Smith’. De boer wist niet wat hij moest zeggen, maar de boerin liep helemaal over van enthousiasme. Murdock viel weg in bewusteloosheid en Hannibal, BA en Face gingen Taylor zoeken. Toen ze weg waren werd Murdock weer wakker, en het ging al een wat beter met hem. Hij zag dat BA, Face en Hannibal weg waren en vroeg aan Kelly: ‘wat is er allemaal aan de hand? Ik begrijp er niets van’. Kelly keek hem aan en voelde vlinders in haar buik. Ze zei niet veel, omdat ze Murdock niet bang wilde maken. Ze zei alleen: ‘je vrienden zijn wat aan het doen, ze zullen zo wel weer terug zijn’. Murdock knikte en viel in een diepe slaap, terwijl Kelly bezorgd toekeek.

5e en laatste deel:
Hannibal, Face en BA liepen ondertussen snel naar de auto, waar de twee mannen, handlangers van Taylor waarschijnlijk, zaten. Ze werden ruw opgepakt door BA, die heel boos was omdat ze Murdock hadden neergeschoten. Face en BA hielden de mannen onder schot. Hannibal zei: ‘nu gaan jullie mij even vertellen wat er allemaal aan de hand is hier!’. De mannen keken elkaar aan en de grootste zuchtte diep. Hij begon te vertellen: ‘onze opdrachtgever is meneer Taylor. Hij heeft een hekel aan u, omdat u zijn carrière als wapenhandelaar hebt geruïneerd. Nu wil hij wraak nemen, en jullie uit leveren aan het leger. Taylor wist dat Murdock bij jullie hoort, dus probeerde hij via Murdock jullie te pakken te nemen. Hij nam het dierenkampje over en belde naar de VA dat ze een keer langs konden komen. Maar jullie waren te slim en toen moesten wij Murdock ontvoeren, maar die ontsnapte en de rest dat weten jullie al’.
Hannibal dacht diep na en bedacht een plannetje. Hij vroeg waar Taylor nu was en de man zei: ‘in de oude schuur, hier een paar kilometer vandaan. Het staat aan de rechterkant, het kan niet missen’.

Voorzichtig liep Hannibal naar de deur van de schuur. Hij deed hem open en stond oog in oog met Taylor. Die glimlachte gemeen en Hannibal vroeg: ‘hier ben ik, waarom doe je dit toch, het is toch allemaal verleden tijd?’. Taylor antwoordde: ‘ik had een gouden baantje, maar jij moest alles vernietigen! Nu wil ik dat jij gevangen genomen wordt door het leger, zodat ik wraak kon nemen!’. Hannibal lachte en zei: ‘dat lukt je nooit!’. Hij draaide zich om en riep: ‘BA! Face!’. Zij kwamen eraan en ondertussen, toen Taylor verbaasd stond te kijken, sloeg Hannibal hem neer. BA en Face bonden hem vast en Hannibal ging op zoek naar andere handlangers, die er niet waren. Maar toen hoorden zij een overbekende stem, namelijk die van Decker: ‘Smith, Barracus, Peck! Ik weet dat jullie binnen zijn, kom naar buiten met je handen boven je hoofd!’. Hannibal keek de anderen aan en ze gingen op zoek naar een achterdeur, die er tot hun verbazing ook was. Ze deden hem voorzichtig open en keken tegen een soldaat aan, die zijn geweer op hen richtte. BA liep snel naar de soldaat toen die net Decker wilde roepen en sloeg hem neer. Hannibal stak zijn duim omhoog en liep weg, het bos in. Face volgde Hannibal en BA had de achterhoede.
Ondertussen stond Decker nog steeds te wachten tot ze naar buiten kwamen. Toen dat niet gebeurde, wenkte hij de andere MP’s en ze vielen de schuur binnen, waar tot hun verbazing alleen een vastgebonden man lag, die Decker herkende als Taylor, die wapens had gestolen, en was ontsnapt.
Ondertussen zaten BA, Face en Hannibal in de Van en Hannibal zei: ‘nu snel naar Murdock, ik wil weten hoe het met hem gaat’. Ba knikte en gaf plankgas.

Twee weken later zat het team naast Murdock zijn bed in de boerderij. Het ging al beter met hem, de wond genas goed en hij kon al zitten. Ze kregen een kop koffie aangeboden door de boerin. De achterdeur ging open en de boer kwam binnen, gevolgd door Kelly. De laatste liep gelijk naar Murdock toe en vroeg aan hem: ‘hoe gaat het nu? Voel jij je al een beetje beter?’. Murdock knikte en keek haar aan. Langzaam ging Kelly’s hoofd naar beneden, maar toen bedacht ze dat iedereen er bij zat. Murdock keek haar aan, maar Kelly zei zachtjes: ‘beterschap’ en ze liep snel naar buiten, nagekeken door Murdock. Face, Hannibal en BA keken elkaar aan en het was even stil. Maar toen verbrak BA de ongemakkelijke stilte door te zeggen: ‘ik ben blij dat het beter gaat met je, het was echt eng!’. Murdock keek hem aan en ratelde: ‘was je bezorgd? Ja, je was bezorgd hè? Face, vertel me dat hij bezorgd was!’ Face zei niets maar zijn gezicht sprak boekdelen.
Hannibal verteld verder: ‘Taylor had veel meer op zijn geweten dan dat wij dachten! Hij heeft wapens gestolen, drugs gesmokkeld en mensen afgeperst. Hij krijgt nu ongeveer 25 jaar celstraf, dat hebben we gehoord op de radio’. De boer keek blij, en vertelde: ‘hij heeft vee gestolen, ook van mij. Ik moest veel geld betalen om mijn vee te houden, ik ben blij dat we van hem zijn verlost, bedankt jullie!’. Hannibal knikte en zei: ‘ u ook bedankt, u heeft veel voor ons gedaan, maar we moeten gaan. Murdock, over een week kan je weer terug naar de VA, zolang kan je hier blijven.’ Murdock knikte en zwaaide iedereen uit.
De volgende dag kwam Kelly weer kijken bij de koe en het kalfje, en dronk na afloop nog een kopje koffie mee. Toen gingen de boer en boerin weg, om ze wat privacy te geven. Murdock zei: ‘wat gebeurde er nou gisteren? Ik was me van geen kwaad bewust!’. Kelly keek verlegen naar de vloer, ze wist niet wat ze moest zeggen. Toen zei Murdock met een glimlachje: ‘ik kan me niet bewegen nu, maar je kan het wel goed maken hoor!’. Kelly keek hem aan en liep toen naar hem toe, en gaf hem een kusje op zijn wang. Murdock pakte haar hoofd vast en gaf haar een zoen op de mond. Daarna liep Kelly ineens weer weg. Murdock keek haar verbaasd na. Maar een paar minuten later kwam ze weer binnen. Ze had een geitje bij zich, die Murdock herkende als Blacky, en die Kelly aan hem gaf. Ze zette hem op Murdock’s bed, en Murdock aaide hem. Kelly zei: ‘hij is voor jou. Ze hebben hem weggehaald bij Taylor. De andere geitjes zijn ook terecht. Taylor had ze laten ‘stelen’ zodat hij jou en het team kon pakken’. Murdock keek haar aan en zei met een knipoog: ‘aardig van je. Wil jij voor hem zorgen, in de VA vinden ze geitjes niet zo lief. Maar dan kom ik hem wel opzoeken hoor’. Kelly gaf hem nog een zoen en zei toen: ‘is goed, maar ik moet nu echt gaan, de dieren wachten op me.’ Murdock zwaaide haar uit en keek haar na, opzoeken zou hij haar zeker…

Ondertussen zaten dat anderen in de Van en luisterden naar de radio:

‘De meest beruchte maffiabaas, Taylor, die wapens heeft gestolen van het leger, mensen heeft bedreigd en afgeperst, drugs heeft gesmokkeld en van plan was een bank te beroven heeft 25 jaar gevangenisstraf gekregen. Deze man is opgepakt dankzij het voortvluchtige A-Team. Ze worden nog steeds gezocht, maar Decker, de man die achter ze aan zit heeft goede hoop ze te kunnen pakken..’
Hannibal deed de radio uit en zei lachend: ‘arme Decker, hij maakt geen schijn van kans, want goede plannen verzinnen lukt hem niet…’

The END


Laatst aangepast door Murdoockie!! op 13-04-2008 14:57:46, in totaal 9 keer bewerkt

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

georgedirkfan
BerichtGeplaatst: 30-09-2007 09:07:38  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-4-2007
Berichten: 327
Woonplaats: Friesland!

Haha,, funny Very Happy
ben benieuwd hoe t verder gaat met
Murdock en z'n geitje Blacky Razz

_________________
Face: ,,Hannibal, sometimes I think you're crazier than Murdock.''
Hannibal: ,,Sometimes I am.''



www.rensewestrafans.hyves.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
1melody6
BerichtGeplaatst: 30-09-2007 09:09:49  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 30-5-2007
Berichten: 1089
Woonplaats: amsterdam

ik vind het ook leuk dit verhaal Very Happy

_________________
R.I.P. Michael Jackson I Miss You 1958 - 2009
Ik doe verzoekjes (filmpjes maken) PM mij welke Tribute ik moet maken voor je ^_^
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
shady
BerichtGeplaatst: 30-09-2007 11:49:50  Reageer met quote


Leeftijd: 32
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 21-1-2007
Berichten: 386
Woonplaats: Losser

Leuk verhaal ben benieuwd naar het vervolg. Very Happy

_________________
Geslaagd voor mijn examens!!!

Face: Well the man did try hannibal.
Hannibal: Yeah, they always try, but they never learn, you see what they need is a plan.

www.shalinagirl.hyves.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Daphne
BerichtGeplaatst: 30-09-2007 14:23:18  Reageer met quote


Leeftijd: 43
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 13-4-2007
Berichten: 1401

super mooi verhaal hoor en je hebt best goed gedaan hoor!!! Prima

_________________




Face: Don't you smile at me like that. That's not even a real smile. It's just a bunch of teeth playing with my mind!


http://dirkbenedict1945.hyves.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 01-10-2007 15:16:43  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

bedankt voor de leuke reacties!!!
ik heb deel twee toegevoegd!!

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flykie
BerichtGeplaatst: 01-10-2007 15:51:51  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

LOL nice story Wink

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 02-10-2007 15:24:15  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

deel drie heb ik toegevoegd Very Happy !!!

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
georgethebest
BerichtGeplaatst: 03-11-2007 09:46:23  Reageer met quote


Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 135
Woonplaats: Een prachtig plekje op deze aardbol

Hey Murdoockie, goed verhaal tot nu toe Wink Very Happy
Lief: Murdock en zijn vriendje Blackie Razz
Zielig dat Murdock neergeschoten wordt Sad Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen, dus kom maar op met het volgende deel Very Happy Wink

_________________
As my dear departed father always used to say:
Seldom is the last of anything better than the first.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 04-11-2007 11:39:44  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

mmmm, kan best het volgende deel posten. even kijken of ik het nog ergens heb....

10 minuten later:
hij staat er op, jongens Very Happy !!!

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
georgethebest
BerichtGeplaatst: 04-11-2007 12:54:32  Reageer met quote


Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 135
Woonplaats: Een prachtig plekje op deze aardbol

Heb er weer van genoten van het laatst toegevoegde deel Wink
Je begrijpt dus zeker wel dat ik nieuwsgierig wordt naar de rest van het verhaal Wink Very Happy
Wat leuk trouwens dat Murdock en die dierenarts elkaar weer zien Razz

_________________
As my dear departed father always used to say:
Seldom is the last of anything better than the first.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 06-11-2007 17:25:03  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

hij is nu helemaal compleet!!

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
georgedirkfan
BerichtGeplaatst: 06-11-2007 18:08:11  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-4-2007
Berichten: 327
Woonplaats: Friesland!

haha, dat laatste stukje (de laatste zinnen) is geweldig Razz Very Happy
mooi verhaal Wink Cool

_________________
Face: ,,Hannibal, sometimes I think you're crazier than Murdock.''
Hannibal: ,,Sometimes I am.''



www.rensewestrafans.hyves.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gewooncoow
BerichtGeplaatst: 06-11-2007 19:43:20  Reageer met quote


Leeftijd: 30
Kapitein
Kapitein


Geregistreerd op: 6-3-2007
Berichten: 179
Woonplaats: Wijngaarden (Zuid-Holland)

cool verhaal!! k wouw dat ik zo goed kon sgrijve.. maar helaas, daar ben k nie egt voor aangelegt volgens my...

_________________
face: It's quiet here, to quiet.....
ha, I've always wanted to say that!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 11-11-2007 20:11:26  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

gewooncoow, gewoon proberen! Very Happy Wink

bedankt voor de leuke reacties allemaal! Very Happy

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ateamfans.nl forum index  ~  Fanfictie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0