Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Algemeen  ~  Column

Ben je het met deze column eens?
Ja, The A-team hoort bij de generatie van de 30-ers.
0%
 0%  [ 0 ]
Nee, The A-team is gewoon leuk voor iedereen.
100%
 100%  [ 22 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 18-04-2008 20:51:02  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

Hai allemaal Razz
Ik vond op internet deze column van Paul de Lange. Vond hem wel leuk en deel hem met jullie. Helemaal met hem eens ben ik het niet, ik ben blij dat ik The A-Team ken, anders was ik hier nooit geweest Razz
En onderaan staat dat The A-team veel te lang duurde: het kan voor mij niet lang genoeg Very Happy

.............
Vietnamveteranen op herhaling
Uitgegeven: 5 februari 2007 07:51

RTL7 herhaalt sinds kort dagelijks The A-Team. Wat blijft er na twintig jaar over van wat voor een generatie kijkers dé jeugdserie was? Door Paul de Lange

In 1985 bracht de paus een bezoek aan Nederland. Een jaar eerder deden drie leden van The A-Team hetzelfde. In mijn herinnering maakte het bezoek van de tv-helden meer los dan dat van de paus. En terecht, want wie kon er nou eigenlijk beter problemen oplossen? Alleen al de beginwoorden van de tv-serie bewezen dat:

The A-Team
"If you have a problem, if no one else can help and if you can find them, maybe you can hire The A-Team."

De gemiddelde dertiger zet na deze woorden moeiteloos de tune van The A-Team in. Het is de herkenningsmelodie van een generatie.
Al valt te betwijfelen of de ondertitelaar daartoe behoort. Die vertaalt doodleuk: "Als u een probleem hebt, waar niemand u bij kan helpen, bel dan het A-Team." Terwijl iedereen weet: The A-Team kon je niet bellen. Wie een probleem had, moest maar zien dat hij via via iemand tegenkwam die kon wijzen op het groepje voortvluchtige Vietnamveteranen. Het hoorde bij het mysterie dat rond 'the soldiers of fortune' hing.
Wat blijft daarvan over als je de afleveringen een ruime twintig jaar later terugkijkt? In De Wereld Draait Door maakten recent twee kijkers-van-toen de kampen duidelijk. Sophie Hilbrand verzuchtte dat het zo tegenviel. Acteur Mimoun Ouled Radi reageerde fel: "Hoe kan je dat nou zeggen? The A-Team is te gek, man."

Begintune
Na twee weken herhalingen valt voor beide kampen veel te zeggen. De begintune wekt nog steeds een verwachtingsvolle spanning op, al is het vooral de herinnering aan die spanning. Murdock is nog steeds een ongeëvenaarde mafketel, Hannibal en Face zijn nog steeds coole gasten en B.A. eh..., tsja, B.A. is wel erg over de top.

Hannibal
Maar het voornaamste minpunt ( Evil or Very Mad ): het lijkt wel uren te duren. Voordat het verhaal een beetje is opgebouwd, zijn we zo tien minuten verder. En het uitweiden van Hannibal over zijn befaamde plannen, hoe goed die ook 'together' komen, had achteraf gezien een stuk korter gemogen. Mijn neefjes van rond de tien lukt het niet een aflevering uit te zitten; het gaat hen veel te langzaam. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Misschien is het maar goed ook als jongeren van nu het niet oppikken. Zo behoort The A-Team exclusief toe aan een generatie tv-kijkers. Die begrijpt waar het over gaat als generatiegenoot Hans Teeuwen zegt: "und der Vierter, der heißt Gesicht". Dertigers die als ze een bestelbusje huren het liefst een zwarte willen, om dan met zijn allen tegelijk de tune aller tunes door het busje te laten schallen.
Eigenlijk is het dagelijks programmeren van The A-Team om zes uur 's avonds een gotspe. Het hoort na zevenen te worden uitgezonden, aangekondigd door een TROS-omroepster als Ellen Brusse en voorafgegaan door een jaren-tachtig-programma als De Eerste De Beste. Zonder zwevende reclameblokken, laat staan onderbrekende reclames.
Je moet er een week lang reikhalzend naar kunnen uitkijken en het op het schoolplein kunnen naspelen. Dat The A-Team komt nooit meer terug. Iedere dertiger met een nostalgische inborst zal derhalve een keuze moeten maken: die tussen herinnering en herhaling.

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

georgedirkfan
BerichtGeplaatst: 18-04-2008 21:40:35  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-4-2007
Berichten: 327
Woonplaats: Friesland!

net wat jij zelf ook zegt..
ben het niet helemaal met hem eens, maar wel voor een deel...

btw, thnx for sharing Smile

_________________
Face: ,,Hannibal, sometimes I think you're crazier than Murdock.''
Hannibal: ,,Sometimes I am.''



www.rensewestrafans.hyves.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Stefanie
BerichtGeplaatst: 19-04-2008 08:18:10  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 25-10-2007
Berichten: 880
Woonplaats: Somewhere

ik ben het met je eens Murdoockie!!. Voor mij kan het ook niet lang genoeg zijn. Wink

_________________

www.youtube.com/JamesBondTeam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 19-04-2008 09:48:19  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

Wat ik vooral vreemd vind is dat de opbouw van het verhaal juist (bijna) altijd actie bevat, en dat het helemaal niet saai is om naar te kijken. The A-Team levert bijna iedere minuut wel actie op. Vuurgevecht, een vuist-gevecht of noem maar wat op.

Dat is wat mijn vader ook zegt 'ik keek vroeger liever naar The A-Team, ipv MacGyver en vele andere shows, omdat the a-team van af het begin tot het einde actie en humor had'.

En volgens is het prima te kijken voor kinderen van nu. Daarnaast moet je ook alles niet zo serieus nemen als je The A-Team kijkt. Ik bedoel... dat B.A. iemand een paar meter ver van zich af kan gooien is juist prachtig.. misschien wat onwerkelijk, maar het blijft een tv serie.

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
H.M Joey
BerichtGeplaatst: 19-04-2008 11:33:39  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-3-2008
Berichten: 594
Woonplaats: Doetinchem

Ik ben het niet met hem eens.. Als je 1 aflevering niet kunt "uitzitten" dan kijk je het ook niet voor je plezier lijkt mij..

_________________
Murdock: We’re just waiting for our final clearence.
B.A: Mama is waiting fool!
Murdock: And there it is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 19-04-2008 11:47:30  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Dat The A-Team te lang duurde ben ik het absoluut niet mee eens.
De afleveringen waren naar mijn tevredenheid gemaakt.
Als ze alleen op een paar kleine details haddel gelet was het nog beter geweest.
Maar The A-Team is al top dus ja Very Happy

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
go A-team
BerichtGeplaatst: 19-04-2008 12:03:48  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 22-8-2007
Berichten: 688
Woonplaats: Ergens anders

A-team is leuk voor iedereen kan niet lang genoeg duren
het is the leuk ben het helemaal met je eens murdockie Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Vincent
BerichtGeplaatst: 19-04-2008 23:11:07  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

Het laatste stuk: totaal niet mee eens. Dat zijn neefjes het niet kunnen zien... jammer. Een vriend van mij geeft les aan groep 5 (dacht ik) en er ontstaan daar complete fans...

En B.A. is over de top???? Elke rapper van tegenwoordig doet zijn uiterste best om zo veel mogelijk op hem te lijken. Alleen ben je dan tegenwoordig geen held meer, maar een pimp....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Stefanie
BerichtGeplaatst: 20-04-2008 10:36:06  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 25-10-2007
Berichten: 880
Woonplaats: Somewhere

Flykie schreef:
Dat The A-Team te lang duurde ben ik het absoluut niet mee eens.
De afleveringen waren naar mijn tevredenheid gemaakt.
Als ze alleen op een paar kleine details haddel gelet was het nog beter geweest.
Maar The A-Team is al top dus ja Very Happy



ik ben het helemaal met je eens Flykie. Wink

_________________

www.youtube.com/JamesBondTeam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincent
BerichtGeplaatst: 20-04-2008 12:12:59  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

Op zich kan ik me wel voorstellen dat hij vindt dat sommige afleveringen langzaam beginnen. Het is gepubliceerd op 5 februari 2007, dus dan waren er nog maar een paar afleveringen geweest sinds 23 jan. En dan kan ik me voorstellen dat, vooral mexican slayride, langzaam op gang lijkt te komen.
Bij sommige afleveringen duurt het ook best lang voordat je het team in actie ziet, dus daar kan ik wel inkomen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 20-04-2008 12:14:50  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

Ja okee, dat is waar... Wink
Maar die man heeft duidelijk geen verstand van The A-team...
Maar ik vond het zo grappig dat er een column over was, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens.
Maar dat hij zegt dat de generatie van nu er maar beter niet naar kan kijken,.... NO WAY! Evil or Very Mad

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 21-05-2008 17:35:03  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

Wij hebben thuis een televisiegids, en daar heb je mensen die dan een TIP of hun keuze voor die dag doorgeven. The A-team heeft er al TWEE keer ingestaan Very Happy Razz . Zie hieronder Wink
P.S.: deze vind ik persoonlijk erg leuk Razz Alleen al omdat ze eraan denken Wink Very Happy

De keuze van: Andre Zwartbol:
Dit is jeugdsentiment. Alleen al daarom leuk om weer te zien. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat het armoe is als omroepen al die oude programma's weer gaan herhalen, maar van mij mag het.
Wat vond ik deze serie vroeger geweldig. Daar had je het over met je vrienden. En als er in The A-team geweld gebruikt werd (nee, dat was niet echt, dat weet ik), dan deed dat haast een beetje komisch aan. Zo'n BA die als een gorilla uit die bus kwam rollen. Ik zie zo’n bus nog wel eens bij mij in het dorp rijden. En dan moet ik steeds weer aan die rare mannen denken en dan hoor ik dat muziekje... Heerlijk!

De keuze van: Manuel Venderbos:
Er is veel onzin op de tv, maar tussen al die onzin zit ook nostalgische onzin. En dat is dan weer geen onzin. Dat is leuk, zinnig en dat noem je dan camp. Snapt u die logica? Of houdt ik deze redenatie alleen maar omdat ik me stiekem nog een beetje schaam dat ik nog af en toe naar The A-team kijk!? En dat ik het dan nog spannend vind ook! Als klein jochie durfde ik er nauwelijks naar te kijken, als tiener keek ik het elke dag als mijn moeder niet thuis was en als student op kamers was het een 'nuttig' begin van de dag. En nu... Als bijna(?) volwassen man voel ik me toch weer een jochie als ik die tune hoor (lees: hardop meezing!). ‘Tadatataaa tatatataaa! Tadatataaa ta (...) If you have a problem, if no one can help : Please hire The A-team!’ Nou ja, iedereen heeft “Guilty Pleasures”, zullen we dan maar zeggen…

Bron: Visie, De keuze van…

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
H.M Joey
BerichtGeplaatst: 21-05-2008 19:51:12  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-3-2008
Berichten: 594
Woonplaats: Doetinchem

Wij hebben die gids ook thuis, maar dat is me nog niet opgevallen! Goed gespot! Surprised ik ga het nog ff opzoeken...

_________________
Murdock: We’re just waiting for our final clearence.
B.A: Mama is waiting fool!
Murdock: And there it is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 21-05-2008 21:37:22  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

Ik denk eigenlijk niet dat je die nog gaat vinden...
Ze zijn al redelijk oud, en de nummer van de Visie weet ik niet meer... Embarassed
Ik had ze tussen de DVD-boxen gedaan, en die heb ik dus weer gevonden, samen met de tijd ze hier neer te tikken. Very Happy
Vinden zal je denk ik niet lukken Sad

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
H.M Joey
BerichtGeplaatst: 22-05-2008 12:05:21  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-3-2008
Berichten: 594
Woonplaats: Doetinchem

Van hoelang geleden is ie eigenlijk dan? Want wij bewaren de gidsen wel..

_________________
Murdock: We’re just waiting for our final clearence.
B.A: Mama is waiting fool!
Murdock: And there it is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ateamfans.nl forum index  ~  Algemeen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0