Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Vraag en Antwoord  ~  Wat speelde er achter de schermen af?
The Survivor
BerichtGeplaatst: 29-05-2007 19:33:00  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 2018

Hij had wel een snelle babbel, duidelijk te horen in Mexican Slayride Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Sprokkel
BerichtGeplaatst: 12-06-2007 13:41:41  Reageer met quote


Soldaat
Soldaat


Geregistreerd op: 12-6-2007
Berichten: 17
Woonplaats: Helden

De voornaamste reden waarom ze uiteindelijk voor Dirk i.p.v Tim gegaan zijn is dat de producenten Tim er te jong uit vonden zien om een geloofwaardige Vietnam veteraan te kunnen zijn.

Paste door zijn te jonge 'look' niet bij de rest van de cast die er aanmerkelijk ouder uitzagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
The Survivor
BerichtGeplaatst: 31-03-2008 20:54:09  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 2018

Het budget van de serie was op sommige momenten zo laag dat men ervoor koos om sommige bijrol acteurs te recyclen. Acteurs die soms een gastoptreden als badguy hadden werden in een bepaalde aflevering verslagen maar verschenen in de volgende aflevering weer als slechterik maar dan in een ander personage. Hierdoor kwam het dat een acteur meerdere badguys speelde en dat veel van deze badguys op elkaar leken. Alle scènes van meerdere personages die door een acteur werden gespeeld werden dan op één dag opgenomen.

Bron: Wikipedia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincent
BerichtGeplaatst: 31-03-2008 21:13:16  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

Dat acteurs vaker dan eens voorkwamen, was al bekend. Ik heb er ooit eens een hele lijst van op het forum gezet: http://www.ateamfans.nl/forum/acteurs-die-meerdere-afleveringen-meespeelden-t492.html
Maar ik kan me niet voorstellen dat die scenes op één dag werden opgenomen. Vooral omdat die acteurs in verschillende seizoenen meespeelden...
Bedenk wel dat iedereen een wikipedia pagina kan aanpassen... Dus of de informatie correct is, dat weet je nooit zeker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
H.M Joey
BerichtGeplaatst: 31-03-2008 21:15:48  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-3-2008
Berichten: 594
Woonplaats: Doetinchem

De acteur die Fullbright speelde heeft ook nog als 'foute' politieagent gespeeld,, ik ben de naam van de acteur en de aflevering kwijt..

_________________
Murdock: We’re just waiting for our final clearence.
B.A: Mama is waiting fool!
Murdock: And there it is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
The Survivor
BerichtGeplaatst: 31-03-2008 21:54:13  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 2018

Jack Ging (Fulbright) speelde mee als badguy in Bad Time on The Border, seizoen 2.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 31-03-2008 22:26:39  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

Ik geloof niet dat het allemaal door het budget kwam. Het is een veel voorkomend iets in jaren 80 series, dat je acteurs vaak in andere rollen terug ziet. Dat is hier het geval met badguys in The A-Team, maar dit gebeurd ook bij Magnum, MacGyver enzovoort.

Ik snap ook niet waarom sommige mensen denken dat de show zo'n slecht budget had. Wel al die explosies, stunts en vuurgevechten... en toch een slecht budget. Lijkt me nogal onmogelijk.


Laatst aangepast door Jointjeff op 01-04-2008 08:43:21, in totaal 1 keer bewerkt

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
The Survivor
BerichtGeplaatst: 01-04-2008 08:00:34  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 2018

Ik weet ook niet wat ik er van moet geloven. Maar in het interview met Cannell bij de extra's op de dvd van seizoen 5 vertelt hij dat alles opgenomen werd in zijn privéstudio en alles uit eigen zak betaalde. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor het budget.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wouter
BerichtGeplaatst: 01-04-2008 10:19:01  Reageer met quote


Leeftijd: 38
Admin
Admin


Geregistreerd op: 10-12-2004
Berichten: 1603
Woonplaats: Brugge

Als je nu dezelfde acteurs neemt of nieuwe acteurs voor de bijrollen, ze moeten allemaal betaald worden. Dus ik denk niet dat het door geldproblemen kwam maar eerder omdat dat nu eenmaal handiger is. Als je rekent dat er 98 aflevering zijn, met minimum 3 badguy's en twee mensen die moeten geholpen worden, dan kom je aan 490 personages. Het is volgens mij moeilijk om 490 verschillende personen te vinden, zeker als je weet dat deze berekening met een minimum geschat is.

_________________
Beter een half spreekwoord.
Vooral wat je post is belangrijk, niet hoeveel.
Bekijk niet enkel het voorgaande bericht. Zorg dat je echt weet waarover het topic gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
The Survivor
BerichtGeplaatst: 07-04-2008 22:27:55  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 2018

Volgens de Engelse Wikipedia was het orginele plan om ene Kenny Barclay te casten voor de rol van B.A. Barclay liet dit schieten en verkoos een rol in de pilot ep Where the Wind Never Blows. (Nooit uitgezonden).

Is het jullie al eens opgevallen dat in Bring Back the A-Team niet werd gesproken over Melinda Culea (Amy), Eddie Velez (Frankie) en Robert Vaughn (Stockwell). Deze drie acteurs zijn allemaal nog in leven en hadden dus best uitgenodigd kunnen worden voor de reünie. Ook vertelt Collins in zijn voice over dat seizoen 4 het laatste seizoen was en dat de aflevering The Sound of Thunder de laatste aflevering was. Wij weten wel beter, maar is er hier sprake van een groot misverstand wat het vijfde seizoen betreft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
H.M Joey
BerichtGeplaatst: 08-04-2008 08:26:34  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-3-2008
Berichten: 594
Woonplaats: Doetinchem

Ja dat viel mij ook al op! Ik heb laatst de filmpjes weer eens bekeken en ik miste Melinda, Eddy en Robert ook al.
Ik ben benieuwd naar het antwoord.

_________________
Murdock: We’re just waiting for our final clearence.
B.A: Mama is waiting fool!
Murdock: And there it is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 08-04-2008 08:36:32  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

The Survivor schreef:
Het budget van de serie was op sommige momenten zo laag dat men ervoor koos om sommige bijrol acteurs te recyclen. Acteurs die soms een gastoptreden als badguy hadden werden in een bepaalde aflevering verslagen maar verschenen in de volgende aflevering weer als slechterik maar dan in een ander personage. Hierdoor kwam het dat een acteur meerdere badguys speelde en dat veel van deze badguys op elkaar leken. Alle scènes van meerdere personages die door een acteur werden gespeeld werden dan op één dag opgenomen.

Bron: Wikipedia


Dat is onmogelijk dat bad guys opnames hadden voor verschillende afleveringen op één dag want zo werkten ze simpelweg niet. Iedere week werd er aan één aflevering specifiek gewerkt, de scenes werden wel in random volgorde opgenomen maar het was voor één bepaalde aflevering en niet door elkaar voor verschillende afleveringen. Dat weet ik 100% zeker omdat Dwight dat heeft verteld en als iemand het kan weten is hij het en niet wikipedia.

De build it scenes (dus het in elkaar zetten en gebruiken van de in elkaar geknutselde zaken) werden opeenvolgend voor één aflevering opgenomen.
De rest van de scenes werden door elkaar opgenomen net hoe dat het gunstigste uit kwam. (vandaar de kledingfouten van Face soms want dan vergaten ze wat ze Face moesten aantrekken).

Ze moesten voor de buitenscenes vaak rekening houden met het zonlicht ed. In het donker is het lastig opnemen Very Happy Als ze bijv. begonnen in de aflevering met een scene in de VA en eindigde in de aflevering met een scene in de VA dan werden die scenes achter elkaar opgenomen en later op de juiste plek gemonteerd.

gastacteurs kwamen soms terug omdat ze bevriend waren met andere acteurs. Jack Ging was bijv een goede vriend van George Peppard, dat is de reden dat hij meerdere keren terugkwam, omdat George graag met hem werkte. Het zelfde geld volgens mij voor Hulk Hogan, Mr. T zat in de worstelscene en was bevriend met Hulk Hogan, vandaar dat deze 2x opdook in een aflevering van het A-team (en hoe denk je dat de dames van Dwight en Dirk in het A-team kwamen, uiteraard hadden Dirk en Dwight daar wat mee van doen).

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 08-04-2008 09:02:35  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

The Survivor schreef:
Volgens de Engelse Wikipedia was het orginele plan om ene Kenny Barclay te casten voor de rol van B.A. Barclay liet dit schieten en verkoos een rol in de pilot ep Where the Wind Never Blows. (Nooit uitgezonden).


Ook dit vind ik vreemd, Cannell had juist meteen Mr. T voor B.A. bedacht voor de rol tenminste dat verteld hij altijd en niemand anders is er ooit voor in aanmerking gekomen. Tenminste niet door Cannell en volgens mij ook niet door het tvnetwork. Ze wilden T. dus vanaf het begin voor de rol. Ik heb het idee dat er een of andere grapjas op dat engelse wikipedia aan 't schrijven is.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
The Survivor
BerichtGeplaatst: 08-04-2008 09:11:40  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 2018

Wij weten ook dat Tia Carrere het vijfde teamlid moest worden in seizoen 5. Dit werd gecanceled (volgens de beruchte Engelse Wikipedia) omdat Carrere onder contract stond voor de soap serie General Hospital. Dit is dus een mogelijk antwoord voor de vragen rond Carrere.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 08-04-2008 09:17:28  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Dat stuk over Carrere dat klopt, Ik, maar ik denk velen met mij wisten dat ze vanwege andere contract verplichtingen niet met seizoen5 kon meedoen. Dat hebben we ook ergens op A-teamfans staan volgens mij. Dus dat is een bekend gegeven, dus dat klopt idd op wiki. Er staan veel dingen op wiki over het A-team die kloppen maar dus ook dingen die niet kloppen, maar dat is vaak zo met wiki omdat iedereen er immers aan kan bijdragen en soms denkt iemand dat hij iets weet dat de waarheid is en post dit ter goede trouw maar de uiteindelijke waarheid is soms anders. Er was toevallig gisteren een heel tv programma over het waarheidsgehalte van wikipedia die dat ook aankaartte. Wikipedia is zo langzamerhand geen informatie bron maar een bron van meningen. Iedereen heeft een mening over hoe iets gegaan is en schrijft deze op op wikipedia. De feiten liggen soms echter heel anders.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 4 van 6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ateamfans.nl forum index  ~  Vraag en Antwoord

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0