Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Fanfictie  ~  A team is what you need.
magnolia
BerichtGeplaatst: 15-07-2010 16:58:33  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

Het eerste deel van een nieuw verhaal.
Waarschuwing: pak de tissues maar vast Wink

A team is what you need: door Magnolia

“5 volwassen mannen die een huis vol bejaarden terroriseren, hoe laf kun je zijn.” zegt Hannibal. Het A-team zit in de Van en Hannibal rookt eens rustig van zijn sigaartje. “Nou inderdaad, dan ben je wel erg laf.” antwoordt Magnolia.
Magnolia is het 5e lid van het A-team. Een jaar geleden was ze er bij gekomen met de reden dat het meteen klikte tussen het A-team en haar. Toen het A-team een keer in de knoei zat, heeft zij hen min of meer gered en is bij het team gegaan. Magnolia is erg jong, ze is nog maar 23, en ze was nog bezig met de opleiding voor spion. Toch vond ze het A-team veel interessanter. Niet omdat ze daar meer toekomst in had, want dat was juist totaal niet zo, maar ze hield ervan om de wereld te redden en juist daarom is ze bij het A-team gegaan. De wereld redden is misschien een wat groot aspect, maar doordat ze bij het A-team zit, kan ze in ieder geval een klein deel redden. Daar is ze erg tevreden mee. Ze zijn inmiddels hele goede vrienden geworden en ze hoort er helemaal bij, alsof het altijd al zo is geweest.
Met Face heeft ze een beetje een knipperlicht relatie. Ze weten beide niet of ze nou wel of geen relatie hebben en dat houden ze ook maar zo. Wel is er altijd een beetje meer tussen hen geweest.

“Ok, we gaan eerst naar Face zijn appartement en morgen slaan we onze grote slag. B.A rijden maar.”, zegt Hannibal en paft nog eens lekker van zijn sigaartje.
“Kom maar bij me op schoot Billy.”, zegt Murdock en hij klopt eens op zijn schoot. Face schudt eventjes zacht zijn hoofd en kijkt uit het raam van de Van of hij nog mooie dames ziet.
“Hij is wel braaf hoor”, zegt Magnolia en aait de onzichtbare hond eens over zijn koppie. Murdock knikt enthousiast, maar de lach verdwijnt al snel als hij B.A boos door de spiegel ziet kijken naar hem.
“Pas op hè, Face.” zegt Magnolia opeens en kijkt ondeugend naar hem. Face kijkt opeens naar haar om en fronst zijn wenkbrauwen. “Wat bedoel je??’ vraagt hij dan.
“Dat je niet weer naar andere vrouwen kijkt.” probeert ze zo serieus mogelijk te zeggen. Face kijkt nu een beetje moeilijk en weet even niet wat hij moet zeggen. Dan begint magnolia opeens keihard te lachen en valt in de armen van Face. “Je trapt er elke keer weer in schat”, zegt ze en geeft hem snel een kus.
Hannibal schudt zijn hoofd eens en bemoeit zich er niet mee.
“Hebben jullie nou wel of geen relatie??” zegt B.A en vervolgt. “Wees nou eens duidelijk.”
Beide halen hun schouders op en Magnolia leunt met haar gezicht tegen de schouder van Face.
“Heey Hannibal, wat is het plan eigenlijk??” vraagt Murdock opeens, die nog steeds met een hand in de lucht aait.
“Dat vertel ik jullie wel in het appartement van Face.” is het enige antwoord van Hannibal. De rest van de rit is hij stil.
“Hè, psst”, fluistert Murdock opeens tegen Magnolia. Magnolia die haar ogen even had gesloten schrikt een beetje op en haar ogen springen los. “Ik vond dat je dat ene schot zo mooi had getimed.”, complimenteert Murdock haar nu.
Een glimlachje op het gezicht van Magnolia ontstaat en ze geeft hem een knipoog. “Dankje”, fluistert ze terug en sluit haar ogen weer. Na ongeveer drie kwartier rijden is de bestemming bereikt.

De volgende dag bij het bejaardenhuis:

“Ok, die 5 slijmballen kunnen elk moment hier zijn. B.A en Face jullie gaan rechts. Murdock en Magnolia jullie gaan links. Ik ga ze even een hartelijk welkomstwoordje geven”, zegt Hannibal die on the jazz is. Face schuift de deur van de Van los en springt eruit. Magnolia en Murdock volgen en Murdock klapt de deur weer dicht. Heel charmant geeft Face Magnolia nog een knipoogje, “wees voorzichtig”, zegt hij en rent daarna met B.A mee in de struiken. Even staat Magnolia met een glimlach op haar gezicht erbij te dromen maar al gauw wordt ze wakker geschud door Murdock en rent ook zei mee naar de andere kant in de struiken. “Maar goed dat we al die oudjes ergens anders heen hebben gebracht”, grinnikt Murdock en houdt een machinegeweer stevig in zijn handen geklemd. Magnolia knikt lachend en pakt nu ook haar Ruger vast, wachtend op de 5 lafaards. Terwijl Hannibal die een paar meter van de voordeur af staat een sigaar opsteekt komen er twee auto’s aanscheuren. Uit de ene auto springen drie grote kerels en de andere twee komen luid toeterend er achter aan en springen er vervolgens ook uit. Als de leider van de bende Hannibal ziet staan staat hij meteen stil en houdt ook de andere mannen halt. Met een grote grijns en een sigaar in zijn mondhoek wacht Hannibal af of ze zelf de eerste stap gaan zetten. Face, B.A, Murdock en Magnolia liggen gespannen in de bosjes te wachten met hun wapens omklemd. Als de leider geen stappen onderneemt zegt Hannibal,”hallo slijmballen. Luister goed, want ik zeg dit maar één keer. Jullie kunnen nu nog weggaan veilig en wel, niks aan de hand. Daar in tegen kunnen jullie ook gezellig blijven,maar maken we jullie wel een kopje kleiner”. De leider blijkt er niks om te geven en een kleine grijns ontstaat. “Smith, oh oh oh Smith. Een paar jaar geleden zeiden jullie ook al zoiets. Maar hier staan we dan weer, ontsnapt uit die verrotte cel. We kennen jullie tactiek nu wel Smith, geen verassingen meer voor ons, maar misschien wel voor jullie”. Hannibal neemt zijn sigaar uit zijn mond en antwoordt terug”, oh ja.. nou vertel eens wat je allemaal weet”. “In de struiken links van ons, voor jou rechts zitten waarschijnlijk B.A en Face te wachten, in de struiken rechts van ons voor jullie links verstoppen Murdock en Magnolia hun. Face en Magnolia zitten niet bij elkaar omdat er dan waarschijnlijk wordt geflikflooid omdat hun twee een RELATIE HEBBEN!!”, zijn de woorden van de leider en kijkt Hannibal grimmig aan. Hannibal moet hier toch wel even over na denken. Na al die schurken die ze hebben gepakt, na al die slijmballen waarmee ze in aanraking waren geweest, waren dit de eerste die hun tactiek wisten. “Valt me niet tegen”, antwoordt Hannibal snel terug. “Oh”, zegt de leider opeens die hem wat te binnen schiet. “En heel waarschijnlijk hebben jullie die oude lijken al verhuist naar een veilige plek. Zie je Smith het gaat ons niet alleen om deze grond hier van het bejaardentehuis omdat de grond rijkelijk gevuld is met kostbare olie. Maar het gaat ons ook om jullie. Wraak voor wat jullie ons toen hebben gedaan, wraak dat jullie ons in die verrotte cel hebben geplaatst. Hannibal slikt even. Ze weten toch wel heel veel. Maar toch laat hij zich niet kennen en roept ineens,”aanvallen!!!!”.
Alle vier springen ze uit de bosjes en er ontstaat een vuurgevecht. De 5 mannen schuilen achter hun auto’s en schieten er af en toe achter weg. Face schuilt achter een boom en schiet vanaf de rechterflank naar hun. Murdock duikt snel achter een houten ton die op de omheining van het bejaardenhuis staat. Gelukkig is het hout dik genoeg om de kogels tegen te houden. Hannibal zit op z’n knieën op de veranda en B.A schuilt achter de Van die in de bosjes verstopt staat. Magnolia is opgesprongen, maar gaat meteen weer zitten in de bosjes. Ze schiet een paar keer naar de mannen en kijkt eens om haar heen om een betere schuilplaats te vinden. Helaas zijn er geen opties meer. Opeens hoort ze geritsel van achter haar. Met een ruk draait ze haar gezicht om en ziet ze 1 van de mannen op haar af komen. Een schot komt vlak achter haar terecht. Meteen springt ze op en rent ze zo snel te kan naar de achterkant van het bejaardenhuis. Daar neemt ze de achterdeur en rent ze naar boven. De man rent haar achterna en schiet een paar dingen aan flarden. Boven gekomen weet ze even niet welke kant ze op moet rennen maar ze besluit al snel om naar de badkamer te gaan. Zacht sluit ze de deur achter zich en wacht gespannen af.

De man komt stampend de trap op en trapt de deur vlak voor de trap in. Zo gaat hij de deuren bij langs en al gauw komt hij bij de badkamer. Dat is ook meteen de laatste deur. Met een grote grijns op zijn gezicht schiet hij de hele deur aan flarden. Magnolia schrikt haar dood en gaat plat op de grond liggen. Vervolgens ziet ze hoe de deur wordt ingetrapt en de man met een gemene grijns binnenkomt en naar haar kijkt. Razendsnel gaat ze overeind en richt ze haar wapen op de man. Helaas was ze niet snel genoeg en het wapen wordt uit haar handen geslagen. Een nog bredere grijns ontstaat bij de man en angstig ziet Magnolia hoe het pistool op haar voorhoofd wordt gericht.

Ondertussen buiten krijgt het team zomaar een verrassingsaanval. Vanuit de bomen komen een stuk of tien mannen uit springen en vallen het A-team aan. “Pak ze!!”, schreeuwt de leider en lacht bulderend. Het A-team schrikt ervan, dit hadden ze niet verwacht. Hun munitie schijnt ook nog eens op te wezen, dus gaan ze op de vuist. 5 mannen storten zich op B.A, 4 mannen bespringen Hannibal en Murdock en Face hebben elk drie voor hun rekening. “Had je niet verwacht hè Smith”, lacht de leider gemeen, rustig pakt hij de sigaar van Hannibal af. Het zweet drupt van Hannibal zijn gezicht af en met een klap valt hij op de grond. B.A slaat woest om zich heen, maar tevergeefs. Al gauw ligt ook hij op de grond zand te happen en worden een aantal touwen strak om hem heen gebonden. “Waaaaaah Billy grijp ze grijp ze!!”, schreeuw Murdock en wordt vastgebonden naar de Van gesleept. Ook Face ondergaat dat zelfde lot. Met kleerscheuren, een blauw oog en een kapotte lip wordt hij naar de Van gesleept en achterin gelegd. De volgende die achterin wordt gelegd is B.A. Ook Hannibal kan niks meer en wordt ruig overeind getild door de leider. Hij paft eens rustig van de sigaar en blaast de rook uit in het gezicht van Hannibal. Nu zitten alle vier mannen in de Van, vastgebonden, gewond en smerig. “Wat denk je met ons te gaan doen vriend”, vraagt Hannibal. De leider pakt iets uit zijn jaszak. Het is een demper. Heel rustig alsof hij alle tijd van de wereld heeft, draait hij de demper op zijn geweer. “We zullen die Magnolia eens flink verassen”.

Een zweetdruppel rolt over de slaap van Magnolia. De man drukt de trekker in en Magnolia hoort een klik. De man schiet nog eens maar er klinkt weer een klik. Dit was haar kans . Zijn munitie was op. Razendsnel pakt ze de ontstopper en drukt die stevig op zijn gezicht. Vervolgens haakt ze de spiegel van de wand en slaat hem er keihard mee op zijn kop. De man is bewusteloos. Magnolia kijkt blij en ze veegt haar bezwete voorhoofd eens af met haar arm. “Klus geklaard, missie voldaan”, zegt ze trots. Ze sprint naar onder en stapt de buitenlucht weer in. Opeens staat ze stil en luistert ze aandachtig. Waarom was het zo stil?. Het had toch een hels kabaal moeten wezen. Ook al zou de munitie op wezen, had ze nog mensen moeten horen schreeuwen. Ze luisterde nog eens goed. Ze hoorde helemaal niks. Het enige was de wind die in haar oren suisde. Zacht en snel sloop ze via de zijkant naar de voorkant van het huis. Ze trok haar wenkbrauwen eens op en keek in het rond. Helemaal niemand. Ze zouden toch niet zonder haar weg zijn gegaan?. Nee dat zouden ze nooit doen. “Hannibal!!!???”, riep ze en luisterde nog eens aandachtig. “Face?? Waar zit je?”, riep ze na een tijdje toen ze niks hoorde. Weer luisterde ze aandachtig maar ze hoorde niks. Opeens viel haar blik op de Van. Ze liep er heen en merkte dat de achterdeuren van de Van ietsjes los stonden. Ze opende de achterdeuren en opeens stond haar hart stil. Haar bloed bevroor in haar lijf, een snijdende pijn liep door haar hart heel. Ongeloof, verdriet, angst en schrik voelde ze samen komen. Daar zag ze het A-team liggen, achterin de Van, bebloed, vastgebonden en smerig. Ze waren dood. Tranen sprongen in haar ogen. “Nee… NEEEEEE!!”, schreeuwde ze. Ze klom de Van in. “Nee alsjeblieft, dit kan niet waar zijn. Laat het niet waar zijn”. Ze keek of ze geen kogelvrije vesten aanhadden, dat hadden ze niet. Vervolgens voelde ze bij de polsen, ze hadden geen van allen een polsslag. Een zee van tranen rolde over haar wangen, alles wat ze zag was wazig. Ze probeerde ze nog te reanimeren, maar niets hielp. Ze waren dood, ze waren vermoord. Radeloos zat ze in de Van te huilen. Ze kroop naar Face toe en gaf hem een knuffel. Vervolgens legde zijn hoofd op haar schoot en aaide hem door het haar.

“Magnolia………………magnolia”, fluisterd opeens een stemmetje zacht. Magnolia schrikt op en kijkt om haar heen.
“Face??”, vraagt ze verbaasd. Ze hoorde toch echt zijn stem. Ze kijkt eens naar zijn lichaam en voeld nog een keer zijn pols. Geen polsslag. Het zou wel een verbeelding zijn.
“Magnolia…….. je weet dat ik het ben”, hoort ze nu weer.
“Face??...hoe…je..”, stamelt ze”.
“We mochten nog afscheid van jou nemen. We zijn geesten”, antwoordt Face haar.
Zijn stem had nog nooit zo zacht en rustig geklonken.
“Face,…. Oh alsjeblieft kom terug, wat moet ik zonder jullie??”.
“Je kunt het ook wel zonder ons Magnolia”, hoort ze nu de stem van Hannibal zeggen.
Face sloot daar bij aan,”je moet doorgaan Magnolia. Je wou de wereld toch redden??. Red de wereld!!”.
Nu klinkt ook de stem van Murdock. “Ja Mags…. Je kunt het wel, we vertrouwen op je”.
Magnolia snikt een keer. “nee jongens ik kan niet zonder jullie. Jullie zijn mijn vrienden ik heb jullie nodig. En daarbij, wie bedenkt dan de plannen??. Wie scamed al de spullen??”.
“We hebben het je allemaal geleerd Magnolia. Zet door en red de wereld. Maar onthoudt, je hebt altijd een team en een plan nodig”, legt Hannibal uit.
Al hun stemmen hadden nog nooit zo zoet en zacht geklonken.
“je kunt het wel meid, zoek een team en red de wereld”, zegt nu ook B.A.
“We zullen je nooit vergeten Magnolia, nooit. Wij zullen altijd bij je blijven in je hart. Denk aan ons team als je een probleem moet oplossen en je kunt het. We houden van je. Ik houd van je”, zijn de woorden van Face die als een ware engel klinken.
“Magnolia, wil je wel goed op Billy passen??”, vraagt Murdock opeens. Magnolia knikt. “Ja ik zal goed op Billy passen, voor altijd. En jullie krijgen een prachtige begrafenis. Ook ga ik op zoek naar een team, en zal ik de wereld proberen te redden, ook al is het maar een klein deel”, zegt ze met tranen in haar ogen. “Ik zal jullie missen jongens, maar jullie blijven voor altijd in mijn hart. Ik zal jullie nooit vergeten”.
“Succes”, zegt B.A.
“Hou je taai meid, tot ziens”, zijn de laatste woorden van Hannibal gevolgd door Murdock die zegt,”je kunt het hoor. Zorg goed voor Billy. Doei doei”.
“Diep van binnen heb ik altijd van je gehouden. En nu nog. Veel geluk schat, veel geluk”, bij de laatste woorden van Face voelt Magnolia iets heel zachts over haar wang strijken. Ze tast met haar ene hand naar haar wang en glimlacht eventjes. Daarna hoort ze geen stemmen meer.

Zo zit Magnolia nog een tijdje gewoon bij de lichamen. Ze zit er gewoon en doet niks. Alleen vliegen alle mooie herinneringen en soms wat minder mooie van haar vrienden in haar hoofd voorbij. Ze denkt aan de tijd die ze met hun had gehad. Ze denkt aan de dingen die ze van hun had geleerd en aan de dingen die het A-team van haar hadden geleerd. Zo zit ze daar te denken, herinneringen op te halen en Face die nog steeds op haar schoot ligt in haar haren te strijken. Haar hand staat inmiddels gewoon op de automatische piloot, ze heeft niet eens meer door dat ze nog steeds door zijn haren strijkt. Een klein uurtje later legt ze Face zijn hoofd weer op de koude bodem van de Van. Ze doet snel de achterdeuren op slot en checkt de voordeuren ook goed. Zo snel als ze kan rent ze naar binnen en sprint in één rechte lijn naar de linnenkast. Washandjes, lakens, dekens, kussens en een teiltje met water zet ze op een kar en rolt ze mee terug naar de Van. Snel opent ze de achterdeuren van de Van weer. Vervolgens begint ze ze 1 voor één schoon te maken. Eerst, maakt ze ze los van de touwen en legt ze sommige lichaamsdelen wan beter neer. Vervolgens maakt ze de bebloede wonden schoon met een washandje en wat water uit de teil. Een brok ontstaat in haar keel. Nadat ze de wonden schoon had gemaakt, wikkelt ze hun in de lakens en doet bij ieder een kussen onder hun gezicht. Het lijkt nu net of ze slapen en elk moment wakker kunnen worden. Ze slikt eens en probeert haar tranen te bedwingen. Ze vind het heel moeilijk om te doen, maar ze vind dat ze dit moest doen. Als ze alle vier er wat beter bij liggen klimt ze er weer uit en doet de deuren vervolgens weer op slot. Ze maakt de voordeur bij de bestuurdersstoel weer open en stapt de Van in. Ze start de motor en haalt even diep adem, waarna ze vervolgens wegrijdt.

2 dagen later had het A-team een prachtige begrafenis gehad. Niet veel mensen waren er geweest, maar toch een aantal mensen. Magnolia had een paar mensen kunnen vinden die destijds door het A-team waren geholpen. De reacties waren geschokt.
Nu zat Magnolia in het appartement van Face na te denken. Ze had dit appartement inmiddels gekocht en het was nu haar woning. “Een team…een team”, fluistert Magnolia in haar zelf. “maar hoe kom ik dan aan een team?”, vraagt ze zichzelf af en schudt haar hoofd. “Hadden ze dat er nou maar bij verteld”. Magnolia staat op en loopt naar de keuken. Vervolgens pakt ze een pak hondenbrokken uit de kast en strooit een heel klein laagje in een hondenbak. “Billy eten”, roept ze door het huis. “Murdock moest me eens zien. Een onzichtbare hond voeren. Een geluk, ik hoef maar één pak hondenvoer in huis te hebben”, ze glimlacht eens en aait wat in de lucht. Opeens krijgt ze een helder idee. “een advertentie… dat is het. Ik laat gewoon een advertentie in de krant zetten”. Ze snelt weer naar de huiskamer en pakt een dik telefoonboek onder de tafel vandaan. “Jeetje, het mag daaronder ook wel eens worden gestoft. Sorry Face, dit zou je niet zo leuk vinden”, praat ze in haar zelf. Haar gedachten dwalen even af naar Face en ze kijkt naar de foto van het A-team die op de kast staat. Ook draagt Magnolia altijd een foto mee als ze ergens naar toe gaat. Ze heeft speciaal een ketting met een extra groot hart laten maken,waar een miniatuurfoto van hun allemaal in kon doen. Die ketting gaat nooit af.
Na een tijdje bladeren heeft ze eindelijk het nummer van de krant gevonden en toets ze het in. Meteen krijgt ze iemand aan de lijn en wordt weer doorverbonden naar de juiste persoon. Ze legt uit dat ze een advertentie wil en wat er in moet komen te staan.
De volgende dag is het eerste wat ze doet, de krant pakken en naar de advertenties bladeren.
Haar advertentie luid: Gezocht: Ik zoek een team die mij kan helpen. Ik heb 4 leden nodig. Je moet berijdt zijn om je oude leven op te geven en te vechten voor je leven.
Waarschuwing: het is levensgevaarlijk!!!. Bel: 06-33546982.
Magnolia kijkt tevreden naar de advertentie. “En nou is het wachten geblazen.

5 weken later:
Nog steeds was er geen antwoordt gekomen op haar advertentie. Ze had de advertentie al meerdere malen laten verlengen,maar heeft het nu maar opgegeven en de advertentie stop gezet. Het geld is trouwens ook aan het opraken en een baan zoeken is nu niet verkeerd.
Een diepe zucht ontgaat Magnolia en ze kijkt met een droevige blik naar de foto. “Het spijt me jongens. Een team zit er niet in voor mij, en zo’n team als jullie al helemaal niet. Het spijt me dat ik jullie heb teleurgesteld”. Ze kijkt nog een paar minuten naar de foto, maar staat dan op, trekt haar jas aan en loopt naar de stad. Bij verschillende zaken gaat ze langs voor een baantje, maar helaas willen ze haar nergens hebben. Droevig loopt ze door een paar van de vieze stegen. Het huilen staat haar nu nader dan het lachen.
“Shut up you fool!!!”, galmt er door een van de stegen. Magnolia kijkt in een keer op en staat abrupt stil. Met grote ogen kijkt ze in het rond. Dan besluit ze niet langer te wachten en loopt de kant van het geluid op. “Hannibal help!!”, hoort ze vervolgens. Eerst loopt ze, ze gaat steeds sneller lopen, en dat gaat over naar keihard rennen. “Hannibal?? Face?, B.A, Murdock!!??”, roept ze en hoort haar eigen echo. Ze struikelt bijna over de rommel die in de steeg ligt en vloekt eens. “Hannibal!!??”, roept ze dan weer. Tevergeefs. Ze begint weer wat langzamer en staat uiteindelijk stil. Het zou wel een denkbeeld wezen of een dagdroom ofzo.
“Riep je mij??”, hoort ze opeens een stem achter haar zeggen. “Hannibal??”,vraagt ze en draait haar met een ruk om. Ze kijkt recht in het gezicht van een onbekende man. Ergens lijkt hij wel een beetje op Hannibal, maar het is hem duidelijk niet. Magnolia kijkt teleurgesteld naar de grond en krijgt een gevoel van schaamte.


Laatst aangepast door magnolia op 15-07-2010 22:26:44, in totaal 1 keer bewerkt

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

magnolia
BerichtGeplaatst: 15-07-2010 21:48:52  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

“S…sorry ik dacht dat je iemand anders was”, stamelt ze en kijkt weer naar de man. Een beeld van Hannibal treedt binnen in haar hoofd en ze voelt tranen in haar ogen ontstaan. Ze begint het gewoon een beetje eng te vinden hoe hij haar aan Hannibal doet denken. Het kapsel ongeveer in dezelfde stijl en kleur, de kledingstijl komt wel een beetje overeen en hij rookt ook een sigaar. Herinneringen komen terug. Ze weet nog hoe zij en Hannibal altijd aan de jazz raakten en dat de andere teamleden het maar niks vonden. Of dat ze met Hannibal samen een paar mooie grappen maakten tegenover de schurken. “Hannibal, help. B.A zit weer achter me aan”, roept opeens een man die uit een steeg komt rennen. Met een schrik kijkt Magnolia naar de man. Hij maakt gekke bewegingen, en heeft een rood petje op. “B.A!”, zijn de woorden van de look a like van Hannibal. Murdock, het rode petje, het is Murdock. Ze slikt eens en kijkt even opzij naar haar been waar Billy staat. Nu ziet ze ook B.A uit de zelfde steeg verschijnen. Ze slikt nog eens. Ook dit is een goede look a like en dat had ze nooit verwacht. Murdock en B.A, tenminste de look a likes bekvechten ook al zo. Mooie herinneringen komen haar boven. Ze weet nog wel die keer dat ze tussen Murdock en B.A instond en B.A moest tegen houden om Murdock in veiligheid te stellen. Of die keer dat B.A dacht dat hij Murdock zou pakken maar opeens Magnolia bij haar jas vast had. Ze glimlachte een beetje. Al gauw vertroebeld de fijne gedachten en ziet ze de dode lichamen weer voor haar. Ze herinnerd zich die dag nog als de dag van gisteren. Hoe ze de lichamen vond, en hoe ze hun stemmen voor het laatst hoorde. Opeens voelt ze een hand op haar schouder. “Wat ben jij een mooie meid”, zegt iemand tegen haar. Ze draait haar om en kijkt recht in het gezicht van waarschijnlijk de vierde look a like. Ze denkt, als dat Hannibal is, die andere twee B.A en Murdock, dan zal dit wel Face zijn. Bij die gedachtes krijgt ze een brok in haar keel. Face……ze zou hem nooit vergeten. Ze ziet zijn dode lichaam weer voor haar en kent het gevoel nog van de hand die bij haar wang langs streek. Ook breken mooie herinneringen door. Ze zou de nacht aan het strand met hem nooit vergeten. Eindelijk waren ze eens met z’n tweeën. Dat kwam niet heel vaak voor, dus het was een zeldzaam moment. Daar maakten ze ook goed gebruik van. Beide zijn ze naar het strand gegaan in de namiddag en hebben genoten van de zonsondergang. Face had een heerlijke champagne gescamed en zo zaten ze tegen elkaar aan leunend van de zonsondergang te genieten. Ze voelt hoe een traan over haar wang rolt. Het was zo prachtig en intens romantisch. Wat zou ze dat graag nog een keer over doen. Dikke tranen rollen nu over haar wangen en een zee van tranen breekt nu door. “Er is duidelijk meer met jou aan de hand”, zegt Hannibal opeens tegen haar. “Kom maar even mee, dan kun je het ons allemaal uitleggen”.

Aangekomen in een oud kantoortje op de tweede verdieping van een oude loods brengt Face haar een kopje slappe thee. Ze kijkt de vier evenbeelden aan en kijkt vervolgens naar haar thee. “Vertel ons nu eens wat er aan de hand is”, zegt Hannibal dan. Magnolia haar gedachten flitsen door haar hoofd. Zou ze het hun wel moeten vertellen?. Wat als ze er nu eens misbruik van maakten. Je weet nog helemaal niks van hun. Je moet nadenken Magnolia, nadenken. Wat moet ik nou doen??. Maar wacht eens….. waarom hebben hun eigenlijk dezelfde namen als het A-team?. Misschien maakten ze er juist wel misbruik van.
Verdriet maakte nu bij haar plaats voor een woede. Ze waren gewoon vuile na-apers denkt ze en zet haar kopje thee met een klap op het oude bureau. “Wooo, rustig hoor. Anders verander ik je in een kikker”, zegt Murdock een beetje geschrokken maar met een lach. “Nee”, zegt Magnolia dan schor. Ze schraapt haar keel en kijkt nu weer naar de mannen. “Nee, zeg eerst maar eens wie jullie zijn, voordat ik mijn hele verhaal op tafel leg”. Hannibal kijkt even naar de andere drie mannen en knikt. “Ok, is goed. Mijn naam is Hannibal Smith, dat is Face, die daar is Murdock en hij daar is B.A”. Magnolia kijkt een beetje grimmig naar Hannibal. “Waarom hebben jullie dezelfde namen als de leden van het A-team??”, vraagt ze dan en gaat wat rechter op zitten. “oh we hebben een keer een artikel gelezen van hun en we vonden het wel leuke namen. Ook omdat het best wel bij ons past. Kijk nou eens naar dat knappe koppie van mij”, antwoordt Face. Magnolia denkt even. “Weten jullie wel wat van het A-team af??”. Hannibal knikt wat weifelend. “Ik weet dat Murdock de gek van het stel is en dat ben ik ook, zegt dat beest hier achter me”, zegt Murdock en wijst naar B.A. B.A gaat meteen over tot de aanval en pakt Murdock bij zijn jasje. “Ik ben geen beest, laat dat duidelijk zijn. En ja, je bent gek”. Murdock maakt zichzelf los en gaat een eind bij hem weg staan. “Ik ben gewoon mezelf”, zegt hij dan met een raar accent. “Wat zijn jullie eigenlijk van elkaar”, vraagt Magnolia dan. “We zijn vrienden van elkaar”, is het antwoordt van Hannibal. Magnolia knikt en denkt even. “Ok, ik zal jullie wat vertellen. Maar beloof dat jullie het niemand verder vertellen anders zal ik jullie blijven achter volgen tot de dood”. De vier mannen knikken en zwijgend luisteren ze. “Het A-team waren ook vrienden. Ze waren een team, een echt team. Ze waren een team die mensen hielpen die het moeilijk hadden. De mensen die hun hulp echt nodig hadden konden het A-team vinden en huurden hun in voor hulp. Als je het A-team in had gehuurd kon je op ze vertrouwen dat ze de schurken en slijmballen voor je pakten. Het A-team was een geweldig team. Helaas zijn ze koelbloedig vermoord door een paar van deze schurken. Ze kwamen achter de tactiek van het A-team. Maar één ding is zeker, het A-team was geweldig en behulpzaam voor iedereen die hun nodig hadden. Iedereen..”, ze stopt even en voegt dan nog toe, “En jullie lijken in karakter best wel een beetje op de leden van het team”. Allen hadden ze zwijgend en nieuwsgierig toegeluisterd. Ze kijken elkaar allemaal eens aan en dan zegt Hannibal,”Weetje een team is niet eens zo’n slecht idee. En dat deel van die mensen helpen lijkt me ook een goed idee. Wat vinden jullie jongens?”. De andere drie mannen knikken en Murdock steekt zijn duim nog op. Magnolia kijkt glimlachend toe. “OK, maar ik moet jullie nog één ding vertellen”. De mannen kijken haar nu weer nieuwsgierig aan en wachten het gespannen af. “Ik was een jaar lang ook lid van het A-team. Ook was ik diegene die ze heeft begraven. Daarom moest ik ook zo huilen. Jullie brachten veel herinneringen bij me boven”. Een hand van Face voelt ze op haar schouder en ze denkt even in dat het de echte Face even is. “Dat geeft helemaal niks hoor”, zegt B.A en geeft haar een klein glimlachje. Hannibal schudt zijn hoofd,”nee hoor. Welkom bij het team”, en geeft haar een knipoog. Magnolia heeft nou een brede glimlach op haar gezicht en kijkt even naar de hemel. “Ik heb een team. Het is te mooi om waar te zijn, ik heb weer een team!!”. Murdock begint opeens een indiaan na te doen en doet een mooi rondedansje. Magnolia begint te lachen en denkt opeens aan Billy. “hè Murdock. Ik heb nog een cadeau voor je als je er erg goed op past. Het is van de echte Murdock geweest, en ik denk niet dat hij het erg vindt als jij hem overneemt”. Murdock komt bij haar staan. “Vertel wat is het!!”, roept hij dan en kijkt blij. Magnolia tilt de onzichtbare hond van de grond en aait hem even. “Kijk dit is Billy. Wat ik al zei, hij was destijds van Murdock, maar hij is helaas…..helaas…overleden. Toen moest ik op hem passen. En nu denk ik dat jij wel een geschikt baasje voor hem bent”. Murdock kijkt er naar alsof het een dure auto is. “Wat een schattig hondje. Natuurlijk zal ik goed op hem passen”, antwoordt hij en als de hond hem wordt aangereikt pakt hij hem voorzichtig over. B.A kijkt er vreemd naar. “Maar ik zie helemaal niks, en hoezo een hond”. Hannibal kijkt er met een grote grijns naar en voegt toe,”je had niet eens gezegd dat het een hond was”. Murdock kijkt beledigd naar de mannen en antwoordt hun,”er is wel iets, jullie kunnen toch ook wel zien dat het een hond is”. “Kom mee naar de Van, dan rijden we naar mijn huis” stelt Magnolia voor.

Magnolia is nu al een jaar lid van het nieuwe A-team en ook met hun is ze vrienden geworden. Natuurlijk zal ze het echte A-team nooit, echt nooit vergeten.
Magnolia heeft het team ook wat bijgeleerd. In het begin gingen de dingen namelijk nog wel eens fout. “Waarom gaat het toch altijd weer fout?”, waren de woorden van Hannibal dan. Magnolia heeft ze uitgelegd dat je altijd een team en een plan nodig hebt, dan lukt alles je. Ze heeft het nog eens goed uitgelegd over een plan. Ook was het team soms dingen nodig die ze onmogelijk konden krijgen. “Niks is onmogelijk”, waren de woorden van Magnolia en vertelde Face alles over scam. B.A was al gauw verliefd op de Van en meestal reed hij er in.
Ook leerde Magnolia het team, hoe je wapens of verdedigingsmateriaal kon maken van een heleboel onbenullige en op het oog waardeloze spullen.
Ze waren ook nog steeds op zoek naar de schurken die het A-team had vermoord. Magnolia wou hoe dan ook wraak en ze voorgoed laten opsluiten.

“B.A gooi!!!”, roept Hannibal. B.A gooit een dynamietstaaf een eind weg en een auto schiet door de lucht en landde op zijn kop in een greppel. “Nice!”, zegt Hannibal en steekt een sigaar op. Het A-team is druk in gevecht op een lege bouwplaats. Magnolia die achter een afgebrokkeld muurtje zit rent snel naar de andere kant van het terrein en gaat achter een hogere muur zitten. Ook zei gooit een staaf dynamiet een klein stukje voor de voeten van een aantal mannen. “We laten ze eens een poepje ruiken”, zegt Hannibal lachend en schiet nog eens in het rond. Murdock zit in één van de kranen en tilt lachend een auto op met, zoals hij het noemde, happer. B.A zat op één van de zoveel ruïnes en schoot met een zelfgemaakte creatie van het team. Magnolia rent snel weer naar een andere hoek van het terrein en gaat deze keer achter een groot blok beton zitten. “Terug trekken!!!”, wordt er opeens geroepen. Al schietend en vechtend trekken de schurken zich terug. “Laat ze maar gaan nu, we krijgen ze nog wel”, roept Hannibal naar zijn team. “Ga dan stelletje slijmballen!!”, roept hij naar de schurken en na een paar minuten is het weer rustig op het terrein. Hannibal kijkt tevreden in het rond en steekt een sigaar op.
“B.A ben je veilig?”, roept hij dan.
“JA Hannibal, ik ben veilig”, antwoordt B.A terug.
“Murdock??”.
“Alles goed, veilig en gek”, antwoordt Murdock die vlak achter hem staat.
“Face?”.
“Jaaaaa”.
“Magnolia??”.
………
Hannibal luistert even en roept nog eens. Hij krijgt geen antwoordt terug.
“Heb jij Magnolia gezien?”, vraagt Hannibal aan Murdock die naast hem staat.
“Nee Hannibal. Ik heb haar niet meer gezien”.
B.A en Face komen ook aangelopen en worden op de hoogte gesteld.
“We moeten haar zoeken”, zegt Face dan en alle mannen knikken ter instemming.

Na een paar minuten grondig te hebben gezocht vind Face, Magnolia als eerste achter op de bouwplaats achter één van de ruïnes. Als Face haar ziet schrikt hij ervan.
“Magnolia….hoe..”, zijn de eerste woorden die hij stamelt.
Magnolia kijkt op en ziet Face voor haar staan. “Ze hebben me geraakt toen ik naar deze schuilplaats rende”. Al snel zijn de andere leden er ook bij. Ook hun schrikken er van.
Met een grote rode bloedvlek en onder het stof zit Magnolia tegen een afgebrokkeld muurtje aan. “We moeten nu meteen naar een ziekenhuis”, zegt Murdock. Magnolia schudt haar hoofd. “Nee, ik ga het toch niet halen. Het is mijn tijd”. Hannibal stopt zijn pistool weg en kijkt somber naar haar. “En wat moeten wij dan??”.
Een glimlachje verschijnt op haar gezicht. “Jullie kunnen het nu wel. Ik heb jullie alles geleerd, alles. Jullie zijn een team en kunnen doen wat jullie willen. Ik heb wel één verzoekje. Die mannen waar we nu tegen moesten vechten…”, ze stopt even en haar blik veranderd opeens naar een woedende uitdrukking. Magnolia voelt hoe ze kookt van binnen en een hatende blik staat in haar ogen. Dan vervolgd ze,”ik hoop dat jullie ze voor mij willen grijpen, want deze mannen zijn dezelfde moordenaars als van het A-team. En ze moeten achter tralies. Dat is mijn laatste wens. Helaas kan ik ze niet zelf hoogstpersoonlijk achter tralies zetten, maar ik hoop dat jullie dat voor mij willen doen”. Door de inspanning van het lange verhaal en de woede trekt er een pijnscheut door haar heen en grijpt ze naar haar borst. “DAT waren de moordenaars van het A-team??”, zegt Hannibal,”natuurlijk. We beloven, dat we ze achter tralies stoppen, hoe dan ook. Ook al zijn we tot onze dood daar mee bezig”. “Murdock knikt,”ze hebben het verdient. Eerst het A-team en nu ook nog jou…”. Een traan rolt over het wang van Murdock en hij knielt voorzichtig naast Magnolia. “Zul je…. goed op Billy……. passen??”, vraagt Magnolia en heeft nu ook tranen in haar ogen staan. Murdock knikt, maar kan even niks zeggen. “Wees……een team….en blijf…een team”, Magnolia glimlacht even kort, maar er trekt al snel weer een pijnscheut door haar heen. Ook Face knielt nu bij haar neer en houdt haar hand vast. “We zullen je missen”, zegt Hannibal en B.A knikt instemmend mee. “We waren natuurlijk niet het echte A-team en zouden die ook nooit voor je kunnen vervangen, maar ik hoop dat we wel goede vrienden voor je waren”, oppert B.A. Magnolia knikt langzaam. “Jullie waren…… geweldig. Trou…ens…… het huis….is nu voor jullie…”. Magnolia voelt hoe het leven uit haar wordt gezogen en het praten put haar steeds meer uit. “Ik hou ………van…jullie….vrienden…”, zegt ze als laatste.
Ze is nog te moe om wat te zeggen, het heeft haar helemaal uitgeput. Ze ziet hoe haar vrienden bedroeft naar haar kijken en voelt hoe haar leven steeds meer uit haar trekt. In de verte voelt ze soms nog een pijnscheut, maar al gauw voelt ze helemaal niks meer en sluit ze haar ogen. Dan wordt het helemaal zwart.
Van het één op het andere moment ziet ze opeens een fel wit licht. Ze kijkt naar haarzelf en voelt zich gelukkiger dan ooit. Ze kijkt eens naar onderen en ziet haar vrienden bij haar dode lichaam zitten. “Jullie kunnen het”, fluistert ze en kijkt dan naar de plaats waar het licht wegkomt.
Het licht is fel, maar niet pijnlijk aan haar ogen en nu ziet ze dat het A-team haar op staat te wachten. Het enige wat het A-team doet is haar aankijken en naar haar glimlachen. Heel vredig en gelukkig naar haar glimlachen. Magnolia zelf heeft ook een vredige en gelukkige glimlach op haar gezicht en loopt naar ze toe. Het lopen is zo licht dat het bijna lijkt dat ze zweeft. Als ze bij het A-team staat, slaat Face een arm om haar heen en lopen zo in het licht weg. Waar ze steeds meer vervagen, totdat je ze niet meer kunt zien.

“Ze heeft geen polsslag meer”, zegt Face en zucht eens. Opeens horen ze alle vier een stemmetje heel zacht zeggen,”Jullie kunnen het”. Het A-team kijkt elkaar eens aan en zonder wat te zeggen snappen ze wat het was. Snel veegt Murdock zijn tranen weg en tilt samen met Face het lichaam op. “We zullen je een mooie begrafenis geven”, zegt Hannibal die een sigaar opsteekt en vervolgens tegen B.A zegt dat hij de Van moet halen.

De volgende dag werd Magnolia begraven. De enige die hier bij waren was het A-team. Voor de rest was er niemand voor haar. Familie had ze niet meer, haar moeder was al toen ze jong was overleden en haar vader wou sinds ze bij het A-team was niks meer met haar te maken hebben.

“Vandaag zijn wij hier om Magnolia een lid van het echte A-team en de vrouw die van ons een echt team maakte te herdenken. Helaas is zei op jonge leeftijd op een gruwelijke manier gestorven en kon ze niet bij ons blijven. Magnolia was een geweldige meid die ons allen veel heeft geleerd. Ook hebben we veel plezier aan haar gehad en wil haar persoonlijk even bedanken voor het geweldige cadeau die ze me heeft gegeven. Genaamd Billy.”, Murdock wacht even en slikte. Hij moet weer denken aan de eerste dag toen ze haar ontmoette en vind het toch best wel moeilijk. “Ik zal goed op hem passen hoor meid”, zegt hij nu en kan zijn tranen niet langer onderdrukken. Ook bij die grote stoere B.A rollen nu tranen over zijn wangen. Enkele minuten is het team even helemaal stil. Face is de eerste die de stilte onderbreekt en zegt,”Misschien ben je nu wel bij je andere vrienden terug. Onthoudt dat we je laatste wens nog zullen nastreven”. Hannibal knikt.
“Hannibal, heb je de foto’s in de kist gelegd?”.
“Ja Murdock. De foto van het oude A-team en de foto van ons zitten er beide in”.
“Als ik die rotzakken te pakken krijg draai ik persoonlijk hun nek om”, zegt B.A plots uit het niets. Nog even staan de mannen bij haar graf te kijken. Dan wordt het graf gevuld met zand. Als het graf is opgevuld vertrekken die paar mensen die er zijn, maar blijft het team nog even. Een paar minuten staat het team alleen maar naar het graf te kijken en zeggen ze niks. “We moesten maar eens gaan”, zegt Hannibal plots. De teamleden knikken en één voor één nemen ze afscheid en druipen ze af naar de Van. Hannibal staat er als laatste nog bij en steekt een sigaar op. “Vaarwel Magnolia, vaarwel”.

THE END.


Ongeveer 2 jaar later na de dood van Magnolia heeft het A-team de moordenaars te pakken gekregen. Ze hebben levenslang gekregen en flink op hun donder gekregen van het A-team zelf.
Het A-team heeft Magnolia altijd in hun hart gehouden. Soms zijn er dagen dat ze met z’n allen de leuke herinneringen ophalen. Dankzij Magnolia vormden hun een team, weten ze dat je een plan moet hebben, heeft B.A zijn liefde voor de Van ontdekt, heeft Murdock een huisdier Billy gekregen en weten hun wat voor doel ze in het leven hebben.
Nog steeds kun je het A-team inhuren als je een probleem hebt, zij zullen doorgaan met dat werk tot hun dood.


Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb het een hele andere wending gegeven, alles..
Veel leesplezier.
p.s: het ging over het orginele A-team (serie) en het nieuwe A-team van nu, alleen met een twist Wink

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
magnolia
BerichtGeplaatst: 19-07-2010 22:25:08  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

2e deel staat er nu ook bij hoor. Enjoy!! ...
En give me some reaction Wink.

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fiekje
BerichtGeplaatst: 04-03-2012 21:20:49  Reageer met quote


Leeftijd: 26
Soldaat
Soldaat


Geregistreerd op: 22-1-2012
Berichten: 8

Superzielig verhaal maar wel heel mooi. Ik moest wel even huilen hoor
Goed gedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sShareyY
BerichtGeplaatst: 01-04-2016 15:01:18  Reageer met quote


Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 14-4-2014
Berichten: 131
Woonplaats: Tilburg

Hallo A-Teamfanfictiefans,

Deze maand staat het verhaal 'A team is what you need' van Magnolia in the picture.
Namens de schrijfster wens ik iedereen veel leesplezier.

Met vriendelijke groet,

Sharey
Moderator Fanfictie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sShareyY
BerichtGeplaatst: 31-05-2020 23:22:31  Reageer met quote


Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 14-4-2014
Berichten: 131
Woonplaats: Tilburg

Hallo A-Teamfanfictiefans,

Deze maand staat 'A team is what you need' van Magnolia in the picture.
Namens de schrijfster wens ik iedereen veel leesplezier.

Met vriendelijke groet,

Sharey
Moderator Fanfictie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Fanfictie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0