Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  <  Mededelingen  ~  The A-team Fans V3.0 online!
Steven
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 09:19:01  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Admin
Admin


Geregistreerd op: 9-12-2004
Berichten: 1765
Woonplaats: Brugge

Hoe het allemaal begon...

Er was eens … een Wouter Van Canneyt die begin september 2004 een geniaal idee kreeg. Zijn hersenspinsels waren aan het broeden op een sneu plan: een website maken over de populaire 80’s serie The A-Team. Na vele uren van slopend opzoekingswerk, een potje basiskennis webbouwen en met de steun en toeverlaat van broer Steven Van Canneyt werd op 23 september 2004 de eerste Nederlandstalige A-Team website boven de doopfont gehouden. The A-team Fans V1.0.
Omdat het overgrote deel van de website vertaald was van Engelse bronnen, kwam het geheel nogal erg onprofessioneel over. Ook het design was niet wat het moest zijn, maar toch mocht de site vijf bezoekers per dag registreren.
De website bevroor, en de bezoekers bleven weg. Om de website van de ondergang te besparen, begon Steven Van Canneyt omstreeks december 2004 met het uitdokteren van een nieuw en beter design. Dit, beste vrienden, was het begin van dé referentie over het A-Team op internet: The A-Team Fans V2.0. Naast het nieuwe design namen we ook een .nl adres in gebruik en creëerden we een populair forum. Ook de crew werd aangevuld met Steven Durnez die zorgde voor de aanvoer van teksten over de cast, episodebeschrijvingen, leuke weetjes, een fotoarchief met meer dan 500 foto’s, leuke downloads en nog veel meer. De vernieuwde site werd prompt een succes en het bezoekersaantal steeg tot 100 registraties per dag. The A-Team Fans V2.0 werd een waar begrip op het internet en de site werd de absolute referentie voor A-Team fans in de hele wereld.

Screenshots van The A-team Fans V2.0: home, episodegids, geluidsbestanden, filmbestanden, vragen quiz, oplossingen quiz, klassement quiz, forum index, forum categorie en forum topic.

Een absoluut hoogtepunt voor de website deed zich voor op 23 april 2005 toen Steven Durnez, dé A-Team kenner van de lage landen een smaakvol interview aflegde op de Nederlandse Radio Twickelstad FM. Het gesprek duurde meer dan zeven minuten en zorgde voor nog meer naamsbekendheid bij onze Noorderburen.
In de zomer van 2005 ontwierpen we onze eigen “The A-team Fans”-T-shirts. Eind augustus 2005 werden deze te koop aangeboden bij het grote publiek, en zorgde meteen voor het eerste levende hulpmiddel om The A-Team Fans nog bekender te maken.

Een ander belangrijk moment in de geschiedenis van The A-team Fans was ScreenHeroes te Utrecht op 25 september 2005. We hadden onze eigen “The A-team Fans”-T-shirts aan, onze flyers in de hand en ons fototoestel en videocamera op zak. Zo konden we met heel wat A-team Fans Dirk Benedict (Face) en Dwight Schultz (Murdock) gaan opzoeken. De opnames van de Q&A kan je, met ondertitels, downloaden onderaan onze ScreenHeroes-pagina.

Dankzij ScreenHeroes, onze originele T-shirts en beduidend meer links naar onze website, en niet te vergeten de opmars in zoekmachines, stegen de bezoekers, leden en berichten spectaculair. Dagen met 100 unieke bezoekers, drie nieuwe leden per dag en vijftien nieuwe berichten waren geen uitzondering meer. The A-Team Fans was al een gevestigde waarde in de virtuele A-Team wereld, maar toch bleven we nadenken hoe we de site konden optimaliseren. Zo ontstond het idee om een nieuwe versie te bouwen die de codenaam V3.0 meekreeg. Een versie die in het teken staat van een nieuw design, gebruiksvriendelijke navigatie, nog meer info dan voorheen en leukere downloads.
Heel wat mensen hebben hier hun steentje aan bijgedragen, waarvoor onze welgemeende dank!

Vincent leverde fantastisch werk door ervoor te zorgen dat de frequentste A-Team quotes konden gelezen en beluisterd worden. Buiten dit realiseerde hij nog het online zetten van A-Team themes, remixen en vele andere leuke downloads. Hij was tevens de coördinator voor het ondertitelen van de ScreenHeroes fragmenten, een stokpaardje van vele fans.
We bedanken Steven D. die gezorgd heeft voor een uitgebreide beschrijving van de A-team personages, omschrijvingen van episodes, vele foto’s, quizvragen en veel andere leuke informatie.
Claudia verzorgde informatie i.v.m. Murdocks T-shirts, terug te vinden in de episodegids. Ze hielp ook Steven D. met het vervolledigen van de A-team foto’s en episodegids. Op het forum is ze bekend door haar vele kennis van The A-team, de foutjes en onderlinge grapjes. Al de informatie die ze in het forum neerschrijft ondersteund ze met foto- en beeldmateriaal.
Als grondlegger van The A-team Fans is Wouter verantwoordelijk voor basisinformatie op The A-team Fans, quizvragen, het testen en verbeteren van scripts en teksten, het meehelpen beslissen met alles wat er op The A-team Fans gebeurd, het beheren van het forum en natuurlijk voor The A-team Fans zelf!
Steven VC schreef de scripts en maakte het design van The A-team Fans. Hij zorgde ervoor dat de vele informatie gebundeld werd tot één prachtige website.
Daarnaast droegen Arno Ribbink, Peetur, toaojjc, Janet, Ralph D.,TCA, Ezzie, Hantibal, jointjeff, murdockroxanne, Leoloco en velen anderen elk hun steentje bij het verwezenlijken van The A-team Fans V3.0.

Vandaag, zaterdag 15 april 2005, kunnen we u met trots V3.0 voorstellen.
The A-Team Fans V3.0

Dit met dank aan:
V-bal – Hoofdadverteerder
Nimio – Sponsor hosting
MagiXArts – Sponsor domeinnaam

Groeten,
de webmasters


Laatst aangepast door Steven op 17-04-2006 11:23:17, in totaal 13 keer bewerkt

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger

de koene
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 09:53:14  Reageer met quote


Leeftijd: 41
Soldaat
Soldaat


Geregistreerd op: 15-1-2005
Berichten: 6
Woonplaats: brugge

wooow, ik ben de eerste op het forum bij de nieuwe versie!!!!!!!!!!!!!!

Aan allen die dit nieuwe design (en de inhoud natuurlijk) gemaakt hebben, nen dikken proficiat, tziet er vréé schoon, hip, blits en cool , in één woord trendy, uit!

Vele ateamgroeten
een ateamfan-T-shirtdragende ateamfan

de koene

_________________
leve cercle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 10:28:20  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

Hij is echt super!!!
Zo'n beetje alles staat er nu op!! En de layout is ook stukken verbeterd! Very Happy

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
kuyt
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 10:30:27  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-4-2006
Berichten: 329
Woonplaats: Centhe A.K.A Drenthe xd

de site is gewoon super alles is nu veel overzichtelijker Wink Wink Wink Wink Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wouter
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 10:56:49  Reageer met quote


Leeftijd: 38
Admin
Admin


Geregistreerd op: 10-12-2004
Berichten: 1603
Woonplaats: Brugge

Bedankt.
Het design is nu veel luchtiger dan dat donkere van versie 2. We hebben ons best gedaan alles zo overzichtelijk mogelijk te maken, wat niet altijd gemakkelijk is.

_________________
Beter een half spreekwoord.
Vooral wat je post is belangrijk, niet hoeveel.
Bekijk niet enkel het voorgaande bericht. Zorg dat je echt weet waarover het topic gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 11:24:02  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Ziet er gaaf uit, ik heb ontzettend de griep maar ik moest gewoon even kijken hoe het was geworden. En dan te bedenken dat jullie nog niet eens alles erop hebben gezet. Er staat de fans nog heel wat te wachten de komende tijd vermoed ik. Nu gauw mijn bed weer in.....GRIEP.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
I love it when a.........
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 11:49:55  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 21-2-2005
Berichten: 91
Woonplaats: Utrecht

Prachtig werk jongens.
Met dit lichte kleurtje komt de site toch wat beter over en hoort de site weer wat meer bij de tijd.

Stephan

_________________
It’s brilliant. They’ll never think we’re crazy enough to do it. I mean, they see the abandoned van, they automatically asume we’re on food. Never think to look inside. Everybody thinks that the best plans are the most alabered ones, they’re not.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Ezzie
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 13:05:03  Reageer met quote


Leeftijd: 38
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 30-7-2005
Berichten: 84

Ziet er strak uit heren, zeker het forum leest een stuk prettiger zo. Jullie hebben er zo te zien veel werk in gestoken, en dat heeft z'n vruchten afgeworpen! Congrats!

_________________
Never give up, never surrender!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hantibal
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 15:03:22  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 22-2-2005
Berichten: 775
Woonplaats: Gullegem

Het ziet er echt heel goed uit. Ik feliciteer iedereen die aan deze prachtige site hebben gewerkt Applause Applause Applause

_________________
stem voor Toon Hermans:

http://www.persoonvanhetjaar.nl/bekijk/?id=15881
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
murduckroxanne
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 17:31:07  Reageer met quote


Leeftijd: 36
Kapitein
Kapitein


Geregistreerd op: 8-11-2005
Berichten: 199
Woonplaats: Nijmegen

Echt prachtig! Dit was de week wachten wel waard. Vorige week zaten we nog in de oude versie te speculeren over hoe de nieuwe versie eruit zou zien. Deze site heeft werkelijk al mijn verwachtingen overtroffen! Ik denk de beste a-team site op internet!

_________________
Roxanne..... put on the red light
Roxanne..... put on the red light
Roxanne.... SHUT UP FOOL!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hantibal
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 17:37:59  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 22-2-2005
Berichten: 775
Woonplaats: Gullegem

murdockroxanne schreef:
Deze site heeft werkelijk al mijn verwachtingen overtroffen! Ik denk de beste a-team site op internet!


Dat is helemaal waar. Cool

_________________
stem voor Toon Hermans:

http://www.persoonvanhetjaar.nl/bekijk/?id=15881
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 19:46:29  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

Hantibal schreef:
murdockroxanne schreef:
Deze site heeft werkelijk al mijn verwachtingen overtroffen! Ik denk de beste a-team site op internet!


Dat is helemaal waar. Cool
ja dat is echt waar!! Very Happy nog even een vraagje komt "het grote koe spel" nog terug?

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Steven
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 19:53:27  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Admin
Admin


Geregistreerd op: 9-12-2004
Berichten: 1765
Woonplaats: Brugge

jointjeff schreef:
nog even een vraagje komt "het grote koe spel" nog terug?

Het grote "geef me een koe"-spel kan je bij overige spellen vinden.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 20:04:59  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

oke.. dus jongens, wel blijven reageren op dat spel... !

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
murduckroxanne
BerichtGeplaatst: 15-04-2006 20:19:06  Reageer met quote


Leeftijd: 36
Kapitein
Kapitein


Geregistreerd op: 8-11-2005
Berichten: 199
Woonplaats: Nijmegen

ja maar de opgave is heel moeilijk! B.A. met een dartbord... Ik kan hem niet vinden Embarassed

_________________
Roxanne..... put on the red light
Roxanne..... put on the red light
Roxanne.... SHUT UP FOOL!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ateamfans.nl forum index  ~  Mededelingen

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0