Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Movie  ~  !!SPOILER!! De film, hoe was ie? !!SPOILER!!
Smeerlap
BerichtGeplaatst: 10-06-2010 23:07:37  Reageer met quote


Korporaal
Korporaal


Geregistreerd op: 7-2-2007
Berichten: 30

Ik ga hier niet de hele film bespreken, want ik neem aan dat iedereen hem zelf nog gaat zien, maar laat ik zeggen dat ie dik oké is!

Het is qua verhaal niet de beste film aller tijden, maar als je een A-Team fan bent dan MOET je deze film gezien hebben.

Hieronder zal ik in een paar kernwoorden de plussen en minnen noemen van de film.

Min
-Geen originele titelsong gehoord (ja, ff in het gekkenhuis en bij de aftiteling)
-Een toch niet helemaal orgineel busje. Bijvoorbeeld geen rode velgen en een wit streepje (om de rode streep heen = niet origineel) op het busje
-Tankscene beetje over de top
-Slotscene gaat echt nergens over. Blijkbaar moest het budget voor de CGI-effecten op. Betekent overigens wel dat forummember HM Wolff de poll heeft gewonnen Smile
-Het stukje na de aftiteling met Dirk en Dwight is veeeeeeeeels tekort
(je ziet, de minpunten zijn beperkt!)

Plus
-Introductie teamleden
-Het verhaal achter hun veroordeling heeft grote parallellen met de overval op de bank van Hanoi (inclusief Generaal Morrisson!)
-De karakters van de teamleden komen echt goed uit de verf
-Humor tussen BA en Murdock (Murdock heerst!!!)
-Hier en daar subtiele verwijzingen naar de serie (super!)

Als je hele lappen tekst wil typen, ook goed natuurlijk, maar misschien is het een idee als een ieder op een zelfde wijze aangeeft wat hij/zij plus/min vond. Ben wel benieuwd waar jullie mee op de proppen komen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Flykie
BerichtGeplaatst: 10-06-2010 23:41:06  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

As I said before: als je de film met de oude serie gaat vergelijken stelt ie helemaal niets voor. Toch heb ik van de film genoten en de humor van de teamleden zijn mij goed bevallen.

Er zaten erg goede actiescenes in de film, maar toch vond ik het einde een beetje tegenvallen. Had toch een ander einde verwacht.

Kortom:

Plus:
- de actiescenes
- de humor
- de cast
- de verhaallijn

Min:
- de eindscene
- veel te kort stukje met Dirk en Dwight Razz na de aftiteling Laughing

Groet,
Flykie

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mooneyes
BerichtGeplaatst: 12-06-2010 17:44:40  Reageer met quote


Kapitein
Kapitein


Geregistreerd op: 10-11-2006
Berichten: 190
Woonplaats: friesland

* dan heb ik dus niet afgewacht de aftiteling *!
jammer. om nou daarvoor weer na de film te gaan..

ik vond het wel leuk dat je helemaal het begin zag van het verhaal hoe ze een team vormden en dan zag je hoe ze er in werden geluist.

ook ik vond de tank scene heel erg over de top.

en het einde was inderdaad vergeleken met de andere actie.
erg ehm zonder efecten..

jammer dat de bus geplet werd en die verder dus niet meer te zien was, maar dat zou ook lastig zijn in al die verschilldende landen.

dat stukje van ba zonder hannekam was ook niet echt mijn ding, die ineens gelovig was.

murdock op die heli geweldig! nou de rotoren werken.. en dat liedje haha

_________________
life is like a dream sometimes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 13-06-2010 00:08:51  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

De film was beter dan ik had verwacht. Zelfs de tank-scene vond ik niet vervelend. Heb veel gelachen, en daar gaat The A-Team voornamelijk om. En ja, natuurlijk blijft het orginele beter.

Het enige storende van de film was dat Dirk en Dwight pas ná de aftiteling te zien waren. Best wel respectloos...

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Sharey
BerichtGeplaatst: 13-06-2010 22:06:11  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

De serieuze bedenkingen die ik vooraf over de film had, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb genoeg typische A-teamdingetjes gezien om in de nieuwe acteurs de oude terug te zien.
Met die dingetjes bedoel ik dan: de honger naar en het winnen van gerechtigheid, de denkwijze van Hannibal, de moed van Murdock, de geslepenheid van Face, de gevoeligheid van B.A., de chemie tussen de teamleden, de vindingrijkheid en het zich niet laten stoppen door wat voor grenzen, muren of tegenslagen dan ook.

Ik ga de film graag nog eens kijken, maar ga dan zeker achter in de zaal zitten, een aantal scenes zijn zo druk en intens, dat ik er dizzy van werd.

Mijn favoriete stuk film was dat balletje-balletje-spel van Face met de containers. Echt geweldig.
En ook dat B.A.'s nieuwe hanekam tevoorschijn kwam. Zulke omkeer-momenten vind ik prachtig. Ondanks dat sommigen hem slecht vinden acteren, is mij dat geen moment opgevallen. Ik vond zelfs dat hij een ingetogen B.A. speelde. Die overpeinzingen tijdens gevangenschap gebruik ik in mijn verhalen ook, dat spreekt mij aan. Nee, deze B.A. is voor mij helemaal o.k.

Ook ik heb de aftiteling helemaal uitgezeten om Dirk en Dwight nog even te zien. Vooral het stukje van Dwight vond ik een scene die ze er echt in hadden moeten laten.
Zieltjes winnen van A-Teamliefhebbers en filmkijkers voor het nieuwe A-Team over Dirks en Dwights rug is geen stijl. Dat vind ik het enige minpunt van deze film.

Sharey

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
fieke
BerichtGeplaatst: 19-06-2010 21:45:14  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 12-3-2010
Berichten: 51
Woonplaats: Retie

ik vond hem echt geweldig!! wel te veel geweld naar mijn goesting maar het was me vooral om de uitspraken en grapjes te doen. Een van mijn favo scenes was dat Hannibal die uit de verbrandingsoven komt en Murdock die B.A zijn wonde naait.

Vond het wel jammer dat de stukjes van Dwight en Dirk die na de aftiteling komen eruit geknipt waren.

maar naar mijn mening was ie echt goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HM
BerichtGeplaatst: 19-06-2010 22:24:03  Reageer met quote


Leeftijd: 40
Soldaat
Soldaat


Geregistreerd op: 16-6-2010
Berichten: 12

Ik vond de film echt onwijs gaaf!!!!! Ik heb er heel erg van genoten! Ik was niet echt bang dat het de serie geen eer aan zou doen....ik ben er altijd wel goed in om dingen los van elkaar te kunnen zien. Net als boekverfilmingen, je moet nooit verwachten dat het precies zo wordt als het boek want dat kan niet, dus dan word je bij voorbaat al teleurgesteld...ik ging dus heel erg open naar deze film, zonder echte verwachtingen, maar wat was ie leuk!!! Ik ben echt helemaal fan van de nieuwe Murdock, hij is echt GEWELDIG! Very Happy En de andere acteurs waren ook goed, hoewel ik Liam Neeson niet hetzelfde charisma als George Peppard vond hebben...maar het is geen slecht acteur natuurlijk. Smile
Het verhaal zat ook goed in elkaar, ik vind het leuk dat je ook meer van de achtergrond van het team zag, hoe ze bij elkaar komen, hoe ze erin geluisd worden, enz. Echt heel leuk om dat er ook in te zetten! Smile
De tank-scene vond ik juist wel leuk, hij was enorm over the top natuurlijk maar dat is ook wel een beetje waar The A-Team voor staat. Veel van die scenes uit de serie waren ook compleet ongeloofwaardig. Dit hebben ze in deze scene eer aangedaan door het zo lekker overdreven te maken. Ik heb er verschrikkelijk om kunnen lachen, in elk geval.
Ook heb ik er geen moeite mee dat er meer geweld in de film zit. Ik vind het goed dat ze een vertaalslag hebben gemaakt naar deze tijd toe, we zijn nu eenmaal meer gewend in films tegenwoordig en een te softe aanpak zou niet werken denk ik. Ik vind dat ze het heel goed hebben vertaald naar deze tijd, iets uit de jaren 80 nabootsen zou echt geflopt zijn. Bovendien kan het toch niet hetzelfde worden als de serie dus is het goed dat ze dat niet nagestreefd hebben maar er een eigen ding van hebben gemaakt.

Mijn favoriete scenes waren de scene waar ze met Murdock in het begin uit het ziekenhuis vluchtten, de tankscene, dat gedoe met Swahili bij de douane en de eindscene, maar eigenlijk alles vond ik erg leuk, vooral alle scenes met Murdock erin. ^^

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
H.M Joey
BerichtGeplaatst: 19-06-2010 23:21:44  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-3-2008
Berichten: 594
Woonplaats: Doetinchem

Hee mensen!

ik ben ff terug op het forum na een lange tijd. ik kom net van de film af. Hij was echt super!

Maar ik heb Dirk en Dwight gemist in de film. Waar kwamen ze voor?

_________________
Murdock: We’re just waiting for our final clearence.
B.A: Mama is waiting fool!
Murdock: And there it is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 20-06-2010 00:03:43  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Je ziet de 2 korte stukjes na de aftiteling en zo te horen heb je die gemist.
Het zijn hele korte stukjes hoor, stelt weinig voor.

Groet,
Flykie

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 20-06-2010 00:16:14  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

Maar... in die korte scene van Dwight kun je wel goed zien hoe goed hij kan acteren!
En hoe 'Murdock' hij nog altijd is: In die scene stelt een dokter met de nodige tics (Dwight, de oude Murdock) vast hoe 'gek' (de nieuwe) Murdock wel is.
Daarom is het jammer dat het eruit is geknipt.

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Etiem
BerichtGeplaatst: 20-06-2010 10:26:21  Reageer met quote


Leeftijd: 52
Soldaat
Soldaat


Geregistreerd op: 1-8-2007
Berichten: 16

Gisteren zijn we ook naar the A-team geweest in de bios.

Alles bij elkaar. Een erg leuke film en heb me geen moment verveeld of gedacht dat er iets mis was. Nu is het vaak bij remakes een doffe ellende qua karakter terugdenkend aan het origineel.
Leuke humor, aardig opgezet!

'de als ik dan toch effe mag zeuren' puntjes:

- drie keer een time-loop in het verhaal is to much. (Voorstellen/verhaal/vervolg verhaal ook weer in een andere tijd).
- 'the van'. jammer van de verkeerde details, te korte rol en te snelle drastische eind van het ding. Verdiende meer!
- de actie's... Soms erg overdone, Het A-team was vroeger zijn tijd erg vooruit qua onrealistische acties maar ze zijn nu erg meegegroeid zeg maar! Ik noem: een tank in een vrije val die er voor je gevoel 10 minuten overdoet voor ie zonder krasje beneden is en B.A's dansje tussen een stelletje zeecontainers? *... dat gaat erg ver. (wel leuk hoor)
- Acties leken op meer op James Bond dingen dan van een stelletje ongeregeld wat snel een plan in elkaar flanst.
- de karakters. Sja... Die moet je niet gaan vergelijken met de oude cast, maar er zijn genoeg raakvlakken.

Hannibal, doet het eigenlijk heel goed vind ik, Liam zet een beheerst leider neer.
Face, sja de charme van Dirk Benedict heeft ie bijlange na niet. te grof, niet echt een gentleman ladykiller.
Murdock, was gek genoeg maar ik miste in zijn gedrag dat iedere minuut Murdock met andere stemmen kompleet de joker uithangt, dit was iemand die gewoon het moment afwacht en leuk doet (vond 'm soms meer op faceman lijken dan Bradley).
B.A. wat die vent heeft mee gemaakt? geen idee? Op de één op één scenes is hij nergens echt dreigend te noemen qua karakter.
Er wordt qua vliegangst teveel de nadruk opgelegd en als ie er zijn teamgenoten er mee confronteerd lijkt ie het vaak met een goed gesprek te willen beeindigen ipv gepast geweld? Ik vond 'm bijna een watje geworden. Zijn bekering en houding? Nee, volgens mij was BA vroeger ook gelovig maar ook sterk van het oog om oog tand om tand principe.
Soms hing ie echt teveel de zendeling uit. Erg jammer!


Het verhaal. Aardig goed de raakvlakken met origineel opgezocht en vertaald naar huidige tijdsgeest.
Het geheel lijkt wat meer als intro-film neergezet te zijn die daarom snakt naar vervolg waar ze als huurlingen opdrachten aannemen waarbij hun karakter er veel meer uitkomt dan nu.

- de lange aftiteling waarbij je maar moet weten dat na 5 minuten er nog een klein rolletje is weggelegd voor de oude Face en Murdock (die beschamend en respectloos is weggepropt en met weinig humor is neergezet). Een gepaste scene in de film was mooier geweest
(zie Starsky and Hutch).
- er hadden veel meer details ingemoeten van de jaren 80 serie. De muziek/tune miste ik teveel en het beroemde A-team millitair lettertype dat oerlelijk was vertaald naar nu/nieuw! Brrrrrr.

Als je als ouwe fan niet zo let op die details... Prachtig leuke must see film!
Heb je geen voorkennis van vroeger kan ik me ook weer indenken dat je denkt waar gaat het over en is het de zovelste actie-film?

Maar verder? Gewoon leuk en gaan kijken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
magnolia
BerichtGeplaatst: 20-06-2010 15:25:15  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

Quote:
Hannibal, doet het eigenlijk heel goed vind ik, Liam zet een beheerst leider neer.
Face, sja de charme van Dirk Benedict heeft ie bijlange na niet. te grof, niet echt een gentleman ladykiller.
Murdock, was gek genoeg maar ik miste in zijn gedrag dat iedere minuut Murdock met andere stemmen kompleet de joker uithangt, dit was iemand die gewoon het moment afwacht en leuk doet (vond 'm soms meer op faceman lijken dan Bradley).
B.A. wat die vent heeft mee gemaakt? geen idee? Op de één op één scenes is hij nergens echt dreigend te noemen qua karakter.
Er wordt qua vliegangst teveel de nadruk opgelegd en als ie er zijn teamgenoten er mee confronteerd lijkt ie het vaak met een goed gesprek te willen beeindigen ipv gepast geweld? Ik vond 'm bijna een watje geworden. Zijn bekering en houding? Nee, volgens mij was BA vroeger ook gelovig maar ook sterk van het oog om oog tand om tand principe.
Soms hing ie echt teveel de zendeling uit. Erg jammer!



Daar ben ik het inderdaad het grootste gedeelte wel mee eens.

Ik vond Hannibal wel aardig goed, maar ik vond hem veel te serieus. George die lachtte zelfs nog als hij werd gepakt en maakte nog (soms heel riskant) geintjes met de vijanden. Ook was George veeeeeel meer on the jazz. Ik heb Liam niet echt on the jazz gezien.
Bij george kon je veel meer zien hoe hij ervan genoot, je zag de schittering in zijn ogen.

Face ben ik het dik mee eens. Deze Face is veel te grof en heeft echt niet de charmes zoals Dirk heeft. Ook geeft Dirk er veel meer een eigen personage aan, zoal soms dat zeurderige.
En zou Face veel meer met Murdock moeten optrekken, want dat zijn dikke vrienden. Dat zie ik ook niet terug.

Murdock vond ik de beste van de personages denk ik. Alhoewel hij nog veel gekker had mogen doen en eigenlijk bijna de hele film door. Het was nog te weinig gek, vond ik.

B.A. moest veeeeel meer op Murdock zeuren. Hij liet Murdock gewoon zijn gang maar gaan, maar dat zou de B.A van de serie al niet doen. Die zou op Murdock af gaan of shut up fool zeggen. B.A was wel heen en weer idd.

Maar ondanks dat alles, viel me de film toch wel mee, en had ik het veel minder verwacht. Hij is bij mij positiever overgekomen dan ik verwachtte.
Ik vond hem wel cool Wink.

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mooneyes
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 19:49:42  Reageer met quote


Kapitein
Kapitein


Geregistreerd op: 10-11-2006
Berichten: 190
Woonplaats: friesland

iedereen die ik spreek wist ook pas na de film dat er na de aftitelin gpas de echte dirk en dwight te zien waren..

wat deed dirk dan?

ik las al dat dwight dokter speelde die liet zien dat murdock echt gek was?

_________________
life is like a dream sometimes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 22-06-2010 18:18:42  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Voor iedereen die hier interesse in heeft, Dwight heeft de film inmiddels ook gezien. Zijn mening over de film heeft hij op zijn fansite laten plaatsen.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
magnolia
BerichtGeplaatst: 22-06-2010 19:59:14  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

Daar was ik zeker in geïnteresseerd, thnx:D.
Ik heb het gelezen, en ik begrijp wel dat Dwight het zo ziet.
Ook ben ik grote gedeeltes wel met hem eens.

Ik vind het trouwens nog steeds belachelijk dat hun pas na de aftiteling te zien zijn. En maar zo'n klein rolletje... dat had veel groter gemogen.

Edit: ik heb Dwight een brief gestuurd en wat terug gekregen Very Happy. Ik ben helemaal blij Very Happy. Dat was nog eens een leuke opening van je mailbox Razz.

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ateamfans.nl forum index  ~  Movie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0