Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Zeverstek  ~  Muziek en filmpjes
I love it when a.........
BerichtGeplaatst: 21-10-2006 20:32:08  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 21-2-2005
Berichten: 91
Woonplaats: Utrecht

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is kleine beeld- en of geluidsfragmenten van de DVD's uit de boxen te halen en zo ja, hoe?

Alvast bedankt.

Stephan

_________________
It’s brilliant. They’ll never think we’re crazy enough to do it. I mean, they see the abandoned van, they automatically asume we’re on food. Never think to look inside. Everybody thinks that the best plans are the most alabered ones, they’re not.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Vincent
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 00:45:11  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

Geluidsbestanden:
-DVD in de computer doen en doorspoelen naar het stukje dat je wilt opnemen. Dan pauze zetten.
-Start de geluidsrecorder van windows (Start---programma's---bureau accessoires---entertainment---geluidsrecorder
-zet de dvd nu weer op play, en als het op te nemen stukje begint, druk op de record knop van de geluidsrecorder.
-zet de recorder stop als het klaar is, en sla het bestand op als wav of mp3

TADAAAA!!

Je hebt nu een erg ruwe opname gemaakt, en de opname kan maximaal 60 sec. zijn. Als je een mooi afgewerkte opname wilt hebben, dan heb je in plaats van de geluidsrecorder een ander (proffessioneler) programma nodig. Ikzelf gebruik wavelab (van Steinberg). Als je daar uitleg voor wilt hebben, dan pm je maar.
Je kan natuurlijk ook mij mailen of pm'en zodat ik het voor je kan opnemen. Aan jou de keus.

Voor het opnemen van beeld heb ik nog niets handigs gevonden. De enige mogelijkheid die ik je kan geven is dat je de gehele dvd omzet naar avi (duurt ongeveer 2 uur voor 1 ep) en dan gaat knippen en plakken. Niet handig dus. Maar als je het toch wilt proberen dan zeg je het maar, dan zal ik kijken of ik het kan uitleggen.

PS. Ik heb het topic verplaatst naar zeverstek, omdat het geen A-team gerelateerde vraag is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 06:26:04  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

videofragmenten maak ik op deze manier:

Ik kopieer de aflevering van de dvd eerst op mijn harde schijf via het programma capture van ROXIO easy media creator. Dat duurt ongeveer een minuut of 10. Als het geen beveiligde disk betreft kan ik dat eenvoudig doen. Nadat het programma op mijn pc staat knip ik het stukje eruit wat ik nodig heb met de optie videowave van het programma ROXIO, daarna kan ik kiezen hoe ik het op wil slaan als wmv of als mpg bijvoorbeeld of dat ik de file op dvd wil branden.

Let wel als het een beveiligde dvd is dan kan dit niet zo eenvoudig als ik het omschrijf, dan moet je eerst de beveiliging eruit halen via een decrypter programma, zelf gebruik ik daarvoor dvd decrypter. Die zet het nu niet meer beveiligde materiaal op je hardeschijf, daarna kan ik dat pas in roxio gaan gebruiken. Anders kan dat niet want de dvd's zijn beveiligd.
Let wel, ik doe dit alleen omdat ik anders geen fragmenten zou kunnen knippen waarin de bloopers etc zitten, ik maak GEEN illegale kopieen van mijn schijven, dat doe ik prinicipeel niet. Maar het meeste materiaal dat ik nodig had is gelukkig afkomstig van zelf opgenomen DVD's (van tv opgenomen en op dvd gezet je ziet de logo's van tvland,rtl5 of veronica dan ook in beeld op dat materiaal) en daar zit geen beveiliging op.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
I love it when a.........
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 08:29:07  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 21-2-2005
Berichten: 91
Woonplaats: Utrecht

Vincent schreef:
Geluidsbestanden:
-DVD in de computer doen en doorspoelen naar het stukje dat je wilt opnemen. Dan pauze zetten.
-Start de geluidsrecorder van windows (Start---programma's---bureau accessoires---entertainment---geluidsrecorder
-zet de dvd nu weer op play, en als het op te nemen stukje begint, druk op de record knop van de geluidsrecorder.
-zet de recorder stop als het klaar is, en sla het bestand op als wav of mp3



Ik heb dat zojuist geprobeerd. Maar als ik het bestand heb opgeslagen, en ik ga het beluisteren hoor ik alleen maar geruis.

Stephan

_________________
It’s brilliant. They’ll never think we’re crazy enough to do it. I mean, they see the abandoned van, they automatically asume we’re on food. Never think to look inside. Everybody thinks that the best plans are the most alabered ones, they’re not.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 08:50:23  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

download het programma freecorder, dat is gratis en dan kun je onbeperkt audio opnemen.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
I love it when a.........
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 09:04:58  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 21-2-2005
Berichten: 91
Woonplaats: Utrecht

Ik heb het zojuist gedownload en gebruikt. Maar ik heb nog steeds een probleem; als ik het bestand namelijk wil beluisteren komt er een foutmelding dat het een ongeldig bestand is en niet afgespeeld kan worden.

Stephan

_________________
It’s brilliant. They’ll never think we’re crazy enough to do it. I mean, they see the abandoned van, they automatically asume we’re on food. Never think to look inside. Everybody thinks that the best plans are the most alabered ones, they’re not.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 10:02:14  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Dan zit er een probleem ergens in je computer want bij mij werkt het altijd prima. Kijk anders even bij de instellingen van freecorder. Misschien zit het in de geluidskaart.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincent
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 12:34:19  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

I love it when a......... schreef:
Vincent schreef:
Geluidsbestanden:
............

Ik heb dat zojuist geprobeerd. Maar als ik het bestand heb opgeslagen, en ik ga het beluisteren hoor ik alleen maar geruis.

Stephan


Is dan waarschijnlijk een geluidskaart probleem. Ikzelf heb het ook als ik probeer geluid op te nemen op mijn laptop, dan krijg ik ook ruis. Maar op de computer van m'n ouders werkt het prima.

Misschien dat je een combinatie kan doen van het video opslaan (met ROXIO) en dat dan opent en geluid opslaat met virtualdub. Ik zal eens testen of dat werkt, dan hoor je dat nog wel.

Maar om welk stukje audio/video gaat het dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 13:06:30  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Ja, ik wil het ook best even voor je opnemen en dan sturen en vincent is ook nooit te beroerd om even te helpen.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincent
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 13:34:41  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

[quote=vincent]Misschien dat je een combinatie kan doen van het video opslaan (met ROXIO) en dat dan opent en geluid opslaat met virtualdub. Ik zal eens testen of dat werkt, dan hoor je dat nog wel.[/quote]

Heb dit inmiddels geprobeerd, en het werkte niet. ROXIO maakt er namelijk een videobestand van dat niet met andere bewerkingsprogramma's kan worden geopend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 13:40:05  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Je kunt een videobestand van roxio als wmv opslaan, dat dan met windows media player afspelen en dat geluid van de windows media player weer met freecorder opnemen, heb ik ook wel eens gedaan, zo kan het wel, maar wel omslachtig.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
I love it when a.........
BerichtGeplaatst: 22-10-2006 16:53:38  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 21-2-2005
Berichten: 91
Woonplaats: Utrecht

Het gaat mij niet echt om 1 stuk. Maar soms hoor ik gewoon muziekjes en die zou ik dan graag 'los' op mn computer willen hebben. Ik gebruik namelijk wel eens geluidsfragmenten uit het A-team in eigen gemaakte filmpjes. Bovendien vind ik het gewoon leuk om fragmenten zomaar te beluisteren.

Momenteel heb ik 2 geluidsfragmenten in gedachten:
*Tijdens Breakout wanneer Murodck en BA een 'nieuwe' auto bouwen.
*Tijdens Incident at Crystal Lake wanneer de gangsters met de Van komen aanrijden en BA een boom opblaast.

Bedankt trouwens voor jullie reacties Wink

Stephan

_________________
It’s brilliant. They’ll never think we’re crazy enough to do it. I mean, they see the abandoned van, they automatically asume we’re on food. Never think to look inside. Everybody thinks that the best plans are the most alabered ones, they’re not.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
I love it when a.........
BerichtGeplaatst: 23-10-2006 19:11:53  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 21-2-2005
Berichten: 91
Woonplaats: Utrecht

Ik heb momenteel al diverse dingen geprobeerd, maar niks werkt. Dus vraag ik toch maar of iemand de twee stukjes die ik in het vorige bericht noemde wil opnemen en naar mij wil opsturen.
Alvast bedankt!

Stephan

_________________
It’s brilliant. They’ll never think we’re crazy enough to do it. I mean, they see the abandoned van, they automatically asume we’re on food. Never think to look inside. Everybody thinks that the best plans are the most alabered ones, they’re not.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Vincent
BerichtGeplaatst: 23-10-2006 19:34:57  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

Ik ben morgen de hele dag vrij. Dan zal ik er eens even naar kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger

Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Zeverstek

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0