Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  A-Team Melee  ~  ZIJLIJNTOPIC VOOR MELEE 17

Wat vinden jullie van melee 17?
Ik vind er niets aan.
12%
 12%  [ 1 ]
Het is wel leuk.
25%
 25%  [ 2 ]
Ik vind het een mooi/spannend verhaal.
62%
 62%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 8

magnolia
BerichtGeplaatst: 21-12-2010 20:06:38  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

Quote:
Ik snap jullie discussie punt wel,en ik kan me ook wel in jullie situatie vinden,de melee stukken zijn te lang,ook om als toeschouwer om te lezen.


Dat is inderdaad wat ik ook al zei. Ben het er volkomen mee eens, goed verwoord.

Quote:
Ik ken alleen de A-teammelee en heb hier pas ervaring opgedaan met rpg.
Als iemand links heeft naar andere websites met melee's/rpg, dan kan ik daar eens naar kijken.


Nou dan was het idd misschien handiger geweest om eerst eens op andere sites te kijken. Ik zal je een paar links pmmen, want denk niet dat ik die hier mag plaatsen.

Quote:
Dat hebben we aan het einde van melee 16 een poosje gedaan en dat beviel mij ook wel. Vind ik een goed voorstel.
Dat kun je volgens mij op verschillende manieren doen, bijvoorbeeld:
* in vaste volgorde voor je eigen rol schrijven, b.v. Hannibal, Face, Murdock, B.A., Hannibal, Face, enz. enz..
* spelers in vaste volgorde laten schrijven voor meer personages dan er spelers zijn, b.v. Hannibal, Face, Murdock, B.A. Decker, Crane, Bad guy, Good guy, Op deze manier schrijf je telkens voor een ander personage.



Dan lijkt me de eerste het beste. Gewoon een eigen rol hebben en behouden.

Quote:
dat was voor Flykie waarschijnlijk nog te moeilijk geweest.



Dat vind ik helemaal belachelijk dat je dat zegt. Kom op zeg, ze is volwassen en geen kleuter. Ik ken mensen die zijn nog jonger en die kunnen het makkelijk aan. Maar die zien het denk ik ook meer als een spel en niet als werk.

Voor de rest ben ik het met de gehele laatste post van Go A-team eens. ^

Oh ja en eigenlijk vind ik 3 posts op een dag ook te veel. Aangezien het zulke lappen tekst zijn Confused.

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Stefanie
BerichtGeplaatst: 23-12-2010 15:44:02  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 25-10-2007
Berichten: 880
Woonplaats: Somewhere

Melee 17 is ten einde gekomen, de eindpost is geplaatst!

Ik wil iedereen bedanken die heeft meegedaan aan deze melee, met mijn startverhaal.
Er zijn hoogtepunten geweest maar ook dieptepunten, spanning zorgde voor een lastige sfeer op een gegeven moment in de melee waar een aantal mensen flink last van hebben gehad.
Maar laten we de strijdbijl begraven, deze melee is ten einde gekomen. Laten we beginnen met een schone lei en binnenkort misschien wel een nieuwe melee.

_________________

www.youtube.com/JamesBondTeam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flykie
BerichtGeplaatst: 23-12-2010 16:49:55  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Beste meleespelers,

Aan alle leuke dingen komt helaas een einde, maar melee 17 is afgelopen.
Het was weer een zeer avontuurlijke mêlee met hele mooie posts.

Ondanks de hoeveelheid gebeurtenissen, wil ik iedereen hele fijne feestdagen toewensen en een knallend,gezond maar ook liefdevol 2011 !!.

Het is nu afwachten wat er met de melee gaat gebeuren.

Gegroet,
Flykie

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 24-12-2010 00:37:51  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

Hallo mêleespelers en -publiek,

Vandaag is mêlee 17 afgesloten op een typische A-teammanier: na een opdracht vertrekken Hannibal, B.A. Face en Murdock met de MP’s op hun hielen.
Trouble at the armybase was een startverhaal van Stefanie.

Spelers van mêlee 17, Stefanie, Flykie, Murlock8128, Dark Pudding en Magnolia, ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie leuke, mooie, spannende, maffe en aangrijpende posten.
Het is weer een flinke mêlee geworden. We hebben 31 pagina’s gevuld met 457 posten voor het verhaal. We waren een half jaar onderweg en speelden 149 dagen.

We gaan ons nu bezinnen op een betere vorm voor de mêlee, zodat hij opnieuw voor iedereen toegankelijk wordt. We houden jullie op de hoogte.

Sharey
Meleebegeleidster

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Sharey
BerichtGeplaatst: 24-12-2010 01:02:43  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

Hallo Flykie, Magnolia, Go A-team en Stefanie,

Bedankt voor jullie reacties. Nu de mêlee is afgesloten, wil ik ook nog wat zeggen.
Ik ben over 3 maanden 2 jaar moderator bij de mêlee. Dat ben ik geworden op verzoek van Wouter en Steven op het moment dat ik alleen nog maar informatie had gevraagd over wat een moderatorschap inhield. Hun keuze was gebaseerd op de toon en inhoud van mijn reacties op het forum.
Van die 21 maanden moderatorschap hebben we er 18 gespeeld, verdeeld over 3 melee’s. Dat wil zeggen dat ik heel veel tijd en energie in dit spel heb gestoken om de mêlee actief te houden. De spanningen die er soms zijn neem ik er op de koop toe bij.
In deze periode is het een aantal keren nodig geweest om kleine of iets grotere problemen op te lossen. Ze hadden niet allemaal met de inhoud van teksten te maken, maar ook met hoe spelers met elkaar omgingen.
Het mooie van deze situatie is nu dat de eerstgenoemde drie dames door de moderator zijn aangesproken wegens het verstoren van het spel. Dat gebeurde op verschillende manieren, zowel bij het schrijven van posten als in de omgang met elkaar.
Ook ik word als speler aangesproken op foutjes in teksten, want ook ik kijk wel eens over iets heen. Als mij duidelijk wordt waar ik een fout heb gemaakt, dan ben ik zo sportief om m’n post aan te passen, daar ga ik niet over liggen mekkeren, dat doe ik gewoon.
Ik ben net zoveel mens als jullie en ik speel liever dan dat ik als moderator moet optreden. Maar als ik dat moet doen ben ik zo duidelijk mogelijk over wat er in mijn spelleiders-ogen niet klopt.

Een moderator bewaakt de spelregels, de inhoud van het verhaal en de verhoudingen. Dat is mij gevraagd, dat heb ik gedaan. In jullie ogen heb ik dat te streng gedaan, maar gezien de dingen die plaatsvonden was dat soms nodig. Gelukkig hoefde er geen enkele mêlee worden afgebroken.
Ik kreeg deze week verwijten over mij heen waaruit blijkt dat jullie je eigen aandeel in deze situatie voor het gemak maar over het hoofd zien. Als jullie je aan de spel- en omgangsregels hadden gehouden had ik niet op hoeven treden als moderator. Zo simpel is het.
De hardste reactie die hier in de zijlijntopic werd gegeven komt nota bene van een speelster die zelfs op 3 verschillende manieren het spel verstoorde en een medespeelster, na herhaalde verzoeken om samenwerking, zodanig in de steek liet dat ze overstuur uit de mêlee wilde stappen. Ik heb gepraat als Brugman en haar geholpen waarna ze het plezier weer terug kreeg en haar mêlee heeft afgemaakt. En nu houdt de één de ander de hand boven het hoofd. Elkaar iets vergeven is goed hoor, maar vergeten hoe iets gebeurde is niet zo slim. Het overkomt je zo nog een keer.

Dan is er iemand die me verwijt vooroordelen te hebben. Daar maken we ons allemaal wel eens schuldig aan en ik zou er zo enkele op kunnen noemen van de schrijfster van dat bericht.
Ik kijk hier al dik 2 jaar rond, als geregistreerde A-Teamfan, als mêleespeelster, als pm-vriendin en als moderator. Dan zie je hoe A-teamfans reageren in het forum, in de mêlee en op andere fans. Zo leer je inschatten wat iemand kan en wat (nog) niet.
Flykie, wat ik schreef over dat je moeite zou hebben met een moderatorschap van een mêlee met grote posten, baseer ik op het feit dat je er als speelster al regelmatig moeite mee hebt om alles in je op te nemen en de informatie te verwerken in je posten. Dat is puur langdurige observatie en een kwestie van met jou omgaan, geen vooroordeel. Het is geen verwijt, maar het punt waar je nu bent op het gebied van spelen en leidinggeven bij de mêlee Ik zeg toch niet dat je het later nog steeds niet zal kunnen?
Observeren en opmerken hoe de houding van iemand ten opzichte van anderen is, was ook de insteek bij het geven van uitleg over hoe het (niet) werkt als mêleespelers elkaar onderling in de steek laten.
Ik merk hier en daar een sfeer van onaanspreekbaarheid, van graag ongezien en ongestoord je gang willen gaan om een ander te hinderen. Dat is misschien fun, lol, cool, relaxed of chill voor jou, maar niet voor anderen. Dat kun je op school of thuis misschien voor elkaar krijgen, hier geven we er de voorkeur aan als spelers zich prettig gedragen.

Dat ik bij het krijgen van dit moderatorschap geen ervaring had met leiding geven bij zo’n rpg-spel is waar, maar leiding geven bij spelletjes is wel iets wat ik in mijn opleiding als examenvak had. En door het spelen in de mêlee kreeg ik wel een idee hoe zo’n spel werkt en hoe niet.
Ik heb van Magnolia een paar links gekregen om eens wat andere rpg’s te gaan bekijken. Dat lijkt me leuk om te doen, maar dit blijft de mêlee van A-Teamfans en die hoeft niet dertien in een dozijn te worden.
Veel mensen die ergens een nieuwe taak krijgen doen hun uiterste best om zich te bewijzen, om het goed te doen. Nou, dat heb ik ook gedaan. Jullie leren op school, op je werk en in je vrije tijd, ik leer op m’n werk en hier bij de mêlee. Dat leerproces geeft nu aan dat het tijd wordt om de mêlee aan te passen en om op een lossere manier leiding te gaan geven. Met een nieuwe vorm hebben we straks allemaal meer houvast en zal het spel waarschijnlijk soepeler verlopen.

Ik heb er vertrouwen in dat we met elkaar een betere vorm van mêlee spelen kunnen vinden. Er zijn nuttige tips gegeven en wensen uitgesproken waar we de mêlee mee aan kunnen gaan passen.
De mêlee heeft de laatste jaren een vlucht genomen, de posten werden steeds langer en bijna iedereen nam dat over. Een uitgebreide mêleetekst vraagt meer aandacht en energie dan korte. Een ingewikkeld verhaal vraagt om goed overzicht.
Deze manier van mêlee spelen kent struikelblokken en valkuilen voor zowel spelers als de spelleiding. Het is nu tijd om die weg te werken door het spel aan te passen aan de spelers, terwijl de laatste jaren de spelers zich aanpasten aan het spel. Dat is waar we nu met z’n allen zijn achter gekomen.
Het is misschien even een goed gevoel om iemand die jou op je kop heeft gegeven openlijk zwart te maken en met z’n allen proberen weg te sturen, maar volgens mij is het veel mooier om te zoeken naar oplossingen en die vervolgens uit te voeren.
Ministers, presidenten of direkteuren die fouten maken die veel geld kosten, kun je inderdaad beter de laan uitsturen. Maar hier bij ateamfans.nl gaan we het anders aanpakken. Hier geven en krijgen we kansen om een spel te verbeteren om plezier te vergroten of terug te krijgen.
Daar is lef voor nodig.
Voor mij om het spel een nieuwe vorm te geven en om aan mijn fouten te werken.
En voor jullie om terug te durven komen met een open geest om te ontdekken of de melee verbeterd is.
Wie durft?

Omdat er nog geen kerstbericht is geplaatst waar we in kunnen posten, doe ik dat meteen hier.
Ik wens jullie fijne kerstdagen toe, een veilige en gezellige jaarwisseling en een gezond, gelukkig en inspirerend 2011.
Flykie, bedankt voor je kaart die ik deze week kreeg.

Tot ziens allemaal bij een vernieuwde mêlee in het nieuwe jaar.

Sharey
Meleebegeleidster

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 24-12-2010 12:02:33  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

En hier volgt een nieuw verwijt, het klopt dat de samenwerking met Go A-Team niet optimaal was. Ze heeft deelgenomen aan een mêlee, terwijl ze helemaal geen tijd had om de taak daadwerkelijk te vervullen (dat is haar eigen verantwoordelijkheid).
Go A-Team is om dezelfde reden uit de mêlee gestapt als dat ik wilde doen.
De fun was weg en ook zij vond jou manier van leiding geven streng en irritant.
Een andere reden was de drukte, maar ik heb haar nooit verzocht om iets positiefs over mij te schrijven (ben juist zeer vereerd dat ze dit heeft gedaan, omdat ik dit niet had verwacht). Dat is dus niet iemand de hand boven het hoofd houden.
Iedereen heeft het recht om een mening te geven en dat heeft zij dus gedaan, wat bij jou blijkbaar niet goed aankomt.

Maar jij bent niet degene geweest die ervoor heeft gezorgd dat ik door ben gaan zetten om de mêlee af te maken.
Dat heb ik gedaan voor Magnolia en Stefanie, ook al heb je mij geprobeerd te overtuigen om niet te stoppen.
Jou manier van leiding geven is te streng & irritant en daar ben ik mij flink aan gaan ergeren. Zo zit het en niet anders.

Als ik (volgens jou) moeite heb met bepaalde dingen… dat kan best, maar ik ben geen professionele schrijfster zoals ik al eerder heb aangegeven. Denk je nu echt dat ik foutloze posts kan schrijven als ik 12 personages heb?.
Fouten zijn er om van te leren, maar jij hebt je commentaren bij mij al zo voor elkaar dat ik bij elke post denk:
“Het zal wel weer niet kloppen”.
Probeer je ‘commentaar’ over de posts van iemand eens anders over te brengen dat diegene het wel positief inziet in plaats van het op te vatten als gezeik van een juf die met de rode pen rondloopt.

Je zegt dan misschien niet dat ik het later nog steeds niet zal kunnen, maar zo komt het wel bij mij over.
Misschien wordt het voor jou eens tijd om jou te leren hoe je bepaalde dingen moet schrijven/opvatten.
Als eerste leerproces: zie de post van Wouter m.b.t. de “rel” van opheffing van het moderatorschap.

Ik zou zeggen: succes met het ontwikkelen van een nieuwe mêlee spel, maar denk ook even na over je manier van leiding geven.
Dit zijn de laatste woorden die ik nog vuil maak aan deze eeuwig durende discussie.

Gegroet,
Flykie

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
magnolia
BerichtGeplaatst: 24-12-2010 18:15:56  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

Quote:
Het mooie van deze situatie is nu dat de eerstgenoemde drie dames door de moderator zijn aangesproken wegens het verstoren van het spel.


Huh?? ja sorry hoor. Maar ik weet even niet hoe je dat bedoelt.
We hebben inderdaad een discussie gehad, maar volgens mij ging dat niet ten kostte van het spel.. Confused.
Heel erg vreemd.

Quote:
Ik heb van Magnolia een paar links gekregen om eens wat andere rpg’s te gaan bekijken. Dat lijkt me leuk om te doen, maar dit blijft de mêlee van A-Teamfans en die hoeft niet dertien in een dozijn te worden.


Wat een vooroordelen, heb je de rpg's al bekeken??
Maar wat dan nog, stel het is 13 in een dozijn, als het zo beter werkt zou ik het toch maar doen.

Dan heb ik nog een tweede leerproces ter aansluiting van Flykie.
2e: leer eens dingen toe te geven.

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
go A-team
BerichtGeplaatst: 24-12-2010 18:18:53  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 22-8-2007
Berichten: 688
Woonplaats: Ergens anders

[quote] En hier volgt een nieuw verwijt, het klopt dat de samenwerking met Go A-Team niet optimaal was. Ze heeft deelgenomen aan een mêlee, terwijl ze helemaal geen tijd had om de taak daadwerkelijk te vervullen (dat is haar eigen verantwoordelijkheid).
Go A-Team is om dezelfde reden uit de mêlee gestapt als dat ik wilde doen.
De fun was weg en ook zij vond jou manier van leiding geven streng en irritant.
Een andere reden was de drukte, maar ik heb haar nooit verzocht om iets positiefs over mij te schrijven (ben juist zeer vereerd dat ze dit heeft gedaan, omdat ik dit niet had verwacht). Dat is dus niet iemand de hand boven het hoofd houden.
Iedereen heeft het recht om een mening te geven en dat heeft zij dus gedaan, wat bij jou blijkbaar niet goed aankomt.[./quote]


Sharey ik ben eerlijk tegen je,nogmaals met Flykie was de melee nog een spel,waar ik in speelde omdat ik het leuk [b]vond
.
Waarom denk je dat ik Flykie een hand boven haar hoofd hou,het is de waarheid.
En inderdaad de laatste melee waarin ik meespeelde daar had ik helemaal geen tijd.
Ik hou niemand een hand boven het hoofd,ik complimenteer Flykie alleen dat ze niet gestopt is met een melee waar in je 12 personages hebt.
Ik was allang gestopt. en ik complimenteer haar ook dat haar manier van leiding geven gewoon beter was,ik denk dat je als je het aan andere ( oude ) melee deelnemers vraagt die precies het zelfde zullen antwoorden.
De melee is onder jouw leiding zoveel veranderd en dat bedoel ik niet op een positieve manier maar negatief
Sharey ik speel niet meer mee in de melee omdat ik gewoon niet in een melee wil spelen met jou als mederator.
Net als Flykie aangaf,denk na over jou manier van leiding geven,wand je ontneemt heel veel mensen het plezier dat zei hadden in de melee.
Ik sluit me helemaal aan bij de post van Flykie.

En trouwens die een of ander je kan het ook gewoon in een post zetten,en niet op z'n agressieve toon.
Ik kan niet begrijpen waarom ze jou als mederator hebben genomen?
Je lijkt me meer een school juf.

Sorry de quote is mislukt,ik laat het maar even zo staan,ik neem aan dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ook ik wil iedereen op dit forum fijne feestdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Peetur
BerichtGeplaatst: 25-12-2010 11:12:26  Reageer met quote


Leeftijd: 36
Admin
Admin


Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 1178
Woonplaats: Heemskerk

Dit topic is gesloten en word in het admin-gedeelte besproken.

_________________
IKEA - Medewerker IT Nederland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 25 van 25
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Ateamfans.nl forum index  ~  A-Team Melee

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0