Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Fanfictie  ~  Lost a good friend

Zou dit een echt A-teamverhaal kunnen zijn?
Ja (waarom wel...)
75%
 75%  [ 3 ]
Nee (waarom niet...)
25%
 25%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 4

IlovetheA-team
BerichtGeplaatst: 02-04-2009 16:00:09  Reageer met quote


Leeftijd: 30
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 2-2-2009
Berichten: 302
Woonplaats: Een luxe appartement in Hollywood... :P

Als je op de poll gestemd heb zet dan even een reactie neer waarin je zet waarom je het wel of niet een A-teamverhaal vindt. Wink

Hey allemaal, Wink
Even weer een nieuw verhaal van mij
(An actor in Danger wordt nog gewoon vervolgd dus a.u.b. niet sluiten) want ik dacht ik ga even lekker buiten zitten in de zon en ga een verhaal schrijven. Dat heb ik dus met pen en papier geschreven. 'T was ook zulk lekker weer. Maar jah nu geen geklets meer maar mijn verhaal:

Hier alvast een voorproefje:


Hannibal, B.A., Murdock en Afke bezoeken het graf van Face. Afke, het meisje dat verliefd is op Murdock en nu Face er niet meer is de plaats van Face inneemt, legt een grote bos bloemen op de grafsteen van Face.

Het team gaat tegenover het graf van Face op een houten bankje zitten. Dit is de eerste keer dat ze het graf van hun beste vriend bezoeken en iedereen heeft de tranen in de ogen staan. Ook was dat bij Afke het geval terwijl ze hem amper twee weken gekend had. Murdock ging in de kleermakerszit zitten op het gras bij het graf van Face. Ook was Billy erbij. Dat was een echte hond die Murdock kort geleden van Face voor zijn verjaardag had gehad.

Murdock begon tegen zijn overleden vriend te praten.
"Het spijt me dat ik soms zo vervelend tegen je deed. Ik wil je trouwens nog veel meer vertellen. Dan zal ik maar beginnen."
Hij begon te praten: "Billy, je weet wel, de hond die je voor mijn verjaardag gekocht hebt blijkt geen jongen te zijn maar een meisje. Ze heeft zelfs jonkies gekregen en één ervan hebben we Face genoemd. Vernoemd naar jou. Maar het is niet hetzelfde. Met jou kon ik altijd lachen. En weet je nog die avond dat de stroom uitviel en ik bij jou in je tweepersoonsbed mocht komen liggen omdat ik bang was in het donker.
En die ene keer dat we een houthakker moesten helpen. Toen zat ik om 5 uur al te fluiten om er voor te zorgen dat grootvoet zou komen.
Ik zie het nog zo voor me." Murdock droomde nog even weg naar dat ene moment.


*Het is 5 uur 's ochtends en daar zit Murdock dan te fluiten zodat big foot zal komen. Face kruipt onder de dekens vandaan en begint tegen Murdock te zeuren. "Murdock het is 5 uur 's ochtends."* Dan komt Murdock weer bij zijn realiteit. Zachtjes druppelen er tranen op de grafsteen van Face. Murdock dacht aan alle mooie momenten die ze samen hadden gehad.

Ook Hannibal, B.A. en Afke zaten even te praten terwijl Murdock verder praatte tegen zijn beste vriend. Na 5 minuten liep Hannibal naar Murdock toe en legde een hand op zijn schouder. "Captain, we moeten gaan." Met tegenzin loopt Murdock met ze mee naar de Van.

Eenmaal in de Van springen Face en Murdock kwispelend op de schoot van Murdock. Billy zat lekker even in haar hondenmand die in de Van stond. Sinds Face zijn dood was B.A. closer geworden met Murdock omdat hij medelijden had met hem dat hij zijn allerbeste vriend verloren had.

Hannibal, B.A. en Afke hadden samen een naam voor het tweede en laatste jonkie verzonnen. Ze hadden hem Murdock genoemd omdat de pup veel met zijn broertje Face speelde.

Hannibal, B.A., Murdock en Afke zaten in de Van zonder ook maar één woord onderweg met elkaar te wisselen. Alle vier dachten ze aan Face. Hij was hun beste vriend en altijd als zij in de problemen zaten hielp Face ze er uit. Maar nu waren de rollen omgedraaid. Zij moesten Face helpen omdat hij ontvoerd was maar ze hadden gefaald. Alle vier voelden ze zich schuldig dat Face nu dood is.

Na 10 minuten rijden kwamen ze bij hun huis aan dat ze gekocht hadden met de gedachte dat ze daar lang konden blijven wonen. Maar Face was overleden en zou dus nooit meer bij ze zijn. Alleen diep in hun hart zat nog een klein beetje Face. En Face was het plan begonnen om ieder een deel van het huis te betalen. Billy, Murdock en Face liepen achter hun baasje Murdock aan. Ook Afke, Hannibal en B.A. stapten de Van uit en liepen naar binnen met de gedachte dat Face zijn droom toch nog een beetje uitgekomen is.

deel 2: Alleen waar Hannibal, B.A., Murdock en Afke niets van af wisten was dat er 50 of 60 km verderop slavenhandelaren waren.

Het was 5 uur 's ochtends en alle slaven moesten opstaan. Ze hadden de afgelopen 4 dagen erg hard gewerkt en nu werden er slaven uitgezocht die ze op de slavenmarkt zouden verkopen.

"Opstaan jij", schreeuwde een mannetje van Roy Murcielago tegen Face terwijl hij tegen hem aanschopte. Face staat moeizaam en uitgeput op en wordt ook in de rij van slaven geduwd.

Één van de mannen ging de rij langs en wees een stuk of elf slaven aan waaronder Face.
"Breng alle andere slaven weer naar hun verblijf",schreeuwde de man.
Face wist wel hoe laat het was. Hij en tien andere slaven zouden verkocht worden op de markt en dan moest je maar afwachten waar je terecht kwam.

De slaven werden allemaal geboeid. Ook kregen ze ieder een ijzeren band om hun nek. Daar stond op wie de eigenaar is van de slaven. "Lopen jullie", riep één van de mannen. Face heeft de tranen in zijn ogen staan want ze hebben zijn vrienden wijsgemaakt dat hij is overleden alleen maar door zogenaamd zijn lichaam verbrand te hebben en daar een ander lijk voor.

De elf slaven worden in de vrachtwagen geladen. "Zorg ervoor dat je alle slaven verkoopt en je bepaald zelf de prijzen zolang je maar niet onder de € 1.000,- gaat",zegt Roy tegen zijn mannetjes. "Begrepen baas", zeggen de twee mannen terwijl ze instappen. Daarna rijden ze weg naar de slavenmarkt die 50 km vanaf het nieuwe huis van het A-team was.

Eenmaal daar aangekomen zetten ze hun slaven bij de andere slaven. Alle slaven moeten op de grond zitten. En nu maar handelen!

Daar zitten alle slaven dan. Eenzaam, geboeide enkels, polsen en nek en de mannen met een bloot bovenlichaam. Verder hebben de mannen een onderbroek aan met daarover een oude stoffen doek. Ook de vrouwen hebben een stoffen doek aan die ze dragen als een soort jurk. Ze gebruikten dezelfde stoffen doeken die de slaven vroeger ook aan hadden.

"Hé Vince, hoeveel moet je voor die magere hebben", vraagt Rob, een vriend van Vince en ook een machtige slavenhandelaar, lachend. "€ 4.000,-", antwoord Vince. "Nee dat is me te duur voor een magere slaaf. Heb je ook nog nieuwe aanwinsten", vraagt Rob. "Ja, die daar. Een harde werker", antwoord Vince terwijl hij naar Face wijst. Face kijkt hem geschrokken aan. Hij had namelijk niet verwacht dat hij misschien verkocht zou worden. "Wat is zijn hoogste bod tot nu toe", vraagt Rob. "€ 25.000,- maar ik ben bang dat ik zijn prijs niet nog meer omhoog krijg", antwoord Vince.

"Nou vriend zal ik je dan maar even helpen. Voor hem bied ik € 37.000,-", zegt Rob terwijl hij naast zijn beste vriend Vince gaat staan. "Bedankt Rob", zegt Vince. "Ach het is niks. Ik kan wel een jonge en harde werker gebruiken en jij moet je gezinnetje ook onderhouden", antwoord Rob. "Ja maar ik moet het toch afstaan aan Roy", zegt Vince. "Ach steek die € 12.000,- toch lekker in je eigen zak. Als je dan last krijgt met Roy dan kom ik wel in actie", zegt Rob. "Bedankt", zegt Vince. "Geen dank. Het is trouwens 12 uur tussen de middag dus iedereen pakt nu weer in", zegt Rob.

Alle slaven van Vince zijn verkocht. De slaven maakt hij één voor één los. Vince krijgt veel geld van de kopers. Ook Face gaat met zijn nieuwe eigenaar mee. Hij voelt zich net een hondje want de eigenaar neemt hem mee aan een ketting die aan de band om zijn nek zit.

Na 2 minuten lopen wordt Face in Rob zijn vrachtwagen gezet waar alle andere slaven die Rob gekocht had al zaten.

Één van de mannen maakte de ketting om Face zijn hals vast. Ook zijn polsen en enkels werden stevig vastgebonden zodat de slaven niet zouden ontsnappen.

deel 3: Een meisje van 23 jaar zit naast Face. Ook Face was een week geleden 23 jaar geworden. Face staarde voor zich uit terwijl er tranen over zijn wangen stroomden.
"Ik ga naar een betere plek", zei het meisje terwijl ze tegen Face zijn schouder leunde. "Een betere plek", zegt Face verbaasd. "Ja, ik heb alleen nog maar ellende meegemaakt maar nu hoef ik alleen het huishouden van één van de houthakkers te doen", antwoord ze. "Alleen maar ellende", vraagt Face. "Ja, ik ben geboren in de periode dat mijn moeder een slavin was dus ik ben van jongs af aan al een slavin geweest", zegt ze.

Dan stopt de vrachtwagen en worden de slaven uit de vrachtwagen gehaald. Weer moeten ze in een rij staan. Face keek een keer om zich heen. Er stond een groot huis. Ook stonden er in de verte een paar kleine bungalows. Daar verbleven de houthakkers zeker, dacht Face.

deel 4: De slaven werden in twee groepen gesplitst. De eerste groep slaen werd meteen weggebracht. Alleen het meisje en Face waren nog over. "Neem haar mee naar haar nieuwe werkplek", zegt de man.

Er verschijnt een kleine glimlach op haar gezicht maar Face zit nog vol angst want wat zullen ze met hem gaan doen. Als het meisje uit het zicht is verdwenen begint de man te praatten: "Wat denk je dat we met jou gaan doen?" Face keek hem alleen maar geschrokken aan. "Ik vroeg je wat", zegt de man boos. Face haalde zijn schouders op. "Breng hem naar zijn nieuwe werkplek. Maar ik wil je wel waarschuwen, als je niet hard genoeg werkt dan zullen we je straffen", zegt de man.

Face wordt meegenomen naar dezelfde bungalow als het meisje. Eenmaal in de bungalow zit het meisje met een kleine glimlach op de bank. Ze was ook niet meer geboeid. "Zitten jij", riep de man terwijl hij Face op de bank duwde.

Face voelde zich eenzaam en angstig. Nu werden ook zijn boeien losgemaakt. Er lagen werkkleren en vrijetijdskleren op de tafel. Voor Face en ook voor het meisje. "Jij daar trekt je werkkleding aan", roept de man. "Ik", vraagt Face zachtjes. "Ja jij ja en Marieke jij hoeft alleen maar het huishouden te doen", zegt de man. De man wil net de bungalow uitlopen maar: "Oh ja, je moet er nog wel voor zorgen dat je vandaag nog € 400,- aan hout kapt. Doe je dat niet of heb je te weinig opgeleverd dan nemen we maatregelen.

Als de mannen net weg zijn trekt Face meteen zijn werkkleding aan en Marieke trekt haar vrijetijdskleren aan. Face gaat meteen met een bijl en andere benodigdheden naar buiten. Meteen begint hij te werken terwijl alle andere slaven mogen rusten. Na een paar uur begint Marieke zich af te vragen waar Face blijft.

Uiteindelijk als alle slaven slapen om half 12 's avonds is Face eindelijk klaar. Als de drie mannen komen controleren of alle slaven er nog zijn is Face nog aan het tellen als ze binnenkomen. "Laat mij maar even tellen", zegt één van de mannen.

Het duurt 2 minuten totdat hij zegt: "Het is te weinig." "Te weinig", zegt Face verbaasd. "Ja, € 399,90", antwoord de man. "Maar dat is maar 10 cent te weinig", zegt Face. "Straf hem", zegt de leider van de twee mannen. "Nee alsjeblieft. Ik smeek het u doe het niet", zegt Face verdrietig terwijl zijn shirt uit wordt getrokken en dus nu weer met een bloot bovenlijf zit. "Wat doen jullie hier", vraagt Marieke terwijl ze in haar nachtjapon de slaapkamer uitloopt. Marieke werd weer naar de slaapkamer gestuurd en de deur gaat even op slot. Dan pakt de derde man zijn zweep en slaat Face op zijn blote rug terwijl Face door de andere twee mannen stevig vast wordt gehouden. Marieke hoort Face schreeuwen van de pijn en na 10 minuten maken ze de deur van de slaapkamer weer los.

Marieke rent meteen naar Face toe en ziet dat zijn hele rug bloed terwijl de drie mannen de bungalow uitlopen. "Wat is er gebeurd", vraagt Marieke terwijl ze een natte doek pakt en op Face zijn rug legt. "Tien cent te weinig", zegt Face zachtjes terwijl hij kreunt van de pijn. Marieke pakt snel een doek en giet daar jodium over heen. Ze loopt snel weer naar Face toe. Dan begint ze met de doek de wonden van Face schoon te maken die gemaakt waren met een vieze zweep.

deel 5: Face liet zich lekker op de bank ploffen terwijl Marieke hem verzorgde. Alleen prikte de jodium wel een beetje. "Kun je even gaan zitten", vraagt Marieke lief.

Voorzichtig gaat Face zitten. "Hoe heet je eigenlijk", vraagt Marieke terwijl ze een rol verband om Face zijn borst en rug wikkelt. "Templeton", antwoord Face. "Mooie naam", zegt Marieke terwijl ze het verband vastmaakt. Als ze net klaar is trekt Face zijn spijkerbroek uit en kruipt onder de dekens. Ook Marieke kruipt weer onder de dekens."Ben je me niet dankbaar", vraagt ze. Dan drukt Face een zoen op haar mond. "Heel erg dankbaar", antwoord Face.

Na een kwartier slaapt Marieke nog niet. "Templeton, doet je rug nog pijn", vraagt Marieke. Maar ze krijgt geen antwoord want Face slaapt al. Marieke gaat tegen Face aan liggen en dan valt ook zij in slaap.

deel 6: Het is een zonnige dag want het is vandaag zomer. B.A., Murdock, Hannibal en Afke hebben vanmorgen een brief gekregen van Troy om hem en de andere slaven te bevrijden van Rob Seling. En als er één ding waar Hannibal niet tegen kan is het wel slavernij dus ze plannen nu om ze aan te vallen en alle slaven te bevrijden.

Ze kijken met een verrekijker. "Oké, we moeten eerst zorgen dat die slaaf ophoud met houthakken maar hoe doen we dat want hij zal wel doodsbang zijn voor Rob", zegt Afke.

Face neemt net een slok water als er twee mannen van Rob aankomen lopen. Ze pakken het flesje water af van Face en gooien het leeg. "Alsjeblieft, ik verga van de pijn en heb zo'n dorst", zegt Face smekend. "Jij krijgt pas weer water als je hard genoeg werkt", zegt de ene man lachend en daarna lopen ze weer verder.

"Hannibal, heb je al een plan", vraagt B.A. maar dan zien ze de houthakker in elkaar zakken. Hannibal rent er meteen heen en ziet dat de anderen blijven staan. "Jongens, we hebben geen keus, we kunnen hem niet zomaar laten sterven", roept Hannibal. Dan rennen ook B.A., Murdock en Afke er heen en klimmen dan over het hek heen terwijl Hannibal zijn bidon met water aan Face geeft.

"Kom op jongen, drink alsjeblieft wat", zegt Hannibal terwijl hij de lange haren uit het gezicht van de jongen veegt. Face pakt trillend de bidon. Hannibal helpt Face overeind en laat hem even tegen een boom zitten. Face drinkt grote slokken water uit de bidon en dan begint hij weer helder te zien en herkent ze.

"Hannibal, wat ben ik blij jullie te zien", zegt Face. "Hoe weet je hoe ik heet, jongen", vraagt Hannibal. "Ik ben het, Face", zegt Face. Het team kijkt hem verbaasd aan maar dan herkennen ze zijn gezicht. "We moeten de bad guys eerst nog overmeesteren voor ze ons ontdekken. Afke blijf jij bij Face", vraagt Hannibal.

Afke knikt en gaat bij Face zitten. Face pakt de bidon met water aan die Afke aan hem geeft. Face drinkt de hele bidon leeg en legt hem dan weg. Afke streelt Face over zijn voorhoofd maar ziet dan dat Murdock aan komt lopen met een meisje bij zich. "Murdock, kan ik je even onder vier ogen spreken", vraagt Afke. Murdock loopt met Afke mee. "Ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar ik denk dat we niet goed bij elkaar passen", zegt Afke. "Dat wilde ik jou ook net vertellen. Dat meisje dat je net zag. Ik werd meteen verliefd op haar", zegt Murdock. "Dus je bedoelt dat het uit is", vraagt Afke. "Eigenlijk wel", antwoord Murdock.

Afke laat zich op de grond zakken en gaat tegen een boom zitten. "Ik ben verliefd op Face maar ik durf hem niet te vragen", zegt Afke. Murdock staat op en loopt naar Face toe. "Murdock je gaat toch niet doen wat ik denk dat je gaat doen", zegt Afke maar Murdock luistert niet. "Face, gaat het weer een beetje. Ik heb je echt heel erg gemist", zegt Murdock. "Ja het gaat wel weer. Ik heb jullie trouwens ook erg gemist al die tijd dus ik ben blij jullie weer te zien", zegt Face.

Wat is er aan de hand met Afke", vraagt Face. "Ze is verliefd op je maar ze durft je niet te vragen", fluistert Murdock in zijn oor. Face wil opstaan maar wordt tegengehouden door Hannibal. "Kid het is beter voor je als je even rustig blijft zitten", zegt Hannibal. "Laat me maar even met rust", roept Face terwijl hij weer opstaat. "Nog steeds even eigenwijs", zegt B.A. terwijl ze met z'n vieren kijken waar Face heen gaat. Face loopt al hinkend naar Afke toe en gaat aan de andere kant van de boom zitten.

"Hé Afke", zegt Face. "Murdock heeft het je verteld", zegt Afke. "Ja maar eigenlijk vind ik jou ook erg leuk", zegt Face. Afke staat op en gaat nu naast Face zitten maar nu staat Face op en trekt Afke nu overeind. Hij neemt haar mee naar de bungalow waar hij maandenlang verbleef.

Eenmaal in de bungalow zoekt hij naar een ring en als hij de ring gevonden heeft schuift hij de ring om Afke's ringvinger.
"Afke, zou je verkering met me willen hebben", vraagt Face.
"Ja, heel graag", antwoord Afke.
Dan volgt er een lange zoen.

The End ^_^ Reacties zijn altijd welkom. Wink


Laatst aangepast door IlovetheA-team op 04-04-2009 17:46:26, in totaal 10 keer bewerkt

_________________
question: Can you say something in Dutch?

Dwight: Niet doen. Niet doen.
Dirk: Why not?
Dwight: Niet doen.
Dirk: Doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Beukie
BerichtGeplaatst: 02-04-2009 19:52:58  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 15-2-2009
Berichten: 139
Woonplaats: somewhere and nowhere

Al een heel mooi begin hoor. Very Happy
Maar erg zielig. Face dood. Crying or Very sad
het is zo sonde.
A-team zonder face heb ik wel moeite mee.
Kben weeral benieuwd naar het vervolg.
Dancing

Jeeh face leeft toch nog
gelukkig Very Happy


Heel leuk!!! Very Happy


Laatst aangepast door Beukie op 05-04-2009 18:03:10, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IlovetheA-team
BerichtGeplaatst: 03-04-2009 07:23:42  Reageer met quote


Leeftijd: 30
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 2-2-2009
Berichten: 302
Woonplaats: Een luxe appartement in Hollywood... :P

Beukie schreef:
Al een heel mooi begin hoor. Very Happy
Maar erg zielig. Face dood. Crying or Very sad
het is zo sonde.
A-team zonder face heb ik wel moeite mee.
Kben weeral benieuwd naar het vervolg.
Dancing


Ja maar er is iets bijzonders mee...

Ook deel 2 is geplaatst...

Deel 3 is er nu ook

_________________
question: Can you say something in Dutch?

Dwight: Niet doen. Niet doen.
Dirk: Why not?
Dwight: Niet doen.
Dirk: Doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

IlovetheA-team
BerichtGeplaatst: 04-04-2009 11:13:54  Reageer met quote


Leeftijd: 30
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 2-2-2009
Berichten: 302
Woonplaats: Een luxe appartement in Hollywood... :P

Deel 4 is er nu ook...
Deel 5 net geplaatst Wink

_________________
question: Can you say something in Dutch?

Dwight: Niet doen. Niet doen.
Dirk: Why not?
Dwight: Niet doen.
Dirk: Doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IlovetheA-team
BerichtGeplaatst: 04-04-2009 17:47:44  Reageer met quote


Leeftijd: 30
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 2-2-2009
Berichten: 302
Woonplaats: Een luxe appartement in Hollywood... :P

Beste lezers allemaal veel leesplezier... Wink

_________________
question: Can you say something in Dutch?

Dwight: Niet doen. Niet doen.
Dirk: Why not?
Dwight: Niet doen.
Dirk: Doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sharey
BerichtGeplaatst: 02-04-2014 22:09:42  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

Hallo A-Teamfanfictiefans,

Deze maand staat het verhaal 'Lost a good friend' van IlovetheA-team in the picture.
Namens de schrijfster wens ik iedereen veel leesplezier.

Met vriendelijke groet,

Sharey
Moderator Fanfictie

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
sShareyY
BerichtGeplaatst: 11-07-2018 19:26:49  Reageer met quote


Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 14-4-2014
Berichten: 131
Woonplaats: Tilburg

Hallo A-Teamfanfictiefans,

Met enige vertraging, maar alle overige dagen van Juli staat 'Lost a good friend' van IlovetheA-team in the picture.
Namens de schrijfster wens ik iedereen veel leesplezier.

Met vriendelijke groet,

Sharey
Moderator Fanfictie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sShareyY
BerichtGeplaatst: 01-08-2022 18:17:13  Reageer met quote


Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 14-4-2014
Berichten: 131
Woonplaats: Tilburg

Hallo A-Team fanfictiefans,

Deze maand staat het verhaal 'Lost a good friend' van IlovetheA-team in the picture.
Namens de schrijfster wens ik iedereen veel leesplezier.

Met vriendelijke groet,

Sharey
Moderator Fanfictie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Fanfictie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0