Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  A-Team Melee  ~  Melee 13: When the bullet hits the costume

Hoe vinden jullie het verhaal van melee 13?
Niks aan.
0%
 0%  [ 0 ]
Leuk.
100%
 100%  [ 3 ]
Spannend.
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 3

Flykie
BerichtGeplaatst: 21-12-2008 20:42:10  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Flykie:

John stond nog altijd bij het graf. Ik keek naar de MP soldaten die net bij de wagen stonden.
Heel rustig sloop ik verder de begraafplaats op.
Ik hoopte niet dat John het zou merken.
Na een klein kwartiertje sluipen, zette ik het op een rennen en sprong over het hek.
Ik rende naar de plek waar ik me altijd terugtrok als ik het even niet meer zag zitten.
Buiten adem ging ik even zitten en staarde naar het water.
Ik dacht na en streek door mijn haren.
Het maakte me rustig en ik zette mijn gedachten even op nul.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 21-12-2008 22:31:46  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

JOHN

Nog even sta ik met m'n ogen dicht te luisteren naar de diepe stilte op de begraafplaats.
Ik knik als groet naar het graf en draai me om om naar Flykie terug te gaan.
Als ik hem niet op het bankje zie zitten kijk ik om me heen of hij misschien een stukje is gaan lopen. Ik kan Flykie echter nergens vinden en gebaar de bewakers om te komen.
Zij hebben hem blijkbaar niet de hele tijd in het oog gehouden en kijken dan ook kwaad en betrapt: hun gevangene is ontsnapt en daar zal de kolonel niet blij mee zijn. Ze vragen of ik meeloop naar de auto, want ze gaan versterking vragen om Flykie op te sporen.
"Nee, ik ga alvast zelf zoeken naar m'n neef. Misschien kan ik hem ompraten om weer mee te gaan. Maar als jullie hem vinden: niet schieten alstublieft." Dat laatste komt er bijna smekend uit.
Ik loop naar het hek rondom de begraafplaats en loop zo helemaal rond.
Af en toe sta ik even stil om te kijken of ik iets bijzonders zie of als ik iets hoor ritselen. Bij de uitgang gekomen loop ik aan de buitenkant helemaal rond. Het is geen pad, maar aangeharkte grond waar een haag coniferen op staat.
Als Flykie over het hek gevlucht is, dan kan ik hier wel sporen van hem tegenkomen. Ik loop weer langs het hek en na een honderd meter zie ik een diepe voetafdruk en 2 handen in de rulle grond. Ik kijk of de soldaten mij soms in de gaten houden en verdwijn dan tussen de bomen. Ik ben geen goede spoorzoeker, maar volg de voetstappen zo goed en zo kwaad als ik kan.
Even blijf ik staan als er een andere geur dan bomen in m'n neus doordringt: het is zand dat ik ruik, zand zoals aan een rivier...dan zal er ook wel water in de buurt zijn.
Ik volg de voetstappen en kom inderdaad bij water uit, een meer of een ven. Stil kijk ik om me heen of ik Flykie ergens zie.
Niemand van ons heeft opvallende kleding aan vandaag, dus naar felle kleuren zoeken heeft geen zin. M'n ogen turen in de verte, bedacht op beweging langs de oever. Rustig nader ik het meer, ik steek m'n handen in m'n jaszakken om een relaxte indruk te geven mocht Flykie mij zien en loop langs het water. Af en toe pak ik een steentje en gooi dat weg, zodat ik m'n blik kan focussen op een ander stuk oever.
Deze aanpak levert na een minuut of 10 wat op: aan de overkant zie ik iemand zitten. Nu moet ik daar in de buurt zien te komen zonder hem, ik hoop tenminste dat Flykie het is, op te jagen, Dus ik probeer m'n rustige tred vol te houden. M'n hart slaat een keer over als ik dichterbij kom en Flykie inderdaad herken.
Als ik hem op een meter of 10 ben genaderd roep ik rustig zijn naam en loop verder naar hem toe. Flykie kijkt even op, maar mij niet aan.
Ik ga naast hem in het zand zitten en hoop dat Flykie zelf wil vertellen waarom hij is weggelopen.

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 22-12-2008 00:10:59  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Flykie:

Ik keek de andere kant op en zuchtte.
De vragen spookten weer door mijn kop en ik stond op en draaide me om.
Ik keek hem nu wel aan. De..... ik haalde diep adem en zette door.
Ik zag de moord weer voor me, vandaar dat ik nu hier ben. Hier voel ik me meer op mijn gemak, dan op de begraafplaats.
Ik kan je vertellen wat ik weet en ik wil dit ook echt delen, maar ik denk niet dat dit jullie gerust stelt.
Die details bespaar ik je liever, tenzij je echt wilt weten wat er die avond is gebeurd.
Als je het echt wilt weten, dan wil ik wel een afspraak met je maken hierover.
De zaak is bij ons in onderzoek en ik heb het dossier al bestudeerd.
Er zaten nog een aantal getuige verklaringen bij die niet zijn uitgezocht. Die verklaringen ga ik onderzoeken.
Ik houd je op de hoogte van het onderzoek, maar ga nu naar het huis van pa en ma voor sporenonderzoek zei ik.
Zo te zien was John daar niet blij mee. Hij stond op en wou dat ik met de MP meeging.
Hij sloeg zijn arm om mij heen. Na een paar minuten, haalde ik zijn arm van mijn schouder af.
Zeg maar tegen de MP dat ik bij het huis van pa en ma ben.
Als ze gaan schieten, hebben zij een probleem want ik schiet terug zei ik.
Met die woorden liep ik naar de struiken, begon te graven en haalde mijn m16 met 3 magazijnen uit het gat.
Ik zag hem geschrokken kijken. Wil je mee, naar het huis van pa en ma?. Het is hier vlakbij zei ik.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 22-12-2008 15:16:30  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

JOHN

"Nee, Flykie, dat doe ik niet. Daar kom ik straks wel naar toe. Ik ga eerst terug naar de soldaten om te zeggen dat ik je gevonden heb, om te voorkomen dat ze op je gaan schieten. Leg me uit hoe ik bij de begraafplaats kom zonder dat ik eerst weer door dat gebied hier moet baggeren."
Flykie, die hier beter bekend is dan ik, legt me kort uit hoe ik terug kan lopen. Als ik vertrek is hij ook plotseling verdwenen, met zijn wapen.

Bij de poort van de begraafplaats tref ik onze begeleiders aan, in gesprek met kolonel Decker, wiens gezicht op onweer staat.
"Wist u hier van?" vraagt Decker aan mij en ik geef hem een gezicht waarop staat te lezen: Dat meen je toch niet echt, hè? als antwoord.
Dan vertel ik dat ik Flykie heb gevonden en dat we het beste met z'n allen naar het huis van zijn ouders kunnen gaan, want daar is hij naar toe.
"Waarom moeten we daar met zijn allen naar toe?" vraagt Decker wantrouwend. "Heeft hij daar een hinderlaag voor ons of zo?"
"Nee, kolonel, Flykie zal ons laten zien dat zijn vader in dat huis ergens een wapenverzameling had die daar nog steeds ligt."
"Kon ie dat niet gewoon zeggen en met ons afspreken, in plaats van weer eens weglopen!?" Decker is kwaad.
"Ik denk dat hij op de begraafplaats flashbacks kreeg, kolonel, waardoor hij het op een lopen heeft gezet. Dat lijkt me de meest logische reden."
Decker kijkt me aan en gelooft me zo te zien. Hij loopt naar zijn auto en roept alle mannen op om hier te verzamelen en met zijn allen naar Flykies ouderlijk huis te gaan.

Een kwartier later stappen we voor het huis uit en ik stel voor om als eerste aan te bellen. "Flykie, ik ben het, John!" Ik hoor iemand lopen en even later kijkt Flykie schuw om de deur heen voor hij me binnenlaat.
"Ik ben blij dat je inderdaad hier naar toe bent gegaan, anders gaat Decker nog aan mij twijfelen ook. Kan ik hem roepen?"
Ik loop weer naar buiten en haal Decker.
Als Flykie en Decker tegenover elkaar staan heeft Flykie wat uit te leggen aan zijn kolonel....

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 22-12-2008 21:12:58  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Flykie/Decker:

Toen John Decker ging halen zuchtte ik. Hopen dat ie niet al te boos is dacht ik bij mezelf, maar ik had het mis.
We stonden tegenover elkaar en hij begon te schreeuwen tegen me. Ik wou wat zeggen, maar hij onderbrak me.
Toen hij uitgeschreeuwd was, vroeg hij naar de wapenverzameling. Ik keek ik hem kwaad aan.
Je denkt toch niet dat ik je dat nu ga laten zien?. Ik was echt kwaad en liet het merken ook.
Die reactie had Decker blijkbaar niet verwacht. Daarna liep ik naar de woonkamer en wou even afkoelen,
maar Decker rende achter me aan en pakte me beet. Wat mankeert jou in godsnaam zei hij kwaad.
Het.... begon ik. Het wat? vroeg Decker. Het waren flashbacks van de moord zei ik zachtjes.
Decker keek me in mijn ogen. Die blik had hij blijkbaar nog niet gezien bij mij.
Hij liet me meteen los en zijn kwade blik veranderde in een bezorgde blik.
Fly, ik weet dat je deze zaak op wilt lossen maar communiceer je acties met ons voor je ze onderneemt.
We zijn niet voor niets een team, laat dat dan ook zien dat je in teamverband kan werken.
Jij eist het maximale van jezelf, maar die moord op je ouders zit je nog teveel dwars. Ik geef je niet voor niets een kans zei Decker.
Ik werd helemaal stil van zijn woorden en keek hem verbaasd aan. Kom op, laat ons die wapenverzameling zien zei hij met een glimlach.
Ik kon nog niet bepaald lachen na die uitbrander van hem en haalde de sleutels uit me jaszak.
Ik haalde diep adem en opende de deur en deed het licht aan. Via de trap liepen we naar beneden. Voila zei ik.
Ik ging op een tafel zitten en keek naar Decker en John die vol verbazing rondkeken.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 22-12-2008 22:12:06  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

JOHN

Tijdens de uitbrander van Decker hield ik me op de achtergrond.
Al hoewel Flykie eerst weigerde, nam hij ons toch mee naar de kelder, naar het gedeelte waar de wapenverzameling van zijn vader ligt.
Flykie gaat op een tafel zitten als hij het licht heeft aangedaan en ons rond laat kijken.
Decker kijkt met kennersoog rond en laat vanalles goedkeurend en bewonderend door zijn handen gaan.
Ik houd niet zo van wapens en kijk liever op een afstandje. Wat had die man een grote verzameling opgebouwd, zeg, ongelooflijk. De moeite waard om goed te beschermen.
"Flykie, wat wil je met deze verzameling doen?" vraag ik als ik het wel gezien heb.

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 22-12-2008 23:29:30  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Flykie/Decker:

Ik had mijn ouders kunnen beschermen hiermee zei ik kwaad tegen mezelf.
Ik sloeg met mijn vuist tegen de tafel waar ik op zat en boog mijn hoofd.
Die verzamelin moet hier weg, voordat het in slechte handen terecht komt zei ik tegen John.
Maar die 2 daders gaan eraan zei ik kwaad Mad.

Decker was ondertussen nog in de kelder en bekeek alle wapens.
Hij kon het niet geloven, zoveel wapens in een kelder en Flykie die daar niks van wist.
Toen hij weer naar boven liep, liet Decker de soldaten de kelder leegmaken.
Die wapens moeten naar de opslag bij de basis. Crane bel jij een paar soldaten en laat ze komen met een busje, zodat we de wapens kunnen inladen.

Ik (Flykie) ging van de tafel af, liep weer terug naar boven en doorzocht de studeerkamer van mijn vader.
Als ik een lade open doe, tref ik een heel dossier aan Neutral. Ik ging even zitten en bladerde het door.
Er zaten zelfs foto's bij van de baas en nog de andere bendeleden. Wat is dit in godsnaam dacht ik bij mezelf Confused.
Alsof me vader een onderzoek bezig was Confused, zou dat hem fataal zijn geworden ?. ik dacht na.
Ik concentreerde me en probeerde het signalement van de mannen weer boven te halen.
Daarna bekeek ik de foto's nog een keer en dacht er 1 te herkennen.
Bij elke foto had mijn vader de namen opgeschreven.
Maar juist de namen van de mannen wist ik niet.
Misschien dat Cameleon dat wel weet? Ik had een tas bij me en stopte het dossier in mijn tas.
Ik keek naar de wolken. Pa, wat onderzocht je? en waarom?, maak het me duidelijk zei ik.
Daarna kwam Decker binnen, die zag dat ik het dossier in mijn tas stopte.
Hij wilde weten wat het was. Een dossier met misschien wel de daders van de moord op mijn ouders zei ik.
Mooi, dan bestuderen we dat dossier samen op de basis even zei Decker.
Is goed, maar ik ga nog wel even bellen zei ik.
Decker liep naar buiten en wachtte daar op mij.

Ik wist nog precies waar de telefoon stond en toetste het nummer in van de schuilplaats.
Na 2x overgaan kreeg ik een vrouw aan de telefoon Confused.
Goedendag je spreekt met Flykie, ik wilde Cameleon graag spreken, in verband met een oude zaak zei ik.
Ze raakte meteen in paniek en dacht dat hij nog misdaden op zijn geweten had. Het zijn geen misdaden waar hij mee te maken heeft zei ik om haar gerust te stellen, kan ik hem spreken?.
Ze ging Cameleon halen en ik had hem even later aan de telefoon.
Hey maat, je spreekt met Flykie.
Ik bel je, omdat ik een vraag heb over de moordzaak van mijn ouders.
Je weet wel die 2 euh... vage assistenten van de baas.
Ik vroeg me af of je de namen van die gasten nog weet.
Ik heb namelijk een dossier gevonden van mijn vader waar allemaal foto's in zitten.
Blijkbaar deed hij onderzoek naar iets en is dat hem fataal geworden.
Weet je die namen? of kan je dat achterhalen? vroeg ik aan hem.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 23-12-2008 15:01:10  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

JOHN

Terwijl Decker en zijn mannen de kelder leeg maken en de verzameling wapens naar een veiliger plek op de basis brengen, loop ik door het huis en haal herinneringen op aan beter tijden.
Flykie belt zijn maat op om informatie te vragen over een paar bendeleden en maakt aantekeningen in het dossier dat hij bij zich heeft.
"Kan ik ook nog iets voor je doen?" vraag ik aan Flykie als ik weer terug in de werkelijkheid ben gekomen. "Anders rijd ik met de soldaten terug naar de basis en ga ik naar huis. Zeg het maar."

CAMELEON

Op een middag ben ik vroeg thuis als Flykie me belt, hij vraagt of ik de namen nog weet van een paar mannen van de Baas.
Ik moet flink nadenken en kan me alleen schuilnamen herinneren.
"Er was er één die we wel eens Rudolf noemden, omdat ie dronk en vaak een dikke rode neus kreeg. Er liep een lange dunne rond met de bijnaam de Slurf.... Flykie, omschrijf die gasten eens waarvan je de naam eigenlijk wil weten."
Flykie omschrijft een grote, stevige kerel, met rossig stekeltjeshaar, met gemene gezichtstrekken en grote handen en een kleine man, met zwarte krullen die soms mank liep en veel tatoeages had.
"Hmm, Flyk, je weet het zelf ook nog wel. hè, dat bijna niemand zijn eigen naam gebruikte, iedereen had zijn schuilnaam in de bende van de Baas.
Die stevige die je het eerst omschreef....was dat niet Rooie Steef?
En die gast met die tatoeages noemde zichzelf Black Rocky, volgens mij.
Heb je daar wat aan? Nou, succes met je onderzoek."

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Murdoockie!!
BerichtGeplaatst: 23-12-2008 19:02:01  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 11-8-2007
Berichten: 2195
Woonplaats: Home, where the heart is.

Murdock

Nadat we aan wal gekomen waren (nee, geen lager wal) stapten Face en ik in de 'vette. Face had al tegen Claire gezegd dat het niets kon worden, en samen hadden ze het geaccepteerd. Nou moest ik nog een beslissing nemen..
Ik zuchtte en leunde achterover. Ik wilde bij mijn team zijn, en meiden leiden af, dat had ik zelf ondervonden..! Aargh!
We waren al snel bij het dorp, Face zou buiten wachten.
Ik belde aan bij Amanda, en ze deed open. Blij viel ze me om de hals. Ik drukte een kus op haar mond. Ik keek haar aan en zei toen; Amanda, je bent echt een lieve meid. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, met een meisje.,
Maar ik kan het niet. Onze levens verschillen te veel. Ik heb mijn team, jij het dorp.
Sorry, ik kan het niet..
Verontschuldigend keek ik haar aan. Ze was een beetje geschokt, maar knikte toen tot mijn verbazing. Ze zei; ik voelde het zelf ook. Dit gaat niet samen..
Een beetje onwennig stonden we tegenover elkaar. 'Maar.. bel me als je daar zin in hebt. Je hebt mijn nummer! Ik moet gaan, Face wacht op me. Doei.. Amanda..'
Ik drukte een zachte afscheidskus op haar mond en draaide me om.
Ik keek niet meer terug, maar stapte bij Face in de 'vette, die snel wegreed.

_________________
O, Resentless Love! Whereto Doth Not Thou Force The Hearts of Mortals?

It's cool. Really, 'tis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flykie
BerichtGeplaatst: 23-12-2008 19:40:18  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Flykie:

Ik noteerde de gegeven informatie op papier.
Denk wel dat ik daar iets aan heb, thanks in ieder geval.
Als ik nog vragen heb, hoor je het wel. Ik verbrak even later de verbinding en dacht na, totdat John de kamer in kwam.
Ik keek op. Zullen we samen naar de basis lopen, zodat ik je het hele verhaal kan vertellen? of heb je daar geen behoefte aan?.
Ik wil je desnoods ook wel thuis brengen, tenminste als Decker me dan laat gaan Confused.
Maar dat zal denk ik geen probleem zijn, als hij het zo druk heeft met die wapenverzameling zei ik met een glimlach.
We liepen naar buiten. Decker liep naar me toe en keek me aan. We keken elkaar even aan, tot ik de stilte verbrak.
Ik ga naar de basis lopen, om te ontspannen zei ik. Hij knikte.
Doe wel voorzichtig, want er is een wagen gelokaliseerd die gestolen bleek te zijn.
Hij reed met een erg hoge snelheid langs de basis. Ik zal voorzichtig doen zei ik. Decker gaf me voor alle zekerheid de oorcommunicator.
Doe dat ding in en onderneem niet alleen actie, want die gasten zijn hard zei Decker.
Ze hebben mij hard toegetakeld, dus ik weet hoe ze zijn zei ik. Ik keek naar John. Ga je mee naar de basis? dan breng ik je daarna naar huis zei ik.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 23-12-2008 21:44:00  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

JOHN

Flykie krijgt toestemming om samen met mij naar de basis te lopen. Hij wil het hele verhaal over de moord aan me vertellen. Ik hoop dat hem dat goed zal doen, maar ik hou ook mijn hart vast: wat zal ik nog te horen krijgen dat ik niet wist, het zullen geen leuke dingen zijn...
We sluiten het huis af en lopen de straat op. Als het huis uit zicht is verdwenen begint Flykie zijn verhaal....

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 23-12-2008 22:26:05  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

Flykie:

We waren onze tocht naar de basis gestart.
Na een 5tal minuutjes haal ik diep adem en begin te vertellen.
Op een doordeweekse avond zat ik met mijn ouders televisie te kijken, totdat er 3 mannen naar binnen stormden.
Van de baas mocht ik op de bank blijven zitten, maar mijn ouders werden meegenomen naar de gang.
Er ontstond een heftige discussie en het enige wat ik aan woorden kon opvangen was "wapens".
Hij moest vertellen waar hij wapens zou verbergen.
Toen me pa niks zei werd ma al meteen doodgeschoten en die gast die zichzelf Black Rocky noemt schoot mijn vader dood Mad.
De baas sloeg mij bewusteloos, ontvoerde me en ik werd opgeleid.
Ik heb me altijd afgevraagd waarom hij mijn ouders had vermoord, maar toen ik het onderzocht werd ik betrapt en kreeg allemaal doodsbedreigingen naar me kop.
Hij heeft me zelfs in dit bos neergeschoten en achtergelaten.
Ik moest op eigen kracht terug naar de basis, om te voorkomen dat ik dood zou bloeden.
Op dat moment leerde ik Cameleon kennen en hij verzorgde me.
Dankzij hem heb ik het gered.
Als ik me nog 1x bezig zou houden met het onderzoek zou de baas me doodschieten.
Ik was bang dat hij het echt zou doen en staakte het onderzoek.
Ik leidde Cameleon op, tot bendelid en that's it.
Ik keek John aan en stond even stil.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 24-12-2008 13:33:56  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

JOHN

Als Flykie zijn verhaal gedaan heeft blijft hij even staan. Ik kijk hem aan: "Goed dat je dat nou eens allemaal verteld hebt, jongen, nou begrijp ik ook beter wat er in je om gaat en dat is niet niks." Het blijft even stil en dan lopen we weer door.

De lucht lijkt geklaard en we lopen te kletsen over koetjes en kalfjes. We slaan nu een grote laan in met grote villa's achter groene heggen en grote hekken. Er rijdt een oude pickup langs met donkere ramen erin en met een motor die flink wat kabaal maakt. Niet echt een auto die je in een wijk als deze voor de huizen ziet staan.
Bewonderend kijk ik even om me heen naar de mooie huizen en tuinen. Uit de straat die wij net verlieten zie ik de pickup stapvoets de hoek om komen rijden, hij is blijkbaar omgekeerd en rijdt nu heel zacht achter ons aan.
"Flykie, niet omkijken, maar volgens mij volgt die pickup ons..."
"Die oude rammelbak?"
"Ja. De weg loopt hier naar beneden, dus ze hoeven geen gas te geven hier."
"O.k. Houd je oren open, houd je klaar om onder een heg te duiken. Ik roep Decker op. Blijf doorlopen."
Flykie tikt tegen zijn oorcommunicator en roept Decker op.
"Oproep voor kolonel Decker, oproep voor Decker." Bijna onmiddelijk antwoord Decker: "Flykie, oproep ontvangen, zeg het maar..."
"Kolonel, we worden gevolgd door een oude, blauwe pickup met donkere ramen. We lopen in de Kennedylaan, ter hoogte van nr.....48."
"O.k. Flyk, we zetten de hele wijk af. Breng John in veiligheid. Heb je een wapen bij je of had ik je alles laten inleveren?"
Flykie antwoordt dat hij zijn m16 bij zich heeft.
"Ik geef je een teken als alles is afgezet en we je dekking kunnen geven. Hou me op de hoogte."
"John, luister goed. Zodra je een hek ziet dat je in kunt, loop je naar een huis of zoek je dekking. Je doet net alsof je op bezoek gaat of dat je daar woont. Ik zal je groeten en loop dan gewoon door."
"Maar...dan ben je een lopende schietschijf!"
"Decker komt zo. Kijk...daar staat een hek open...ga, John, ga!"
Ik kijk even snel rond in de tuin van het huis en geef Flykie een hand. Als Flykie verder loopt zoek ik dekking achter een tuinhuisje en wacht gespannen af...
De pickup rijdt langzaam voorbij en ik zie dat er nu iemand met een geweer in de bak zit.
Ik loop langzaam terug naar het hek, kijk om de heg heen en hoor dan van alle kanten mp-auto's de laan in scheuren. De pickup geeft met een luid gebrul gas maar komt niet ver: er worden banden lekgeschoten en hij wordt ingesloten. De man die achterin zat probeert te vluchten, maar daar gaat Flykie achteraan. Met een snoekduik beland hij met z'n slachtoffer in de struiken langs het voetpad, waar een korte knokpartij eindigt in knockout van de stevige man met rossig haar. Kolonel Decker en zijn soldaten houden de cabine onderschot en halen er een man met zwart haar uit, die vervolgens languit op de straat moet gaan liggen.

De soldaten houden de mannen van de pickup vast en onder schot.
Flykie, nahijgend van de knokpartij, en Decker staan tegenover ze. "Dit zijn ze, kolonel, dit zijn die 2 die mijn ouders hebben doodgeschoten."
Dan richt Flykie zich op zijn 2 ex-bendecollega's: "Hoe wisten jullie waar ik was?"
"Hmm, je bent niet nogal in het nieuws, Flykie, je bent gemakkelijk te volgen. Iedereen in het dorp weet wel wat te vertellen over je...Dus een makkie voor ons om onze klus af te maken. Misschien niet nu, maar we krijgen je nog wel, manneke!"
"Dan zul je lang geduld moeten hebben, er liggen een aantal jaren cel op je te wachten." snauwt Decker ze toe en gebaart dat ze afgevoerd moeten worden.

Als er niet meer wordt geschoten en de mannen van de pickup zijn ingerekend, kom ik voorzichtig de tuin uit en loop naar Flykie toe.
Hij staat verbouwereerd te kijken als Black Rocky en Rooie Steef worden afgevoerd. Ik ga voor hem staan. Met ongeloof in zijn ogen kijkt Flykie me aan: "Oom John, is het nu voorbij?"
"Ja, Flyk, dat waren de laatste 2. Het is nu voorbij." Ik leg m'n hand om zijn hoofd en neem m'n neef in m'n armen. Flykie houdt me vast alsof hij zich staande moet houden in een orkaan. Zo staan we een tijd en heel, heel langzaam voel ik de spanning uit hem vloeien.

The End.

HEB JE DE MELEE GELEZEN?
IN DE POLL MAG JE JE MENING GEVEN OVER DIT VERHAAL.
NAMENS ALLE SPELERS ALVAST BEDANKT!

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger

Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 19 van 19
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Ateamfans.nl forum index  ~  A-Team Melee

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0