Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Shop  ~  kleine tip
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 29-11-2007 17:18:13  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Bij deze raad ik af mensen de volgende twee items (kleine corvette en kleine van van ertl) te kopen als je het als verzamelitem zou willen kopen. De speel/lakschade is zo groot dat deze autootjes zo de prullenbak in kunnen en niets meer waard zijn, zelfs geen euro. Dan kun je beter even wachten tot er een beter exemplaar voorbij komt. In gespeelde nette staat betaal je rond de 5 euro voor zo'n kleine ertl (dat is zo'n 7,5cm lang).

http://link.marktplaats.nl/130968104

Is het echter voor een klein kind om ermee te spelen dan zou je ze kunnen kopen.......maar zelf zou ik voor zo'n beschadigde auto zelfs dan niets over hebben.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
georgedirkfan
BerichtGeplaatst: 29-11-2007 20:31:57  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 5-4-2007
Berichten: 327
Woonplaats: Friesland!

Ik heb een aantal maanden geleden een nieuwe gekocht.
(Corvette ertl)
Die ziet er beter uit dan die op de link die jij hier hebt gezet, Chopper.
Ik koop meestal geen gebruikte dingen, nieuwe heb ik liever.
Dan betaal ik maar ietsje meer, maar dan ziet het er nog wel mooi uit! Very Happy

_________________
Face: ,,Hannibal, sometimes I think you're crazier than Murdock.''
Hannibal: ,,Sometimes I am.''



www.rensewestrafans.hyves.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dark.Pudding
BerichtGeplaatst: 30-11-2007 11:33:59  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 17-4-2007
Berichten: 1616
Woonplaats: Some where.. In a land full of Pudding

Ben ik het helemaal mee eens! Als je zo'n collecters item kan kopen in het nieuw, zou k dat ook doen.
Heb je niet de kans dat het al uit elkaar valt voordat het aangekomen is..
Of dat je kleine foutjes die je op de foto niet gezien hebt, ondekt bij aanvangst van het product!
En als je het via een winkel besteld, en de bestelling komt beschadigd aan, heb je nog de mogelijkheid om hem terug te sturen..

_________________
**sigh.. why is the taste of danger so sweet and the smell of impossible so attractive?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 30-11-2007 14:07:47  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Georgedirkfan, als je mijn berichtje goed leest raad ik het ook af om die autootjes te kopen, daar ging juist mijn post over. Het ging me er niet om dat mensen het zouden kopen maar dat ze het juist NIET zouden kopen omdat het niets waard is dus zonde van je geld om ze te kopen.

De kleine ertl corvette en kleine ertl bus zijn verpakt niet zo duur in aanschaf dus het is inderdaad veel slimmer om die verpakt te kopen.
Maar het probleem is niet iedereen heeft geld voor grotere verpakte items.....vooral jonge fans zullen niet hoeven aan te komen bij hun ouders denk ik voor een auto of ander item van 50 euro of meer.

Dark Pudding, het is op zich een goed idee om alles nieuw te kopen in de winkel maar die vlieger gaat niet helemaal op. Originele A-teamartikelen zoals het speelgoed is al jaren niet meer in de reguliere winkels te koop, dus ik neem aan dat je Ebay winkels bedoelt of speciale winkels die alleen dit soort merchandise verkopen (vaak voor idioot hoge prijzen trouwens dus daar koop ik ze zoiezo nooit). Vaak kun je het bij Ebay wel terugsturen maar nog vaker zet de verkoper op Ebay erbij: bekijk het item goed, wat je ziet is wat je koopt want ik neem het item niet terug. Als iets zoekraakt in de post of beschadigingen heeft tijdens het sturen kun je 't niet altijd zomaar retour sturen aan de verkoper. Alleen krijg je je kosten vergoed als je het verzekert laat versturen (dat is ERG duur) anders kun je niet reclameren.

Voor verpakte ongebruikte items kun je eigenlijk het beste terecht bij sommige particuliere verzamelaars die 't nog nieuw in de verpakking in mint conditie aanbieden via ebay of marktplaats. Ook kun je kijken op beurzen etc. (maar op beurzen betaal je eigenlijk ook altijd teveel).

Overigens is een verpakt item in een doos niet persé nieuw. Voorbeeld:
ik heb mijn A-team jet nieuw in verpakking gekocht, maar thuis heb ik hem uit de verpakking gehaald want anders kon hij niet in mijn vitrinekast staan. Je moest die jet eerst in elkaar zetten, zo'n jet zit in deeltjes in een doos. Uiteraard bewaar ik de doos en mocht ik de jet ooit verkopen dan kan ik hem zo weer in de doos stoppen en verpakt verkopen. Dat doen eigenlijk bijna alle verzamelaars met voertuigen, de vorige eigenaar van de jet had hem ook in een vitrinekast staan. Dus nieuw in de doos kopen wil nog niet zeggen dat het er nooit uit is geweest en dat het nooit ergens on display heeft gestaan.

Sommige items die NIET in de verpakking zitten zijn overigens ook nog in perfekte staat hoor en kosten veel minder dan de verpakte items.
Zelf heb ik bijvoorbeeld al mijn grote A-team action figures en kleine A-team actionfigures zonder verpakking gekocht en allen waren in perfekte staat....je moet gewoon goed de foto's bekijken en niet het eerste de beste action figure kopen.....er zijn genoeg aanbieders die dat soort figuurtjes aanbieden dus genoeg keuze. Vooral bij de kleintjes moet je erop letten dat de handjes en voetjes niet kapot zijn. Altijd de foto's dus goed bekijken en desnoods om meer foto's vragen.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Shop

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0