Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Lieutenant Templeton "Face" Peck  ~  Dirk geintervieuwd op dsc
remke
BerichtGeplaatst: 26-06-2007 15:14:44  Reageer met quote


Leeftijd: 44
Kapitein
Kapitein


Geregistreerd op: 15-5-2007
Berichten: 151
Woonplaats: den haag

hier een klein intervieuw van moviegids.be met dirk op new star con



Tijdens de New Star Con science-fiction & horrorbeurs te Berkel-Enschot (Tilburg) in Nederland, hadden wij een gesprek met één van onze jeugdidolen; Dirk Benedict, die faam verwierf met zijn rollen in de populaire series The A-Team (Lt. Templeton 'Face' Peck) en Battlestar Galactica (Lt. Starbuck). Het werd een openhartig gesprek, want hij hield duidelijk geen blad voor de mond.
Movie: Waarom kwam er zo plots een einde aan The A-Team na 12 afleveringen in het vijfde seizoen?

Dirk Benedict: Oh man; dat is een rare vraag. Hoe weet jij dat?! Je hebt gelijk, het was een zeer abrupte, brutale en onvriendelijke manier om met de serie te stoppen. Niet alleen voor de fans, maar ook voor alle acteurs die aan de serie meewerkten. De producers wilden ons niet extra betalen, zodat ze midden het seizoen met de show stopten. We vonden letterlijk een nota in onze trailer met de mededeling: "Dit wordt de laatste aflevering; gelieve al je persoonlijke bezittingen mee te nemen tegen die bepaalde datum..." We blikten de episode in en dat was het. Er werd niks speciaals gevierd; zoals ze wél deden bij series als Cheers en nu bij Friends. Daarmee toonden ze nog eens aan dat ze totaal geen respect hadden voor The A-Team; ze haatten de show gewoonweg. Het was vreselijk om op die manier te moeten stoppen en we voelden er ons niet goed bij. We waren zeer geliefd bij het publiek, maar niet binnen de gemeenschap van Hollywood, want die is zeer liberaal. We waren te gewelddadig voor hen.

Movie: Ja, maar je maakte geen dodelijke slachtoffers...

Dirk Benedict: Daar heb je het! We vertelden de producers ettelijke keren dat de kinderen veel plezier aan onze serie beleefden; dat ze constant moesten lachen. Kortom; het was fun voor de meeste jongeren. Maar ja; voor hen was het allemaal grijs. Ze beweerden het volgende: "Goede kerels doen soms ook slechte dingen, terwijl slechte kerels ook goede dingen doen. Dus wie kan hier zeggen wie eigenlijk goed of slecht is..."

Movie: Hoe sta je tegenover de heruitzendingen van The A-Team door de jaren heen?

Dirk Benedict: Ik verdien er niks aan, jammer genoeg (lacht). De voornaamste reden is wellicht dat het enorm veel entertainment bevat. Je kan je gewoon neerploffen in je zetel en naar de serie kijken. Er is geen * te zien; geweld bevat het ook niet (in tegenstelling tot wat sommigen ons willen doen geloven), het is leuk, bevat heel wat verrassingen en het heeft een hoge productiewaarde. We lieten auto's, vliegtuigen en gebouwen ontploffen, we filmden op diverse locaties; hetgeen uiteindelijk veel geld kostte. Nu zijn er zo geen series meer; ze maken enkel nog komedies waar de gebeurtenissen zich afspelen op één en dezelfde set.

Movie: In de periode dat de serie waanzinnig populair was, kwam je naar Nederland voor een promotietour. Wat opviel was dat George Peppard (die Hannibal speelde) er niet bij was. Weet je daar nog de reden van?

Dirk Benedict: Hij wou niet komen! Dat is trouwens een zeer goede vraag. Er werd mij hierover nog geen vraag gesteld. Ik zal je een verhaal vertellen, dat ik nog niemand liet horen. Op zekere dag, toen we aan het filmen waren, kwam George bij ons en zei: "Wel, ik ben persoonlijk uitgenodigd door de Koninklijke familie van Nederland, omdat ik zo'n mooie carrière maakte." We reageerden daarop: "George, dat is fantastisch!" Waarop George zei: "Ja hé, ik ga er naartoe en zal de gast zijn van de tv-zender Tros, interviews geven,..." Hij vertoefde dus in de zevende hemel. Enkele dagen later kregen we echter allemaal dezelfde uitnodiging, en dat betekende voor hem een opdoffer van formaat. Toen we klaarstonden om te vertrekken naar Nederland kregen we de mededeling te horen dat hij niet meekwam. Gewoon door het feit dat we allen mochten gaan, bleef hij liever thuis. Die invitatie betekende niet veel meer voor hem. Hij had het er steeds bijzonder moeilijk mee dat Mr. T de populairste was. Waarom weet ik niet echt, maar wellicht kwam het omdat hij destijds een filmster was door films als The Blue Max en Breakfast at Tiffany's. Spijtig voor hem, maar het was een prachtige belevenis. Meer dan 100.000 mensen waren aanwezig op het race-circuit van Zandvoort.

Movie: Dus eigenlijk waren jullie niet echt dik bevriend met George; jullie waren gewoon collega's?

Dirk Benedict: We kwamen allemaal goed overeen met elkaar. Dwight en ikzelf waren heel goede vrienden en we maakten veel plezier met Mr. T, terwijl George graag op zekere afstand bleef. Hij was trouwens een zeer slimme kerel. Hij was zelfs medeverantwoordelijk voor het succes van de show, want hij werkte zeer hard mee aan de scripts. Naargelang de serie vorderde, was de fut er bij George uit. Hij stierf in '94 en ik denk dat hij toen al kanker had, want hij kwam energie tekort en wou geen volledige dagen meer werken.

Movie: Jij had ook ooit kanker...

Dirk Benedict: Ja, dat is waar, prostaatkanker om precies te zijn. Ik schreef er een boek over: Confessions of a kamikaze cowboy. Mijn behandeling bestond niet uit chemotherapie of bestraling. Dit was in '74. Door een bepaalde kuur te volgen met behulp van vegetarische voeding kwam ik er bovenop. Maar een meer gedetailleerde uitleg kan je terugvinden in mijn boek.

Movie: Je bent dus eigenlijk een voorbeeld voor andere kankerpatiënten.

Dirk Benedict: Ja, zo kan je het stellen. Het is nu 30 jaar geleden. Door de jaren heen heb ik veel toespraken gehouden en sedert 5 jaar organiseer ik ook een cruise. Heel wat mensen komen erop af, ook ex-kankerpatiënten. Aan boord doen we ons tegoed aan verschillende schotels die in mijn boek ter sprake komen. Ik schreef het in '84, maar het werd drie jaar later gepubliceerd. Het vertelt mijn levensverhaal, hoe ik de ziekte kreeg en wat ik ertegen deed. De kanker bevond zich gelukkig nog in een beginstadium, maar de dokters wilden me castreren. In die periode was dit de enige methode die ze toepasten. Momenteel hebben ze andere therapieën om het testosterongehalte te verminderen. Want testosteron is het mannelijk hormoon dat kanker voedt en het helpt verspreiden in de beenderen. Ik was dus radicaal tegen die castratie, en besliste om een kuur te volgen aan de hand van Oosterse voeding. Gedurende drie jaar leefde ik op rijst, sojabonen en diverse andere groenten. Ik woonde ook 8 weken helemaal alleen in een hutje in de bergen, maar in die periode verhuisde ik zeer veel. Achteraf gezien, is het één van de belangrijkste gebeurtenissen geweest uit mijn leven.

Movie: Waarom is het nu zo stil rond jou?

Dirk Benedict: Tien jaar geleden scheidde ik van mijn echtgenote. Ik leef dus sindsdien als alleenstaande vader met 2 jongens in de streek van Montana. Dit was de tweede moeilijke periode uit mijn leven, wederom een uitdaging. Ik verliet Hollywood, en koos ervoor om me volledig te wijden aan de opvoeding van mijn kinderen. Ze zijn 14 en 16 jaar oud.

Movie: In Amerika kwam enkele maanden geleden de mini-serie Battlestar Galactica op de buis. Wat denk je van deze update van de serie waarin je destijds te zien was? Werd je gevraagd om een cameo-rol te vertolken?

Dirk Benedict: Nee, zeker niet. Ze hebben dit nochtans verklaard in de pers, maar daar is niks van waar. Ik werd nooit gevraagd om ook maar iets in de serie te doen. Deze nieuwe serie is totaal verschillend als die van vroeger. De originele ging over familie, vertrouwen en hoop. Deze is donker, gecompliceerd en vrijwel storend. Bovendien zijn de sterke personages allemaal vrouwen; terwijl de mannen de doetjes zijn. Ik vind de serie vrij onnozel, maar ja, het is een weerspiegeling van de politiek die heerst in Hollywood. In de hedendaagse tijd kan je geen personages meer op het scherm brengen die voortdurend drinken, roken, vrouwen versieren...

Movie: Waarom liep de originele serie trouwens maar één seizoen?

Dirk Benedict: Niemand weet wellicht het juiste antwoord op deze vraag. Veel had te maken met de ego's van bepaalde personen die met de serie te maken hadden. De show was bovendien zeer duur en alhoewel we populair waren bij een bepaald tv-publiek, raakten we niet verder dan een plaats bij de top-20. De makers zagen ons liever op nr. 1, en hielden het uiteindelijk voor bekeken. Een tijd later hadden ze daar spijt van, en bliezen ze het gegeven nieuw leven in met de spin-off Battlestar 1980, die ook snel van het scherm verdween.


Laatst aangepast door remke op 26-06-2007 18:41:51, in totaal 1 keer bewerkt

_________________
http://remke1979.hyves.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
1melody6
BerichtGeplaatst: 26-06-2007 16:09:45  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 30-5-2007
Berichten: 1089
Woonplaats: amsterdam

wauw gaaf interview maar die kids van hem zijn nu toch wel wat ouder??? waarschijnlijk een interview van een paar jaar terug maar wel een gaaf interview!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 26-06-2007 16:11:23  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Dit interview moet gezien de leeftijden van de kist idd afkomstig zijn uit 2004 toen waren ze ook in berkel enschot

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
remke
BerichtGeplaatst: 26-06-2007 18:42:59  Reageer met quote


Leeftijd: 44
Kapitein
Kapitein


Geregistreerd op: 15-5-2007
Berichten: 151
Woonplaats: den haag

heej dat had ik ff niet door dat al wat ouder intervieuw was, nou ja hij blijft leuk

_________________
http://remke1979.hyves.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger

Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Lieutenant Templeton "Face" Peck

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0