Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Afleveringen  ~  triologie verhaallijn uitleg seizoen5
The Saint
BerichtGeplaatst: 24-05-2007 18:11:16  Reageer met quote


Soldaat
Soldaat


Geregistreerd op: 24-5-2007
Berichten: 5

Vandaag heb ik voor de zoveelste keer de aflevering gezien dat the A team voor een tribunaal komen. Ik heb een aantal vragen hierover, ik begrijp het een en ander niet.

War wordt The A team nu precies van beschuldigd?
Wat is de rol van Morisson, Curtis en Van Quyet hierin?
Waarom moesten de die bank overvallen, en hoe is het mislukt?
Wie heeft ze erin geluisd en hoe?
Wat is de rol van Murdock in dit verhaal als piloot?

Als ik hierover antwoord kan krijgen zou ik een tevreden man zijn.
Ik heb de episode verhalen gelezen maar kreeg geen antwoord op mijn vragen.
Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 24-05-2007 18:26:31  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Het A-team wordt beschuldigt van het beroven van de bank van Hanoi en tijdens de rechtzaak wordt de moord op Morisson hun ook in de schoenen geschoven.

Murdock was alleen hun piloot die ze er naartoe vloog....tenminste dat geloofde het leger....maar eigenlijk was Murdock volledig op de hoogte van de missie en was dus eigenlijk medeplichtig aan de bankoverval. Hij had ze als hun vaste piloot ze er immers naartoe gevlogen wetende wat ze van plan waren. Maar omdat hij volgens het leger zo gek was als een deur werd hij nooit vervolgt maar zat hij veilig ondergedoken op de psychiatrische afdeling van the VA hospital

Morrison zou de order hebben gegeven maar omdat deze vermoord werd was dit door het A-team niet meer te bewijzen. Zij werden gevangen gezet, ontsnapten en waren vanaf die tijd op de vlucht voor het amerikaanse leger die hen in de gevangenis wilde gooien.......en later werd dat dus omgezet in de doodstraf door een smerige truc van stockwell dachten ze dat het A-team Morrisson had omgebracht omdat hij zogenaamd een verrader zou zijn, hij zou voor de vietcong gewerkt hebben.

Hier komt Quyet in beeld die beweerde dat Morisson voor de vietcong had gewerkt en het A-team de opdracht had gegeven om de bank te overvallen zodat de vietcong hen kon pakken en Amerika voor schut kon zetten maar de vietcong kwam volgens Quyet te laat en het vietcong plan mislukte.....Of dit zo was........ik weet het niet zeker, het kan zijn dat hij dit gewoon verklaarde zodat hij in Amerika een nieuwe identiteit kon krijgen.

Curtis werkte 2 jaar voor Morisson en was erbij toen Morisson de order gaf aan het A-team om de bank van Hanoi te overvallen, hij was de enige die hen vrij kon pleiten en kon vertellen dat de bankroof in opdracht was van Morisson, maar hij werd altijd doodgewaantl, men dacht dat hij samen met Morisson was vermoord....maar Stockwell vindt de man en zo begint eigenlijk alle ellende voor het A-team.

Curtis kon ook verklaren dat Het A-team Morisson niet gedood kon hebben omdat Curtis bij Morisson was toen het A-team wegging en Morisson toen nog leefde. Curtis was echter niet zuiver op de graad en zat o.a. in de wapenhandel. Curtis getuigde echter daarom iets heel anders, hij pleitte het A-team niet vrij maar verklaarde dat het A-team de bank van Hanoi plande en op eigen initatief had beroofd. Morisson zou achter de plannen voor de bankroof zijn gekomen en werd daarom door het A-team vermoord. Valse papieren werden opgevoerd in de rechtbank om dit aan te tonen. De orders voor de beroving van de bank van Hanoi zouden niet door Morisson ondertekend zijn maar door Lt. Peck vervalsd zijn. Dit tot grote woede van Hannibal die samen met Curtis erbij was dat Morisson de orders ondertekende. Blijkbaar speelde Curtis een smerig spel.

Curtis werd gebruikt door Stockwell als lokaas om het A-team te pakken te nemen. Stockwell zat ook achter die valse verklaring van Curtis volgens mij want het was Stockwell erom te doen het A-team veroordeeld te krijgen voor moord zodat hij ze in hun macht kon krijgen.

Uiteindelijk is Stockwell ervan overtuigt dat het Curtis was die Morisson in vietnam heeft vermoord omdat Curtis waarschijnlijk toen al in de wapenhandel zat en Morisson er waarschijnlijk was achtergekomen. Toen het A-team op missie was zag Curtis zijn kans schoon en vermoorde Morisson en schoof het het A-team in de schoenen.

Curtis wordt uiteindelijk zelf vermoord door Ramon Soulay...Toen het A-team Curtis uit het gekaapte vliegtuig bevrijdde was hij net bezig met een wapendeal met koper/tussenpersoon Ramon Soulay. Toen Ramon Soulay hoorde dat Curtis zou gaan getuigen vermoorde hij Curtis om te voorkomen dat hij de naam van Soulay zou noemen.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
The Saint
BerichtGeplaatst: 26-05-2007 00:14:07  Reageer met quote


Soldaat
Soldaat


Geregistreerd op: 24-5-2007
Berichten: 5

hartstikke bedankt voor jouw uitleg. veel dingetjes wist ik al maar ook een aantal dingen niet. Bedankt daar voor.

Ik ga nu weer een vraag stellen die je misschien wel kunt beantwoorden zodat ik van alles op de hoogte ben,want dat wil ik graag.

Wat was het doel van morisson of The ateam om die bank te beroven? Met welke reden hebben ze dat moeten doen?

Als die ateam bevrijd wordt door sanatana/stockwell en murdock schiet hannibal stockwell bewusteloos in de auto. Waarom doet hij dat terwijl hij iets later in een mooi huis samen met the ateam zit???

Waarom wil stockwell dat the ateam voor hem gaat werken?

Ik hoop dat je ze kunt benantwoorden


bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 26-05-2007 08:17:59  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Hannibal schiet Stockwell bewusteloos omdat hij eerst van Soulay wil horen of hij ECHT degene was die Curtis vermoorde, Hannibal is tot op dat moment nog niet helemaal zeker daarvan en houd de mogelijkheid open dat het Stockwell was die Curtis liet vermoorden. zo kon Curtis niet gedwongen worden om de waarheid te vertellen en alsnog te getuigen dat het A-team Morrison niet had vermoord. Dat was namelijk Stockwell niet uitgekomen WANT hij wilde het A-team in zijn macht krijgen, daarmee beantwoofr ik meteen die andere vraag van je. Stockwell had het A-team nodig om opdrachten uit te voeren die niet door de FBI of CIA konden worden uitgevoerd omdat ze te riskant waren voor gewone agenten en ook vanwege het feit dat ze onderlinge verhoudingen met andere landen niet wilden vestoren. Bijv. Als het A-team een opdracht uitvoerdde, zoals het stelen van de jet in the say uncle affair, en dit uitkwam dan kon men nooit Amerika de schuld geven maar konden ze het het A-team in de schoenen schuiven, dan hadden een paar huurlingen dit op eigen houtje gedaan.

De reden van de bankroof:
De oorlog sleepte maar voort, Morisson vertelde Hannibal dat hij een geheime missie voor het A-team had die een snel einde kon maken aan de oorlog, door de bank van Hanoi te overvallen zou het einde van de oorlog sneller dichterbij komen.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Afleveringen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0