Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Vraag en Antwoord  ~  Het A-team busje
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 08-05-2006 19:10:35  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Ehhhh, nou vraag ik me toch af..........er waren er maar TWEE over........hoe kunnen er dan ineens DRIE zijn.....of London heeft deze even geleent van t andere museum of er is toch naast de twee VANs van Cannell, een stuntvan overgebleven die ze in London aangekocht hebben. Maar dan moeten ze die stuntvan wel opgeknapt hebben want voor een stuntvan ziet ie er te mooi uit Mr. T.

Wat bekend is dat er 5 vans zijn gebruikt waarvan er drie verloren gingen. Dan zou die in London geen originele kunnen zijn maar dat geloof ik niet zo. Op wikipedia staat echter dat er 6 vans zijn gebruikt, als dat zo is dan zou dat de extra van in London kunnen verklaren...dan was er nog een extra over en waren er dus 3 over 2 vans van cannell en 1 stuntvan????

Maar toch vraag ik me af, Als we van 5 VANS blijven uitgaan moeten we die twee VANS van Cannell die voor de close ups gebruikt zijn (die dus gebruikt zijn voor het in en uitstappen, het praten terwijl ze naast de van staan en de closeups als ze in de van zitten en met elkaar praten) nou apart erbijoptellen? Dan zouden er 7 vans zijn gebruikt. En waren de 5 VANS waar iedereen altijd vanuit gaat (behalve wikipedia daar staat dus dat er 6 waren maar die zit er wel eens vaker naast) allemaal stuntvans waarvan er twee overleefden en de 2 anderen VANS, de closeup VANS van Cannell waren zoiezo dan over. Dat zou het aantal van drie verklaren (1x Cannell VAN universal studio's 1x Cannell VAN cumbria en 1x Stuntvan londen) Als we zo moeten tellen dan moet er nog ergens een stuntvan zijn.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle stuntvans sneuvelden en er alleen die 2 close up VANS van Cannell overbleven. (immers ze zeggen er waren 5 vans waar er nog 2 van over zijn). Dan zou die in London een replica moeten zijn en daar geloof ik niet zo in.

Ik denk dus dat er gewoon 5 stuntvans waren waar er 2 van overleefden en dat er nog 2 vans van cannell extra waren die voor de closeups gebruikt werden, die mochten immers geen deukje of kras oplopen. Dan zouden er nu nog 4 originele vans circuleren. 2 closeups vans en 2 stuntvans. Waarvan er dus 3 bekend zijn........waar is nr. 4 de tweede stuntvan.......als mijn theorie klopt moet die ook nog ergens zijn.

Kunnen we het nog volgen allemaal Wink of beginnen we ons te voelen als Murdock ........

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Peetur
BerichtGeplaatst: 08-05-2006 20:41:01  Reageer met quote


Leeftijd: 36
Admin
Admin


Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 1178
Woonplaats: Heemskerk

Juistja... Question Murdock

_________________
IKEA - Medewerker IT Nederland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 08-05-2006 23:00:47  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Sorry Peetur.........ik weet het, het is ietwat verwarrend, gewoon rustig voor gaan zitten, niet in paniek raken, hoofd koel houden en dan lukt het je wel erdoorheen te komen.

om het nog leuker te maken: dit zijn DRIE originele A-team vans bij elkaar.
Wanneer die foto gemaakt is weet ik niet precies. Maar als deze foto gemaakt is nadat het A-team is gestopt (en als ik de site zo bekijk waar ik m heb afgehaald lijkt het daar wel op) dan hebben er in ieder geval 3 de opnames overleefd.



Een VAN is in ieder geval ooit gebruikt door universal nadat het A-team was gestopt om rondritjes te maken met touristen en om op tentoonstellingen neer te zetten, dat zal wel dezelfde zijn die nu bij universal tentoongesteld staat met lege banden en een vaal kleurtje.

Kijk even op http://www.us-car-history.de en klik dan op film en tv dan kun je heel veel foto's zien van de orginele vans, daar komt ook de foto van de 3 VANS op een rijtje vandaan. Ziet er heel leuk uit. Het is wel in het duits helaas maar de foto's zijn al leuk genoeg.

Er staat ook iets geks over de Vette van Face op die site. Volgens hen werd de corvette altijd gehuurd als deze nodig was omdat hij niet vaak genoeg in de episodes te zien was. Daarom waren de rode strepen er niet opgespoten maar werden er rode stickers opgeplakt!

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hantibal
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 07:01:02  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 22-2-2005
Berichten: 775
Woonplaats: Gullegem

Maar ivm de van. Hij is dus niet helemaal zwart de bovenkant is voor mij nogal moeilijk ik ben kleurenblind en ik denk iets van grijs achtig. Maar deze is een echte want je moet die foto van Choppercrazy en die van mij vergelijken.

_________________
stem voor Toon Hermans:

http://www.persoonvanhetjaar.nl/bekijk/?id=15881
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
CNH 320
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 08:07:46  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 68
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

choppercrazy schreef:
Sorry Peetur.........ik weet het, het is ietwat verwarrend, gewoon rustig voor gaan zitten, niet in paniek raken, hoofd koel houden en dan lukt het je wel erdoorheen te komen.

om het nog leuker te maken: dit zijn DRIE originele A-team vans bij elkaar.
Wanneer die foto gemaakt is weet ik niet precies. Maar als deze foto gemaakt is nadat het A-team is gestopt (en als ik de site zo bekijk waar ik m heb afgehaald lijkt het daar wel op) dan hebben er in ieder geval 3 de opnames overleefd.



Sorry, maar dit is grote onzin. De 3 Vans op de foto zijn gebouwd door http://www.bkauto.net/ ter promotie van een Amerikaans kaugommerk (Big Red).

_________________
---------------
Roy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 08:10:54  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Nou is dat tenminste opgelost, het stond namelijk niet op die duitse site dat het replica's waren maar ze stonden gewoon bij de originele vans!
Misschien moet er dan eens een mailtje naar die duitse site: zal ik wel even doen mijn duits is namelijk behoorlijk goed Very Happy Het mailtje is inmiddels verstuurd, ik hoop dat ze nu bij die foto gaan neerzetten dat het replica's zijn.....die andere foto's die ernaast staan in hetzelfde frame op die duitse site zijn namelijk wel van originele VANS.....ze wisten het vast niet.

Bedankt Roy! We waren er bijna ingetrapt, dankzij jou blijven we helder.


Laatst aangepast door choppercrazy op 09-05-2006 08:19:34, in totaal 3 keer bewerkt

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hantibal
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 08:11:07  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 22-2-2005
Berichten: 775
Woonplaats: Gullegem

Ik heb eens m'n engels boven gehaald en een mail gestuurd wat de kostprijs is voor zo'n van ze zullen wel nog ergens een factuurtje hebben.

_________________
stem voor Toon Hermans:

http://www.persoonvanhetjaar.nl/bekijk/?id=15881
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 08:31:09  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Hantibal schreef:
Maar ivm de van. Hij is dus niet helemaal zwart de bovenkant is voor mij nogal moeilijk ik ben kleurenblind en ik denk iets van grijs achtig. Maar deze is een echte want je moet die foto van Choppercrazy en die van mij vergelijken.

Klopt, hij is aan de bovenkant grijs en niet zwart. Het stomme is dat de speelgoed VANS die je koopt wel allemaal compleet zwart zijn toch? ik heb er zelf nog niet een maar volgens mij zijn ze helemaal zwart. En er worden door mensen er veel nagemaakt die ook helemaal zwart zijn.
De meeste VANS die gebruikt zijn waren dus gedeeltelijk grijs (ruwweg vanaf boven de rode streep en ook de spiegels waren grijs). MAAR een flink aantal zeer goedkope stuntvans schijnen gewoon wel helemaal zwart geweest te zijn en waren vaak ook geen GMC's want dat maakte niet uit voor het plaatje.

Het schijnt volges die duitse site zo te zijn dat er ook een gewone VAN was waar BA soms inreed die helemaal zwart was......als die duitse site tenminste gelijk heeft want daar heb ik het vanaf en die hadden ook al zo'n vage foto van de 3 vans naast elkaar, (nogmaals dank roy) dit vraagt om wat eigen research want ik denk niet dat het waar is, volgens mij waren alle VANS waarmee gereden werd echt allemaal grijs met zwart.

Als kind dacht ik altijd dat de VAN helemaal zwart was en dat was dus niet zo! Dat LEEK alleen maar zo. Maar als je goed kijkt zie je het. Eigenlijk vind ik m mooier als ie helemaal zwart is zonder dat grijs Wink


Wat een heerlijke discussie.... Very Happy Very Happy

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
CNH 320
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 10:27:56  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 68
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Ik was nog even vergeten te vermelden dat de A-Team Van die voorheen in het bezit was van Universal Studios, dat nu niet meer is. Hij is ongeveer 4 jaar geleden verkocht op een veiling vanuit Universal Studios. Samen met wat auto's uit "Back to the Future" deel 2. O.a. de 2015 Citroen Taxi (die momenteel in Holland staat, ben ik ook achter gekomen, na heel veel research).

Ik zit nu op school op me laptop, maar heb thuis ergens een DVD liggen met meer informatie en eventuele foto's.

Ik zal vanmiddag/vanavond eens gaan kijken.

_________________
---------------
Roy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 10:30:30  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Nou dan mogen ze verschillende sites en wikipedia ook wel eens aanpassen daar staat nog steeds op dat een van de A-team VANs van Cannell bij universal studio's staat, maar die is dus verkocht! Ik ben nieuwsgierig naar je verdere info en foto's Roy alvast bedankt!

Zou die ene VAN die in London staat dan de close up VAN van Cannell zijn die eerst bij Universal stond? Dat het museum in London dan 4 jaar geleden de Cannell VAN op de veiling van Universal heeft gekocht zodat nu beide Cannell Vans in Engeland staan? Dat zou veel verklaren. De closeup VAN van Cannell die in het museum in Cumbria, Noord Engeland staat is aangekocht in 1992 dus dat kan de close up Universal VAN die 4 jaar geleden geveilt is niet zijn.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
CNH 320
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 16:53:47  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 68
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Deel 1.
Meer informatie volgd..

--------------------------------------------------------------------------------------



Bovenstaande “Van” (foto; Universal Studios park) is hoogstwaarschijnlijk een “stunt Van”. Als je goed kijkt kan je achterlangs de bijrijdersstoel een rolkooi zien (rolkooi is misschien wat overdreven, maar in ieder geval zie je stalen buizen die onderdeel zijn van een rolkooi). Daarbij zijn ook duidelijk de veiligheids riemen te zien die in die tijd (de 80’s) door stuntmannen werden gebruikt (o.a. dezelfde riemen werden ook in de beginjaren bij The Dukes of Hazzard gebruikt).

Vergelijk bovenstaande foto maar eens met een “Van” waarvan we zeker weten dat het een echte “stunt Van” is.



De mistlichten boven het zonnevizier zijn vrijwel indentiek op allebei de foto’s en ook is te zien dat de “Van” schade heeft opgelopen doordat de motorkap niet meer netjes sluit. Dit kan komen door een lichte jump door eventueel te wilt rijgedrach van de stuntman.

Dus nogmaals. Ik ben er vrij zeker van dat de 2 bovenstaande “Vans” dezelfde zijn. Er is dus een periode geweest waarin een “stunt Van” op de backlot bij Universal heeft gestaan.

Hier nog wat meer foto’s van de de desbetrefende “stunt Van”





Nogmaals een bevestiging. Ziehier de rolkooi die we in de allereerste foto ook zagen.



--------------------------------------------------------------------------------------

Dit zou echter een “echte” (close-up) Van kunnen zijn aan z’n conditie te zien. Echter geen idee wanneer de foto genomen is. Kan tevens ook een speciaal vervaardigde replica zijn.



De reden waarom ik denk dat bovenstaande “Van” “echt” is, is omdat ik tot zo ver ik het kan zien, de achterlichten geintergreerd zijn. Dit was alleen in het 1e en misschien 2e seizoen. Daarna werden er “Vans” uit ’84 en ’85 gebruikt met uitstekende achterlichten.

Op gevoel kan je natuurlijk niet bouwen, maar ik denk dat het een series gebruikte “Van” is.

--------------------------------------------------------------------------------------





Sorry hoor. Maar hier word ik zo verdomd kwaad van. Wat een zonde. Schandalig gewoon. Ik wil hier niet veel over kwijt, behalve dat bovenstaade foto’s een en dezelfde “Van” zijn, ter promotie.

_________________
---------------
Roy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 17:05:21  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Quote:
Dit zou echter een “echte” (close-up) Van kunnen zijn aan z’n conditie te zien. Echter geen idee wanneer de foto genomen is. Kan tevens ook een speciaal vervaardigde replica zijn.



De reden waarom ik denk dat bovenstaande “Van” “echt” is, is omdat ik tot zo ver ik het kan zien, de achterlichten geintergreerd zijn. Dit was alleen in het 1e en misschien 2e seizoen. Daarna werden er “Vans” uit ’84 en ’85 gebruikt met uitstekende achterlichten.

Op gevoel kan je natuurlijk niet bouwen, maar ik denk dat het een series gebruikte “Van” is.


Klopt Roy, dit is als het goed is een foto van een van de closeupvans van Cannell want met deze VAN werden mensen destijds bij universal rondgereden als touristische attractie en dat lukt niet als er geen stoelen inzitten maar enkel een rolkooi etc. hahahaha. Dus dit is geen stuntvan maar een closeup van. Dit ook omdat hij al in het 1ste en 2de seizoen moet zijn gebruikt ,te dateren door de achterlichten zoals je al zei, en je in closeups (als ze in de VAN zitten te praten bijvoorbeeld) die achterlichten toch niet ziet, dan zie je alleen de binnenkant van de VAN.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
CNH 320
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 17:13:49  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 68
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

choppercrazy schreef:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle stuntvans sneuvelden en er alleen die 2 close up VANS van Cannell overbleven. (immers ze zeggen er waren 5 vans waar er nog 2 van over zijn). Dan zou die in London een replica moeten zijn en daar geloof ik niet zo in.


Het prombleem is Mr. Barris. Deze meneer maakt tegenwoordig replica's van alle bekende "Star Cars" zoals de General Lee, K.I.T.T., The A-Team Van, de Back to the Future DeLorean, etc.

Hij claimt echter altijd dat zijn replica's gebruikt zijn in de shows en dat hij ze gebouwd heeft.

De meeste rijke stinkers die niet verder kijken dan hun neus lang is geloven dit.

Echter.. de enige beetje bekende "Star Car" die Barris heeft bedacht/ontworpen/gebouw is de BatMobile uit de jaren 60.

En wat hij verkoopt als zogenaamde "screen-used" auto's, zijn negen van de 10 keer ordinaire replicas die meestal nog niet eens kloppen ook.

Maar als Mr Barris tegen een museum of wat dan ook zegt dat zijn replica "screen-used" is, dan nemen de museumeigenaars dat meteen aan. Zonder eerst te checken.

_________________
---------------
Roy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
CNH 320
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 17:16:06  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 68
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Janneke schreef:
Misschien iemand die weet wat voor busje een beetje op een a-team busje lijkt en wat makkelijker is te huren?


Tuurlijk. Kies gewoon voor een Chevy "Van" van de periode '83-'78

_________________
---------------
Roy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 09-05-2006 17:17:29  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

De enige waarvan je dus zeker kunt zijn dat hij echt is en dat het ECHT een close up is van Cannell is die in Cumbria, Engeland want die hebben hem rechtstreeks gekocht van Cannell in 1992 die dus destijds twee close up vans in zijn bezit had. Eentje stond toen bij Universal en hij heeft de andere orignele dus in 1992 aan het museum in Cumbria verkocht.

Die in London zou dus als ik het goed lees Roy best eens toch een replica kunnen zijn. Kun je er dus net zo goed zelf een bouwen die heeft net zoveel waarde als zo'n replica die zo'n 'oplichter' als Barris heeft gebouwt en kun je er lekker elke dag zelf in rijden!

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 2 van 6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ateamfans.nl forum index  ~  Vraag en Antwoord

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0