Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Algemeen  ~  Geweldadig?
Ranja
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 17:07:11  Reageer met quote


Leeftijd: 32
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 12-7-2007
Berichten: 332
Woonplaats: Op een onbwoond eiland

Haai!

Mijn mamsie is een beteje tegen The A- Team. Waarom? Omdat het "te geweldadig" is. Ik vind het absoluut niet geweldadig omdat er niemand in doodgaat en er nooit onnodig veel bloed wordt vergoten.
Wat vinden jullie daarvan? Vinden jullie The A- Team te geweldadig voor kinderen van 10 jaar? Ik zou graag jullie mening horen.

_________________
Bambivalente die hard llama

www.ithaka-kulak.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Flykie
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 17:39:44  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

De serie is helemaal niet gewelddadig.
Oke, er wordt wel geschoten maar wat dan nog. Er gaat niemand dood.

Misschien is je moeder een beetje beschermend Wink
Probeer erover te praten met haar.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 17:44:27  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Nee, het is beslist niet te geweldadig. Mensen die dat vinden begrijpen de serie niet en ik zal uitleggen waarom.

Het A-team is zo gemaakt dat het net een slapstick is, het is hetzelfde soort 'geweld' als in een tekenfilm, het is een soort cartoon. Niemand word geraakt door de kogels. Vooral de eerste 3 seizoenen zijn absoluut op die manier gemaakt. Het is een kinderserie en het 'geweld' dat er ingebruikt is is zo over the top dat kinderen heel goed weten dat het niet echt is.

Het A-team is uitermate geschikt voor kinderen vanaf een jaar of 6, maar ik weet dat er ook jongere kinderen naar kijken en keken. Het is een serie uit de jaren tachtig en niet te vergelijken met het geweld dat nu in kinderseries op bijv. jetix te zien is, en daar laten ouders vaak hun kinderen rustig naar kijken.

Over seizoen5 valt te twisten, het A-team moest toen harder worden en dat seizoen is idd geschikter voor kinderen vanaf een jaar of 10 en niet jonger. Omdat vooral de eerste drie afleveringen wat aan de hardere kant waren. Deel drie is destijds in de jaren tachtig toen ook door de tros later op de avond uitgezonden.

Ik heb vorig jaar een stuk in de krant over 'het geweld' in The A-team geschreven, dit naar aanleiding van een journalist die de serie ook niet begreep. Ik zou zeggen, laat het je moeder lezen. Mijn volledige naam etc stond trouwen onder het artikel maar dat vond ik niet nodig op internet te zetten.

Uiteraard heeft zij recht op haar mening en kiest zij uiteindelijk wat wel of niet geschikt is voor haar kind. Dat kunnen ouders het beste inschatten. Ieder kind is nu eenmaal anders.




Laatst aangepast door choppercrazy op 10-08-2007 18:12:34, in totaal 2 keer bewerkt

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flykie
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 17:56:57  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

om terug te komen op jou opmerking Chopper:

Over seizoen5 valt te twisten, het A-team moest toen harder worden en dat seizoen is idd geschikter voor kinderen vanaf een jaar of 10 en niet jonger. Omdat vooral de eerste drie afleveringen wat aan de hardere kant waren. Deel drie is destijds in de jaren tachtig toen ook door de tros later op de avond uitgezonden.
------------------------
Heel seizoen 5 moet 10 jaar of ouder, vooral wat je ook zegt over die eerste 3 afleveringen.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
A-TEAM GILLES
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 17:58:50  Reageer met quote


Leeftijd: 28
Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 142
Woonplaats: Limburg

soms ook voor 12j maar een keer word er iemand doodgeschoten maar het is absoluut niet geweldadig. (en wat ik ook nog wou zeggen: ik heb net van Ebay van Engeland, een dvd box gekregen van de post met seizoen 1,2en3. 1 had ik wel al maar dat is niet zo erg. En heb er al een paar gekeken en dat is echt niet geweldadig. Mijn mama vind het leuk dat ik daar naar kijk.

_________________
!The A-Team!
''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 18:20:51  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Het probleem is met seizoen5 dat de zender zich toen op een ouder publiek ging richten, toen moest het dus serieuzer worden en werd het allemaal wat harder. Seizoen5 bevat dan ook een aantal afleveringen die zeker niet geschikt zijn voor kinderen jonger dan 10 jaar en soms idd zelfs beter zijn voor vanaf 12 jaar. Ouders moeten dat zelf dan zien in te schatten en het probleem is dat het 'geweld' enorm verschilt per aflevering in Seizoen5 en daarom is het lastig voor ouders om van te voren te weten of ze een aflevering wel kunnen laten bekijken door hun kids.

De laatste afleveringen van seizoen4 werden ook al iets anders dan de afleveringen in de voorgaande seizoenen (denk daarbij bijv. aan the sound of thunder) omdat ze toen al voorzichtig de doelgroep wilden verleggen naar wat oudere kijkers.

Ik zou zeggen Ranja, sluit een compromis met je moeder, vraag haar of je seizoen 1t/m3 mag zien en laat dan seizoen4 en 5 liggen tot je wat ouder bent. Het is net als met Harry Potter.......dat word ook iedere film iets enger.

Ik weet nu al dat Dwight het niet met me eens is, volgens mij vind die alle seizoen gewoon geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar, zou 't hem toch eens moeten vragen, is wel een interessante vraag.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ranja
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 18:55:24  Reageer met quote


Leeftijd: 32
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 12-7-2007
Berichten: 332
Woonplaats: Op een onbwoond eiland

Ik ben 16 jaar, ik mag kijken naar The A- Team. Maar ik heb een jonger zusje van 10 jaar. Mijn ma wil haar denkik nog een beetje beschermen tegen de verschrikkelijke wereld van de televies. (Maar ik trek mij daar niets van aan, ik kijk toch.) Ik wilde gwn jullie mening weten en die weet ik nu.

_________________
Bambivalente die hard llama

www.ithaka-kulak.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
A-TeamBond
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 19:23:14  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 24-4-2007
Berichten: 372
Woonplaats: Tilburg

A-Team kan vanaf 6 jaar zeker.
Wat altijd help is een PowerPoint presentatie met verhalen, onze meningen, foto's enz.( als je kan zelf beelden van de gevechten, kan ik je geven als je wilt) maken, dan kan je moeder het zien, en dan mag je zusje hopelijk wel kijken.

Even over dat de ouders niet weten welke afleveringen geweldadig zijn, ik ga (in ieder geval voor seizoen vijf) een lijstje maken van welke afleveringen voor welke leeftijden zijn, en welke stukken dan eng zijn, die geef ik dan hier aan Steven, en dan moet die maar kijken of ie 'm op de site wil zetten.

P.S: De liefde word ook harder in Seizoen vijf, meestal zie je ze alleen kussen, daar zitten ze opeens kei lang te tongen.


Laatst aangepast door A-TeamBond op 10-08-2007 19:24:50, in totaal 1 keer bewerkt

_________________

Murdock: We need some kind of distraction, do you have a atomic bomb?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
A-TEAM GILLES
BerichtGeplaatst: 10-08-2007 19:24:48  Reageer met quote


Leeftijd: 28
Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 142
Woonplaats: Limburg

sezoen 5 is toch goed er komen bijna nooit vieze woorden in nooit!

_________________
!The A-Team!
''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kaatje
BerichtGeplaatst: 11-08-2007 11:21:38  Reageer met quote


Luitenant
Luitenant


Geregistreerd op: 12-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Alphen aan den Rijn/Rotterdam

Dit vind ik echt een super interessante discussie (hoe kan het ook anders, studeer niet voor niks nieuwe media Very Happy ) en wilde toch echt even zeggen dat ik er niet in geloof dat tv-programma's direct oorzaak kunnen zijn van geweld, hoe geweldadig de serie ook.

Dit wil echter niet zeggen dat je kinderen alles maar kan laten kijken, maar het is hierbij gewoon belangrijk begeleiding te geven. Ranja, ik denk dat je zusje van 10 het best kan zien, maar laat het haar dan samen met je ouders kijken, want dan kan je het ook samen bespreken en als ouder zijnde altijd nog beslissen dat het niet geschikt is.

Ben echt tegen te veel geweld in series, maar het gaat erom dat ouders leren hun kind er mee om te gaan, tv is een medium net als andere, zoals strips, boeken, internet etc, waar ook geweld in voor kan komen.

En juist omdat het bij de A-team zo over-the-top is en ze echt niet raak kunnen schieten is het juist grappig en niet geweldadig. En ben het ook eens met het punt van Choppercrazy, er zijn tekenseries die veel geweldadiger zijn.

Het is in ieder geval gewoon belangrijk om te weten waar je kind naar kijkt denk, dus kijk als ouder zijnde gewoon een keer mee, het nadeel is waarschijnlijk wel dat je er nog een A-team verslaafde bij krijgt, haha Very Happy

_________________
He man, why do I got to be the one always being stuck with this crazy fool?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
Ranja
BerichtGeplaatst: 11-08-2007 12:49:30  Reageer met quote


Leeftijd: 32
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 12-7-2007
Berichten: 332
Woonplaats: Op een onbwoond eiland

Mijn ma kan al een beetje leven met The A- Team. Nu begint mijn oudere zus te zagen. Ze zag dat iedereen aan het schieten was, maar dat niemand geraakt werd. Weet je wat ze zei? Dat kinderen dan gaan denken dat ze met een geweer mogen schieten omdat er toch niemand gewond raakt. Dat vindt ik nu zever. Maar wat wil je met een zus die dokter is. Rolling Eyes

_________________
Bambivalente die hard llama

www.ithaka-kulak.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
A-TeamBond
BerichtGeplaatst: 11-08-2007 13:02:08  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 24-4-2007
Berichten: 372
Woonplaats: Tilburg

Ik vind idd dat er in sommige tekenfilms meer geweld zit als in THE A-TEAM, denk aan south park, dat kwam eerst rond dezelfde tijd als THE A-TEAM.

En geen een kind gaat zover doordenken dat een geweer nooit raak schiet.

_________________

Murdock: We need some kind of distraction, do you have a atomic bomb?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Algemeen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0