Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Afleveringen  ~  de foutjes, op verzoek :O)
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 20-01-2006 06:29:37  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

In flink wat afleveringen zaten grappige foutjes. Holiday in the Hills en The Out of Towners blinken hier vooral in uit. Ik heb wel gemerkt dat als er in een aflevering ergens een goede fout zit er vaak meer in die aflevering te vinden zijn. Soms zaten de mensen die op de continuiteit moesten letten niet goed op te letten.

Er zitten heel wat foutjes in de afleveringen maar ook wat grapjes die je mist als je niet goed oplet. De onderstaande foutjes uit verschillende afleveringen vind ik persoonlijk erg leuk.

Holiday In The Hills
Murdock ontwerpt een ultralight en maakt er en tekening van, let op de HOND die hij erbij getekend heeft met een sjaal om, dit is een leuk grapje die in de tekening is verwerkt, hij is te leuk om te missen. Dat moet wel Billy zijn denk ik zo, die moest natuurlijk ook mee.

Murdock tekende 3 wielen onder zijn ultralight, dat kan ook niet anders want anders valt dat ding om. Maar wat schrijft hij vervolgens op zijn boodschappenlijstje voor Face: (Face leest dit lijstje voor)

Murdock vraagt naast een 10 horsie power motor en industrial silk geen drie maar twee wielen voor de ultralight. Face geeft hem de parachutes om daarvan de zijde te gebruiken een versiert keurig de 2 wielen en een motor van een zaaimachine voor de ultralight. Maar wat is nu de grap. De uiteindelijke ultralight die opstijgt heeft toch DRIE wielen en geen twee. Je tekend er drie, vraagt er om twee, krijgt er dan ook twee en stijgt toch op met drie. GEWELDIG, ik vind het een leuke.

Hoe is deze glitsch nou ontstaan?
Waarschijnlijk lukte het Dirk Benedict niet om drie wielen tegelijk onder zijn arm te dragen dus moest het boodschappenlijstje even voor hem worden aangepast. Niemand die erop let toch, nou ja behalve de oplettende kijker dan hahahaha.

The Out of Towners,
Ok, iedereen weet dat in deze aflevering veel mis ging en dat is erg lachen. Vooral Face heeft deze aflevering wat kledingprobleempjes. Maar ook de vuilniswagen had zo zijn eigen problemen :O) maar laat ik me beperken tot de kleding van Face.

Nu had Face al een probleempje in de aflevering the out of towners met zijn shirt tijdens de scene met de vuilniswagen, zijn blouse werd van rood ineens blauw. Als hij aankomt rijden is de blouse nog rood en als hij vervolgens uitstapt en naar de achterkant van de vuilniswagen loopt veranderd de kleur dus in lichtblauw.

Maar eerder in deze aflevering heeft hij nog een keer een shirt probleempje, alleen verandert dan zijn rode houthakkersblouse met daarover een felblauwe trui ineens in de lichtblauwe blouse en de trui is compleet verdwenen.

Face zit samen met Murdock in de bakkerij naar de monitor (een tvtje) te kijken hoe Hannibal aan de overkant in zijn elektronica winkel met de bad guys in gesprek is. Dan houdt de monitor er ineens mee op en rent Face met de tv naar de overkant van de straat naar de winkel van Hannibal om hem te helpen.

Als Face in de bakkerij zit en deze vervolgens uitholt heeft hij de rode houthakkersblouse met de felblauwe trui erover aan. Maar als hij vervolgens de winkel van Hannibal inrent heeft hij ineens alleen een lichtblauwe blouse aan. Dit is nog beter te zien als hij vervolgens wordt neergemept en op wat rommel terecht komt dat in de winkel staat.
Toch knap dat hij tijdens het rennen van de ene winkel naar de andere winkel met een tv in zijn handen ook nog even van kleding kon wisselen :O) Dit keer was het niet alleen een kleurverschil maar veranderde een rode blouse met daarover een felblauwe trui in enkel een lichtblauwe blouse.

Hoe is deze glitsch nou ontstaan?
Beide scenes zijn weer niet na elkaar opgenomen. Het gedeelte dat Face met de tv in de zaak van Hannibal naar binnenstormt is op een ander moment opgenomen dan het eerste stuk. Degene die over de conitinuiteit ging heeft weer een foutje gemaakt.


Deadly Maneuvres.
Murdock heeft hier een t-shirt probleempje.
Als hij in de corvette op zoek is naar Face ziet hij (denkt hij) een aangereden hondje. Dan draagt hij een grijs t-shirt met zwarte tekst. Vervolgens loopt hij op de hond af, pakt deze op en dan gebeurt het. Hij draait zich om en dan heeft hij op mirakuleuze manier ineens het donkerblauwe t-shirt met de witte tekst Minds Are For People Who Think aan. Let maar eens goed op die scene! Andere kleur t-shirt andere kleur tekst. Het is een heel ander shirt.

Hoe is deze glitsch nou ontstaan?
De beide scenes zijn apart van elkaar opgenomen, dat kun je ook zien aan het weer, de lucht is in beide scenes anders van kleur. Het eerste gedeelte eindigt met een shot van de lucht, en vandaar word het tweede gedeelte opgenomen. Helaas heeft degene die over de continuiteit in de episodes gaat niet goed opgelet en per ongeluk Murdock het grijze t-shirt in de eerste scene aanlaten trekken. De rest van de aflevering draagt hij zijn minds are for people who think t-shirt.

Maar ook Hannibal heeft soms problemen met zijn kleding.
In de aflevering Cowboy George, seizoen 4. gaat het niet helemaal goed met de blouse van Hannibal.

In de laatste achtervolging zo rond 40 minuten zit het A team in de bus samen met Boy George en gaan ze in de achtervolging op de bad guys.
Hannibal heeft dan een rood overhemd aan (dat heeft hij praktisch de hele aflevering aan). Murdock schiet dan eerst op de bad guys en daarna doet Hannibal de achterdeuren van de bus open en opent het vuur op de bad guys. Alleen heeft hij dan ineens een witte blouse aan in plaats van de rode blouse die hij eerst aan had. Als de achtervolging is afgelopen en ze allemaal de bus uitrennen heeft Hannibal de rode blouse weer aan.

Hoe is deze glitsch nou ontstaan?
Het stukje dat Hannibal vanuit de achterkant van de bus op de bad guys schiet is later opgenomen en erin gemonteerd. Degene die voor de continuiteit moest zorgen zat weer eens te slapen en liet Hannibal rustig zijn witte blouse aanhouden.

In de eerste aflevering van seizoen twee Diamond's 'n Dust zit ook een leuke glitsch. Het heeft met dag en nacht te maken!

Aan het einde van de episode rent Murdock naar een helicopter waar de bad guy in probeert te vluchten, het is dan midden op de dag met stralende zon. Op een gegeven moment valt de man uit de helicopter en hangt aan de helicopter skids. Dan laat Murdock de helicopter dalen zodat BA de man om zijn middel kan pakken en op de grond kan zetten.

Maar als BA dat doet is het ineens praktisch nacht!. Het maffe is dan dat Face die bij BA staat dan iets zegt tegen Hannibal die verderop staat. Als Hannibal dan vervolgens in beeld wordt gebracht terwijl hij zijn duim opsteekt is het ineens weer volop dag met stralende zon! Heel raar!

Hoe is deze glitsch onstaan:
Het stukje dat BA de man om zijn middel pakt is later opgenomen en er later tussengemonteerd. De andere scenes zijn overdag opgenomen maar ja het werd waarschijnlijk weer een latertje en die scene moest af dus dan maar in het donker!

Nou ik zou zeggen, ga die fragmentjes nog eens rustig bekijken en kijk of je het ook ziet. Moet wel lukken denk ik. Van een aantal foutjes heb ik foto's dus als je die hebben wilt, mail me maar. Ik weet nog veel meer gekke dingen maar dit waren een paar hele leuke!

groetjes!


Laatst aangepast door choppercrazy op 10-11-2007 15:14:03, in totaal 1 keer bewerkt

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Leoloco
BerichtGeplaatst: 20-01-2006 16:13:59  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Kolonel
Kolonel


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 284
Woonplaats: Amsterdam

Heb je deze site: http://www.xs4all.nl/~therival/glitches.html al bekeken? Hij is hier al eerder genoemd, maar hij gaat dus helemaal over foutjes in The A-Team.

_________________
A peacock who sits on his tail is just another turkey
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wouter
BerichtGeplaatst: 20-01-2006 16:16:45  Reageer met quote


Leeftijd: 38
Admin
Admin


Geregistreerd op: 10-12-2004
Berichten: 1603
Woonplaats: Brugge

das echt tof om eens te lezen. die gebroken ruit had ik ook direct gezien toe ik A Small and Deadly War bekeek. Dit viel (bij mij toch) echt op.

_________________
Beter een half spreekwoord.
Vooral wat je post is belangrijk, niet hoeveel.
Bekijk niet enkel het voorgaande bericht. Zorg dat je echt weet waarover het topic gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 20-01-2006 17:07:55  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

ik heb de glitsches die ik in het forum heb gezet vorige week ook aan de the rival (maker van die site) doorgegeven incl. foto's. Hij gaat ze erop zetten ook met wat bodydoubles die ik aan hem heb doorgegeven. Alleen had het geen zin om die in dit forum te zetten omdat je daar echt de foto's voor nodig hebt.

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TCA
BerichtGeplaatst: 09-02-2006 00:16:42  Reageer met quote


Leeftijd: 51
Kolonel
Kolonel


Geregistreerd op: 11-3-2005
Berichten: 208
Woonplaats: Antwerpen

Die van Holidays in the Hills zou ik nooit achterhaald hebben. Hoe kom je erop? Das wel diep man. Very Happy Maar goed gevonden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 09-02-2006 08:49:26  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

De Holiday in the Hills glitsch? Ach ja, tijd teveel?? hihi


Er zitten nog een paar leuke in holiday in the hills. je hebt er eigenlijk foto's voor nodig ter illustratie maar ik probeer het toch maar even zonder en hoop dat jullie het zo ook ontdekken.

Let eens op het haar van Hannibal als ze na de crash door het bos lopen. Zijn haar is dan nat en zijn pony zit helemaal plat naar voren op zijn hoofd geplakt.

Maar dan in eens bij ongeveer 14 minuten en 40 seconden in de aflevering zegt Hannibal de volgende zin in een close up: We don’t know what is going on, let’s run these guys off, besides baby is a little low an ammo.

Maar omdat ze later van Hannibal deze closeup shots gemaakt hebben die ze na de opnames ingemonteerd hebben is er iets geks met zijn haar. In de closeups (er zijn er meer in die scene) is zijn haar ineens droog en is netjes gefohnt, en is zijn pony netjes naar achter gekamt.

Als ze dan weer een totaalshot laten zien waarin hij het team instructies geeft hoe aan te vallen en dan de zin uitspreekt: BA take the right flank, Face take the left

is zijn haar weer nat en zit zijn pony weer plat op zijn voorhoofd geplakt hihi. Ook tijdens de aanval en als ze de man losmaken van de boom is zijn haar gewoon nat. Het was waarschijnlijk een regenachige dag Smile

Ook leuk is dat Hannibal de Hillbillies met zich meelokt en zich dan verstopt in het water zodat ze hem voorbijrennen. Hij staat echt helemaal in het water en is zelfs bijna kopje onder dus zou hij dus drijfnat bij Murdock en BA terug moeten komen die nog bij het vliegtuig zijn. Maar als Hannibal terugkomt bij het vliegtuig is hij helemaal droog! Nou is dat vrij normaal in films maar desondanks hadden ze Murdock toch even een opmerking kunnen laten maken over de natte kleding van Hannibal Smile

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TCA
BerichtGeplaatst: 09-02-2006 12:08:38  Reageer met quote


Leeftijd: 51
Kolonel
Kolonel


Geregistreerd op: 11-3-2005
Berichten: 208
Woonplaats: Antwerpen

Ja die valt mij ook altijd op. Hij zal een spurtje getrokken hebben terug naar het vliegtuig a la stijl man van Zes miljoen zeker lol.
Maar ik vind de weersomstandigheden goed passen bij deze afl. Echt guur, nat en miezerig.

Murdock vond ik ook geweldig om hem zo grof tegen B.A. te zien uitvliegen.
"Will you let go of my arm before I get gangreen!! Sheezzz!" Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 15-02-2006 13:11:57  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

Nou zaten er naast continuiteit foutjes ook wel eens grappige bloopers in The A-team die er niet werden uitgeknipt. Dwight Schultz zei ooit in een interview zoiets als: repetities? Hoezo repetities, repetities werden bij ons gewoon opgenomen :O)

Dwight quote over zijn werk aan het a-team: The rapidity of the work, the speed with which you go before the camera and just do it--you're filming rehearsals in effect--that's still very novel and invigorating to me.

Maar Dwight heeft wel heel erg pech in members only (seizoen4)
Hij heeft maar liefst 2 bloopers binnen 1 minuut en dat is een record zelfs voor hem. En ze zijn er niet uitgeknipt! Onder het mom van ik ben een professioneel acteur dus wat er ook gebeurd gewoon doorgaan:

het A-team zoekt naar de golftas met geld die de caddie verstopt heeft op het golfterrein. Murdock vindt de rode golftas onder de bosjes waar de caddie deze had verstopt. Dit is zo rond 15 minuten in de aflevering.

Blooper 1: Murdock wil de golftas oppakken aan de draagband, de draagband breekt als hij de tas oppakt zodat de tas weer valt en hij deze bij de bovenkant moet oppakken. Maar hij heeft nog meer pech. Murdock pakt wat geld uit het voorvakje van de golftas en geeft dit met zijn rechterhand aan Hannibal. Maar hij doet dan zijn rechterarm weer iets te enthousiast naar beneden en raakt met zijn hand met een behoorlijk gangetje de bovenkant van de golfclubs, je kunt de klap zelfs horen. Dit was behoorlijk pijnlijk, want je ziet hem na de klap met zijn hand heen en weer wapperen van de pijn. Conclusie metaal geeft niet mee Smile Als je goed oplet zie je zijn gezicht ook vertrekken van pijn maar hij speelt gewoon door.

Dit waren echt superbloopers Smile
Ga je members only kijken, zorg dat je ze niet mist.


Laatst aangepast door choppercrazy op 07-03-2006 18:30:03, in totaal 2 keer bewerkt

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincent
BerichtGeplaatst: 16-02-2006 14:25:51  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

Ik heb ook een filmpje gemaakt van het natte en droge haar van Hannibal:
Hier te downloaden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 16-02-2006 14:30:25  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

We zouden eigenlijk van al die bloopers een filmpje moeten maken.. Wink

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Peetur
BerichtGeplaatst: 16-02-2006 14:32:09  Reageer met quote


Leeftijd: 36
Admin
Admin


Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 1178
Woonplaats: Heemskerk

Stom dat van dat haar dat het me nooit is opgevallen...

_________________
IKEA - Medewerker IT Nederland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 16-02-2006 14:33:43  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

ik denk als je erg geintresseerd naar de episode kijkt , het gewoon niet opvalt.. echt alles wat jullie hier zeggen en laten zien is me nog nooit opgevallen..

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 16-02-2006 19:38:20  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

geneer je er niet voor, als je er eenmaal op gaat letten ga je steeds meer gekke/leuke dingen zien. Vroeger lette ik er ook niet op maar toen ik het een keertje eenmaal zag bij een ep begon mij steeds meer op te vallen. Het is echt ZO grappig om te zien.

Dwight die In members only gewoon echt zijn best moet doen om niet uit zijn rol te vallen want hij stootte echt hard zijn hand aan de bovenkant van de clubs en Hannibal zijn haarproblems in holiday in the hills nat, droog en weer nat. Een hond op de tekening van de ultralight (die is ZO leuk) en de wielen van de ultralight: ik teken er 3 nee, eh face doe er maar 2 en dan toch maar met 3 wielen opstijgen Very Happy

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
choppercrazy
BerichtGeplaatst: 17-02-2006 07:16:20  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 18-1-2006
Berichten: 2768
Woonplaats: somewhere in orbit.

ik ga mijn best doen dat van members only erop te zetten

http://rapidshare.de/files/14929126/membersbloopers.wmv.html

Nou zo moet ie werken! Je moet wel even het filetje downloaden maar dan kun je dus zien hoe eerst de draagband van de golftas breekt als Murdock deze wil opppaken en vervolgens hoe murdock zijn rechterhand stoot aan de bovenkant van de golfclubs en van pijn met zijn hand gaat wapperen.

Ik wist niet hoe ik m anders online moest zetten, ik hoop dat het zo goed is anders moet iemand het filetje na het downloaden maar even op een handigere manier online zetten.


Laatst aangepast door choppercrazy op 07-03-2006 18:30:49, in totaal 2 keer bewerkt

_________________
The Official Dwight Schultz Fansite http://www.dwightschultzfansite.nl

Official Facebook: https://www.facebook.com/DwightSchultzOfficialFansite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jointjeff
BerichtGeplaatst: 17-02-2006 12:04:21  Reageer met quote


Leeftijd: 31
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 9-10-2005
Berichten: 1131
Woonplaats: Bennekom

het enige wat ik te zien krijg zijn grijze strepen..
ik denk dat het mislukt is..
tenzij hij het bij de rest wel doet Wink

_________________
Sunshine my only sunshine , you make me happy when skies are grey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 34
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 32, 33, 34  Volgende
Ateamfans.nl forum index  ~  Afleveringen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0