Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie  <  Mededelingen  ~  Brand bij Vincent
Steven
BerichtGeplaatst: 12-05-2005 15:41:06  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Admin
Admin


Geregistreerd op: 9-12-2004
Berichten: 1765
Woonplaats: Brugge

Hallo

We hebben de spijtige mededeling dat er bij een van onze moderators, Vincent, heeft gebrand. Dit heeft o.a. schade gebracht aan zijn computer en dus zal hij, jammer genoeg, heel wat minder online zijn. We wensen hem veel succes voor de opbouw.
Vincent schreef:
UPDATE:
Ik heb de quotes afgelopen maandag afgerond, ik moest alleen nog even nakijken en hier en daar wat dingen verbeteren. Dit zou ik dinsdag avond doen, waarna ik het zou opsturen naar Steven.

Het liep geheel anders....
Dinsdag middag, rond 17.45 uur, ontdekte een huisgenote van mij dat er brand was op de begane grond, waar ook mijn studentenkamer is gevestigd. Door de enorme hoeveelheid rook moesten wij met drie huisgenoten maken dat we wegkwamen uit het huis. Toen we op de brandweer aan het wachten waren ben ik samen met mijn buurman (83 jaar oud!) achter het huis wezen kijken. Op dat moment ontplofte er iets, waardoor het glas uit twee grote klapdeuren knalde. Ik kon net optijd achter een andere deur schuilen, maar mijn buurman (nogmaals: 83 jaar oud!!!) die werd door de druk omver geblazen. Wonder boven wonder mankeerde hij niets en konden we snel weglopen.
De brandweer is meteen begonnen met blussen. Maar in de kamer waar de brand was begonnen lagen ook een hoop folders en zaagsel, waardoor het vuur heel snel bij een bank was. Gevolg: een veel grotere brand dan dat wij dachten dat het was.
Van een afstand zag ik hoe mijn raam door de brandweer werd ingeslagen. De rook die uit mijn kamer kwam was hartstikke veel, en pikzwart. De brandweer heeft door mijn kamer gespoten, om de kamer erachter te bereiken (de wand die ertussen zat was compleet verdwenen).
Na ongeveer een half uur was de brandweer klaar met de werkzaamheden en konden wij naar binnen kijken. Daar werd ik niet vrolijk van. De gehele onderverdieping is uitgebrand. Hoewel het in mijn kamer bijna niet heeft gebrand, is door de rook en de daarbij horende hitte bijna alles verwoest.
Van mijn TV was de behuizing gesmolten, zo ook van mijn stereo instalatie. Verder zijn alle meubels, en wat je je maar kan bedenken kapot.
Ook mijn laptop, waar alles van the A-team opstond (dus ook de afgeronde quotes), is kapot. Zodoende ben ik nu alles kwijt.

Nou zijn die quotes natuurlijk niet het belangrijkste wat er gebeurd, maar ik wou julie wel even een update geven.

Zelf ben ik ongedeerd gebleven, net als mijn huisgenoten en buren. Ik ben blij dat wij in ieder geval in orde zijn, want het had ook nog véél slechter kunnen aflopen.

En die quotes... tsja... Dat zal ik zeker nog een keer opnieuw doen (vond ik ook erg leuk om te doen), het zal alleen een paar maanden duren.

PS: Ik zal proberen om ergens een aantal foto's online te krijgen, zodat je in ieder geval een idee hebt van hoe het er nu uitziet.

Nu heeft hij z'n handen vol met de opbouw en zal hij geen tijd hebben om "Guess what, fool" te modereren. Hierbij doen wij een aanvraag voor een tijdelijke vervanging voor Vincent.

Hopelijk zien we Vincent vlug terug,
de webmasters

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger

Hantibal
BerichtGeplaatst: 12-05-2005 16:09:47  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 22-2-2005
Berichten: 775
Woonplaats: Gullegem

Oei dit vind ik enorm spijtig maar ik wil wel tot het weer inorde overnemen. Als vincent kan moet hij maar zijn vragen doorzenden. Als we iets kunnen doen zeg het maar he Vincent.

_________________
stem voor Toon Hermans:

http://www.persoonvanhetjaar.nl/bekijk/?id=15881
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PJ
BerichtGeplaatst: 12-05-2005 16:44:04  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Kapitein
Kapitein


Geregistreerd op: 13-12-2004
Berichten: 172
Woonplaats: dichtbijniestan

je zal het maar tegenkomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Hantibal
BerichtGeplaatst: 12-05-2005 16:50:01  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 22-2-2005
Berichten: 775
Woonplaats: Gullegem

Ik zou het liever niet willen tegenkomen

_________________
stem voor Toon Hermans:

http://www.persoonvanhetjaar.nl/bekijk/?id=15881
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peetur
BerichtGeplaatst: 15-05-2005 11:52:24  Reageer met quote


Leeftijd: 36
Admin
Admin


Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 1178
Woonplaats: Heemskerk

Sterkte Vincent met de wederopbouw..

ik heb het zelf vele jaren geleden ook meegemaakt een brand bij mij thuis, ik was toen nog een lief klein onschuldig jongetje Laughing en alleen thuis toen de brand uitbrak.. verschrikkelijk...

_________________
IKEA - Medewerker IT Nederland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TCA
BerichtGeplaatst: 15-05-2005 12:28:13  Reageer met quote


Leeftijd: 51
Kolonel
Kolonel


Geregistreerd op: 11-3-2005
Berichten: 208
Woonplaats: Antwerpen

Veel sterkte Vincent!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vincent
BerichtGeplaatst: 15-05-2005 15:46:12  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

Allemaal bedankt. En inderdaad, dit is iets wat je nooit wil meemaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Vincent
BerichtGeplaatst: 18-05-2005 15:37:45  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

UPDATE:
Vorige week woensdag (11 mei) ben ik weer bij het huis geweest en kon ik er samen met een man van de verzekering in. Van binnen uit zag het er allemaal nog veel erger uit dan van buiten.
De donderdag erna ben ik samen met mijn ouders en mijn zusje naar Enschede gegaan om de zooi weg te gooien. (Het was trouwens het studentenhuis waarin ik door de week woonde, en niet het huis van m'n ouders). We hebben bijna alles weggegooid. Alleen een paar dvd's, gereedschap en mijn externe harde schijf heb ik mee terug naar huis genomen. Met die harde schijf ben ik vandaag naar een computerzaak in Emmeloord geweest, en het bleek dat de schijf nog prima in orde was!! Op deze schijf had ik seizoen 1, 2, en 5 en een deel van seizoen 3 staan. Ook stond hierop een groot deel van de quotes als audiofile, en een deel van de gesorteerde quotes. Dus dat kan ik binnenkort afmaken en naar Steven opsturen Smile


tijd voor en back up Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Steven
BerichtGeplaatst: 18-05-2005 16:36:05  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Admin
Admin


Geregistreerd op: 9-12-2004
Berichten: 1765
Woonplaats: Brugge

YES!!!!! Very Happy
Ik ben heel blij dat de quotes bijna af zijn! Bedankt!
Het moet wel erg zijn om al die kostbare dingen weg te smijten Sad Weet je de oorzaak van de brand al?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Vincent
BerichtGeplaatst: 18-05-2005 16:51:13  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

De oorzaak is waarschijnlijk kortsluiting geweest in een oude TV. Maar helemaal zeker weten doen we dat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Steven
BerichtGeplaatst: 08-06-2005 20:25:12  Reageer met quote


Leeftijd: 35
Admin
Admin


Geregistreerd op: 9-12-2004
Berichten: 1765
Woonplaats: Brugge

Hoe is het nu met de quotes? Al kunnen verder werken? En met de ordening van de geluidsbestanden?
Al een tijdje geleden dat we van Vincent gehoord hebben.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Vincent
BerichtGeplaatst: 08-06-2005 22:20:52  Reageer met quote


Leeftijd: 39
Admin
Admin


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 1730
Woonplaats: Enschede/Emmeloord

Met de quotes ben ik weer ongeveer even ver als voor de brand (de laatste versies van de bestanden zijn verbrand, eerdere versies niet en die heb ik weer bijgewerkt). De geluidsbestanden zijn voor het grootste deel geordend, het ordenen zal ik binnenkort afmaken en dan zal ik dubbelen verwijderen, de geluidssterkte allemaal ongeveer gelijk maken, bestanden toevoegen (van de quotes) etcetera.
Op het moment heb ik het even erg druk voor school (opdrachten maken en projecten) en ben ik erg veel tijd kwijt aan reizen (van Emmeloord naar Enschede is 2 uur met het openbaar vervoer, dus elke dag 4 uur). Maar zodra er weer wat meer tijd is dan zal ik er vaart achter zetten, zodat het snel klaar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Wouter
BerichtGeplaatst: 09-06-2005 08:40:17  Reageer met quote


Leeftijd: 38
Admin
Admin


Geregistreerd op: 10-12-2004
Berichten: 1603
Woonplaats: Brugge

Dat is zeer mooi werk vincent. Al vast bedankt.
We hebben natuurlijk het volle begrip dat je je studies serieus opneemt en ze voorneemt op deze site.

_________________
Beter een half spreekwoord.
Vooral wat je post is belangrijk, niet hoeveel.
Bekijk niet enkel het voorgaande bericht. Zorg dat je echt weet waarover het topic gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Ateamfans.nl forum index  ~  Mededelingen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0