Ateamfans.nl forum index
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  <  A-Team Melee  ~  A-TEAMMELEE 17 TROUBLE AT THE ARMYBASE
Sharey
BerichtGeplaatst: 20-06-2010 21:51:38  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

HALLO A-TEAMFANS, WELKOM BIJ MELEE 17,

Twee maanden na de happy ending van melee 16 staan we alweer te trappelen om een nieuwe te starten.
Stefanie heeft voor een spannend startverhaal gezorgd en ondanks het feit dat nog niet alle rollen zijn verdeeld, gaan we toch beginnen.
Wie zich nog wil aanmelden voor de rol van bendeleider Waylon kan in de zijlijntopic terecht.

We hebben in melee 17 te maken met 3 partijen: het A-Team, de militaire politie (MP) en de Cobrabende, te herkennen aan een slangentatoeage op de armen van de bendeleden.
Zowel de personages als de gebeurtenissen in het startverhaal geven genoeg aanleiding om spannende scenes te gaan schrijven.
Ik wens alle deelnemers van melee 17 dan ook veel inspiratie en plezier toe.

PRAKTISCHE ZAKEN M.B.T. MELEE 17

* Iedereen leest de spelregels door bij het opstarten van de nieuwe melee.
http://www.ateamfans.nl/forum/a-team-melee-spelregels-t617.html

* De aanmeldtopic wordt bij aanvang van de melee zijlijntopic.
Hier stel je elkaar vragen, meld je wanneer je een tijdje niet kunt posten, schrijft de meleemoderator aanwijzingen, enz.
Lees de berichten die hier worden geplaatst zodat je op de hoogte blijft.

*Deelnemers schrijven maximaal 3 posten per dag.
In één post mogen meer rollen worden gezet. Je zet de naam van de rol boven de tekst in hoofdletters of in dikke letters.

* De posten worden geschreven in fatsoenlijke taal.
Er worden leestekens gebruikt om de teksten voor iedereen leesbaar te maken.
Als je snel een post wilt sturen is dat o.k,, maar kijk je tekst even na als hij geplaatst is. Iedere deelnemer kan met de BEWERKKNOP de tekst bewerken, dus taalfouten weghalen en ontbrekende leestekens plaatsen.
Voor vragen hierover kun je terecht bij de meleemoderator.

* Ik houd van elke speldag bij hoeveel posten er zijn gestuurd door de deelnemers. Heb je meer dan 3 posten op één dag? Dan compenseren we de te veel gemaakte posten met de dag erna.

HANDIGE TIPS

Schrijf je posten in Word.
* Soms heeft de website of internet een storing en raak je ineens je tekst kwijt als je hem nog niet hebt opgeslagen.
* In Word heb je taalondersteuning: voor leestekens, spelfouten en zinsbouw.
* Bewaar je eigen teksten zodat je snel terug kunt vinden wat je rollen allemaal hebben gedaan/gezegd.

Maak aantekeningen als het verhaal ingewikkeld is.
* Je kunt een lijstje maken van wie/wat doet/op welke plaats.

STARTVERHAAL TROUBLE AT THE ARMYBASE

Kolonel Decker zit de laatste tijd flink in de problemen, hij wordt afgeperst door een groep criminelen die van hem eisen dat hij wapens regelt voor hen. Decker wil daar natuurlijk niet aan meewerken, maar staat onder flinke druk. Hij wordt zelfs regelmatig ontvoerd en mishandeld. Als hij daarna terug op de kazerne komt verzint hij iedere keer weer een smoes over hoe hij aan die verwondingen komt.
Crane vindt het maar vreemd en wil de waarheid weten, maar Decker laat niets los en wil Crane niet in zijn problemen betrekken.
Op een dag weet Decker zich geen raad meer en gaat het A-Team opzoeken om te vragen of ze hem willen helpen.
De mannen van het A-Team twijfelen echter, want Decker heeft hen al zo veel keer belazerd. Gaat het A-Team Decker helpen of laten ze hem aan zijn lot over?

ROLVERDELING

THE A-TEAM:
Hannibal = Flykie
Face = Magnolia / Flykie
Murdock = Dark Pudding / Sharey / Magnolia
B.A. = Sharey

MILITAIRE POLITIE / GEVANGENISDIREKTEUR:
Kolonel Decker = Stefanie
+Captain Crane = Stefanie
Generaal Darko = Stefanie
Generaal Miller = Stefanie.
Direkteur Brown = Stefanie.

CRIMINELE BENDE THE COBRA:
+Bendeleider Waylon The Brain = Murlock8128
Leon The Lizzard = Sharey
Kurt = Murlock8128 / Sharey
Harold = Flykie

ONDERWEG VERZONNEN ROLLEN
Sheriff Douglas + zijn vrouw Lindsay + zijn zoontjes Kyle en Dick = Sharey
Dochtertje Rosalie = Magnolia / Flykie
Zoontje Stefan = Flykie
Deputy Don + deputie Benny = Sharey
Dimitri + Sascha + butler Manskov + Sergé + Andreas van de Russische maffia = Sharey
Sheriff William + diverse deputies = Flykie
Deputy George = Flykie
Bridget = Flykie / Stefanie.
Calvin + Harry uit melee 13 = Sharey
6 commando's = Stefanie / Flykie / Sharey

Beste meleespelers: Succes! Veel plezier! Maak er een mooi verhaal van.

Aan Stefanie de eer om de eerste post te plaatsen.
Zij zal in haar post aanwijzingen geven welke rollen zich waar bevinden en waar ze mee bezig zijn, zodat iedereen meteen aan de slag kan met z'n eerste post.

Sharey
Meleebegeleidster


SAMENVATTING VAN DE MELEE

DAG 1
Kolonel Decker neemt kontakt op met A-team / A-team weigert hulp / Cobrabende volgt Decker en ontvoert Decker en Crane / A-team bevrijdt Decker en Crane / Leo en Kurt van Cobrabende stelen wapens op de kazerne / bendeleden vechten om leiderschap / Kurt straft ruziemakers door brand te stichten / A-team en Decker zoeken bende en nemen Kurt mee naar flat van Face / bende vindt flat door zender van Kurt / bende bevrijd Kurt en neemt A-team gevangen / bende brengt team naar loods.

DAG 2
B.A. bevrijdt 's nachts teamleden / bende vlucht voor team / Kurt pakt Hannibal / Leo pakt B.A. / Murdock en Face bevrijden B.A. / bende pakt Kurt terug voor brandstichting / team bevrijdt Hannibal / team vertrekt met bus van bende naar hotel / Harold loopt naar kazerne / Waylon zoekt nieuwe auto / Leo zorgt in loods voor woonruimte en zorgt voor gewonde Kurt / Decker geeft les aan kinderen en ontmoet Maggie / Decker stuurt Crane op pad / Harold ontvoert Decker / Crane en A-team zoeken Decker / Harold schiet Decker neer / Crane schiet Harold in been / A-team rekent bende in / Crane geeft team opdracht bende te vermoorden.

DAG 3
's Nachts draagt team bende over aan mp / Crane neemt wraak op bende = schiet Harold in 2e been en Hannibal neer / Crane 2e keer wraak = Waylon schiet op Leo / Hannibal+Leo+Harold in ziekenboeg van kazerne / Kurt verlaat ziekenhuis, gaat naar kazerne, geeft Leo praatpen, luistert Crane af / team ondervraagt Crane / Murdock zoekt bewijsmateriaal in cel / B.A. overmeestert Kurt op kazerne / Hannibal ondervraagt Kurt / Crane verstopt vermomming op begraafplaats / team doorzoekt Cranes kamer / Maggie bezoekt Decker in ziekenhuis / Murdock spreekt gewonde Decker moed in om Crane te redden / Crane vermoord bendelid Waylon / achtervolging en auto-ongeluk Crane / Crane ontsnapt uit handen van mp / team gesprek met generaal Darko / team rust in gasthuis van kazerne / Crane ruilt auto voor brommer / Crane wacht buiten kazerne op luchttijd van gevangenen / team neemt posities in om Kurt te beschermen tegen wraak van Crane / gevecht op de heide / generaal Darko neemt Face gevangen / B.A. brengt rest bendeleden onder bij houtzagerij van Harrie en Calvin / Crane gevangen in bagegenet in helikopter / Hannibal bezoekt generaal / Murdock bevrijd Face / A-team ontsnapt van kazerne / Decker verlaat het ziekenhuis / gevechtshelikopter achtervolgt Murdock / gevecht tussen wolkenkrabbers / noodlanding in leeg containerschip / team in hotel / Leo en Harold beleven moeilijke avond op de houtzagerij / Harold bevrijdt zichzelf, vecht met beer, bevrijdt Leo en sticht brand in zagerij / Darko zet Crane in VA.

DAG 4
's Nachts: Leo verkleedt zich als soldaat en laat zich met gecrashte jeep ophalen door takelwagen / Leo slaapt in de laadbak van de jeep / Harold loopt naar dorp, laat wond verzorgen bij dokter en slaapt hier / Hannibal helpt brandweerkorps / Murdock redt kippen / B.A. en Face slapen.
Overdag: Face zoekt info over Kurt, Decker en Crane / Mp's achtervolgen Face / B.A. bezoekt Calvin en Harry in ziekenhuis / B.A. helpt Face ontsnappen / Hannibal zoekt sporen van bendeleden in het bos / vecht met Harold en met beer / Face volgt Darko / Face en B.A. redden Decker uit handen van Darko / Decker brengt Darko naar VA en bezoekt Crane / Harold vlucht met auto van dokterspost naar een hotel / Leo bevrijdt Kurt uit de mp-cel / samen vluchten ze met takelwagen kazerne af / A-team en Decker overleggen bij de houtzagerij / Crane verbetert zijn conditie zolang hij in de VA zit / Decker doet Darko na als kazerne ontsnapping Kurt meldt / Leo en Kurt stelen dure fourwheelauto en vluchten naar ongebruikte parkeergarage onder leeg kantoorpand / B.A. bezoekt Harry in ziekenhuis / B.A. gaat op zoek naar de gevluchte Leo en Kurt / Decker slaapt paar uren bij Maggie / Decker meldt Darko af en wordt zelf generaal op kazerne / B.A. brengt Murdock terug naar VA / Leo en Kurt vragen bij radiozender verzoekplaat aan voor Harold / Harold vraagt verzoekplaat aan met aanwijzingen over hotel / Leo en Kurt puzzelen op aanwijzingen van Harold / Leo verft dure gestolen fourwheel donkerbruin / Crane ontsnapt uit VA / Murdock ontdekt ontsnapping van Crane.

DAG 5
's Nachts: Harold gaat naar Leo en Kurt toe / VA meldt ontsnapping aan Decker / Decker bezoekt Murdock in zijn VA-kamer / Murdock en Decker naar houtzagerij / overleg team en Decker /Crane steelt motor en komt in lege parkeergarage terecht / boeven achtervolgen Crane in kantoorpand / Crane springt uit kantoorpand en raakt bewusteloos / boeven brengen gewonde Crane naar dokterpost / Harold injecteert geheugenwisser bij Crane.
Overdag: Face ontdekt waar Crane crossmotor heeft gestolen / Darko zit uren in dwangbuis / boeven halen Crane op bij dokterspost en vecht onderweg in de auto met Harold / B.A. zoekt de gestolen fourwheeldrive van Leo en Kurt / Harold heeft mot met Kurt en daarna met Leo / boeven verlaten parkeergarage met Crane / Decker en team doorzoeken parkeergarage en kantoorpand.
Avond: Leo laat fourwheel overspuiten en koopt met pasje van Crane nieuwe kleren / Leo neemt eigen hotelkamer en praat Kurt om bij hem te slapen / Darko ontsnapt uit de VA en keert terug naar kazerne.

Dag 6
's Nachts: Harold verraadt Leo en Kurt en vertrekt lopend naar zijn huis in het bos / Leo en Kurt vechten met de politie, maar worden afgevoerd naar politiebureau / ontvoerde Crane wordt gevonden, naar ziekenhuis gebracht en bij Decker aangemeld / Leo tekent op celmuur portret van Harold.
Overdag: Crane krijgt tegengif en ontsnapt uit ziekenhuis / Crane zoekt en achtervolgt Harold / Crane ontdekt in database v.h. leger dat Darko vader is van Harold / Hannibal bedenkt plan om boeven uit te horen / gangster Costello (Hannibal) zet met zijn motor de stad op stelten, wordt in de cel gestopt en hoort samen met als poetsvrouw verkleedde Murdock de boeven uit / confrontatie Decker en Darko op de kazerne / Darko gevangen in kazernegevangenis / Miller ontdekt dat Darko vader is van Harold / Harold ontdekt dat Darko zijn vader is / Harold bezoekt zijn moeder / op weg naar staatsgevangenis ontvoert Harold zijn vader en neemt hem mee naar zijn moeders huis / Decker vindt Crane terug in een park / Face, Decker, Crane en arrestatieteam doorzoeken Harolds huis in het bos / Crane steekt in woonkamer fotoalbums in de fik / Face vindt adres van Harolds moeder / Leo en Kurt proberen te ontsnappen uit politiecel / A-team en Decker naar Harolds moeders huis / Crane blijft bij sheriff, maar ontsnapt / Harold vlucht uit huis, Decker brengt Darko alsnog naar staatsgevangenis / Crane laat moeder Harold bellen / confrontatie in huis Harold vermoord Crane in tuin / Harold vlucht met hulp van vriend met moeder naar schuilplaats onder de grond / A-team vindt Crane en vangt later Decker op.
Avond: Team brengt Decker naar kazerne / team overnacht in gastverblijf van kazerne / Decker komt bij team herinneringen ophalen aan Crane.

Dag 7
Nacht: Harold en moeder slapen in ondergronde schuilplaats.
Overdag; Darko schrijft brief aan zoon Harold / Decker neemt afscheid van Crane bij csi-onderzoeker en krijgt enkele persoonlijke spullen mee / gesprek Harold en moeder / Harold laat cobra-tattoo verwijderen en koopt motor / Harold schrijft brief naar vader Darko / Decker en team verspreiden opsporingsberichten en zoeken naar Harold / Face en Murdock bezoeken Calvin en Harry / Decker ontmoet dochter en moeder van een uitgezonden soldaat / bij overleg op kazerne ontbreekt Hannibal / Hannibal struint rond in bos bij slecht weer op zoek naar Harold / Decker en team zoeken naar Hannibal / Darko stuurt nog een brief aan zoon Harold / Darko wordt gepest door medegevangenen tijdens corvee /


Laatst aangepast door Sharey op 22-12-2010 01:25:17, in totaal 7 keer bewerkt

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger

Stefanie
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 10:16:46  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 25-10-2007
Berichten: 880
Woonplaats: Somewhere

Nou mensen daar gaan we dan! Very Happy

DECKER
Aan het begin van de middag zit ik rustig te werken aan mijn bureau als ineens mijn telefoon gaat. “Decker” Zeg ik.
“Wij hadden wat afgesproken! Je zou op dit moment op de afgesproken plaats moeten zijn. Waar ben je?’’ wordt er kwaad door de telefoon geschreeuwd.
Het was The Brain, de leider van de bende. Een rilling gaat door mijn hele lijf.
“Die deal van jullie kan je vergeten! Ik steel geen wapens!’’ schreeuw ik terug.
“O nee?! Dat zullen we nog wel eens zien….’’ Meteen daarna wordt opgehangen.
Zachtjes wrijf ik over de verwondingen in mijn gezicht. Meteen schiet de ontvoering van vorige week me weer te binnen. Toen ze me hardhandig in een auto hadden gesleurd en daarna flink hebben mishandeld in een loods, zouden ze zich daar verbergen of ergens anders? Ik weet niet goed wat ik moet doen en weet me geen raad.
Even later loop ik rustig naar buiten om te proberen mijn hoofd leeg te maken, maar dat lukt niet echt. Ik loop langs het bord waar alle gezochte criminelen op staan. Dan valt me ineens het A-Team op,Smith komt me meteen bekend voor, hij heeft altijd van die slimme plannetjes en heeft me meerdere malen voor schut gezet. Daar wil ik altijd nog een keer wraak voor nemen, maar dit keer lukt dat niet. Ik moet hen om hulp vragen, maar of ze dat willen is een tweede. Ik heb ze al zo vaak belazerd, daarom betwijfel ik het.
Terug in mijn kantoor blader ik wat door de krant, bij de advertenties valt me in één advertentie iets op. Niet aan de uitstraling of zo maar aan de tekst. “Voor al uw schoonmaakwerk bel Annabel Peck.’’ Het is een doordenkertje maar, Annabel kan best wel eens afleiden van Hannibal. En Peck is de achternaam van Tempelton Peck. Ik vermoed dat zij het zijn, maar ik kan er ook compleet naast zitten. Misschien is het wel de moeite waard. Ik pak mijn telefoon en draai het nummer.
“Met Annabel.’’ Zegt een wat ouder vrouwtje.
“Uhm…Goedenmiddag, met Rick spreekt u. Ik wilde graag een afspraak met u maken, kan dat?’’ vraag ik en geef een valse naam op.
“Maar natuurlijk meneer, mag ik vragen wat uw achternaam is?’’
“Ja, natuurlijk mag dat...Dircken. Rick Dircken is de naam.’’
“Dank u wel meneer, voor wanneer wilt u een afspraak?’’
“Zo snel mogelijk, als dat kan.’’
“Ik kijk even in mijn agenda, momentje’’ zegt de wat oudere vrouw. Na ongeveer een half minuutje is ze terug aan de telefoon. “Voor eind van de middag heb ik nog een gaatje, komt u dat uit?’’
“Maar natuurlijk ik heb de tijd.’’
“Er is wel 1 voorwaarde aan verbonden, u moet me thuis even op komen halen. Is dat een probleem?’’
“Nee, natuurlijk niet. Wat is uw adres dan noteer ik het eventjes.’’
“Zou u me op willen halen aan de rand van bos, s’middags maak ik meestal een klein wandelingetje. Als u me daar dan op zou willen halen graag.’’
“Maar natuurlijk, hoe laat wilt u dat ik er ben?’’
“Rond 4 uur, schikt dat?’’
“Ja, dat komt goed uit. Dan zie ik u vanmiddag.’’ En beëindig het gesprek.
Weer begin ik te twijfelen, zijn ze het wel echt? Het leek wel een vrouwtje die echt schoon komt maken bij de mensen thuis. Naja, we zullen het wel zien vanmiddag.

Later die middag kleed ik me om en trek normale kleding aan, een pistool verberg ik onder mijn jas. Daarna stap ik in een burgerauto om de vrouw op te gaan halen.
Aangekomen aan de rand van het bos zie ik niemand die staat te wachten. Ik stap uit en kijk wat om me heen. Ik ga tegen een wat dikkere boom aan staan en blijf wachten op de vrouw.
Dan schiet er plotseling een pijl uit de struiken en boort zich in de boom net naast mijn hoofd. Er zit een briefje aan dat ik eraf trek.
“Volg het linkerbospad tot dat je uitkomt bij een t-splitsing, daar volgt de volgende instructie.’’ Lees ik zachtjes. “Wat is dit allemaal?’’ zeg ik zachtjes.
Ik besluit de instructies te volgen, onderweg trek ik mijn pistool omdat ik hier en daar wat geritsel hoor in de struiken, maar ik zie niets. Aangekomen bij de t-splitsing schiet er meteen weer een pijl uit de struiken met weer een briefje.
“Ga rechts af en volg het pad tot dat je bij een meer komt. De rest volgt.’’ Lees ik weer zachtjes.
Ik ga rechtsaf en volg het pad tot dat ik bij het meer ben. In de verte, aan de andere kant van het meer, zie ik een houten huisje. Achter me hoor ik wat geritsel en draai me om. Dan wordt er weer geschoten, maar nu een pijl met een zuignap die precies op mijn voorhoofd terechtkomt.
“Auw’’ zeg ik zachtjes. Precies op die plek zat een aardige blauwe plek en nu schiet iemand precies daar, waarom niet ergens anders? Het briefje haal ik ervan af. “Ga naar het houten huisje.’’
Weer volg ik de instructie tot dat ik eindelijk na een half uur lopen bij het huisje aankom. Het ziet er oud en verlaten uit en alle houten luiken voor de ramen zitten dicht. Ik klop één keer en deur valt vanzelf al open. Midden in een kamer staat één stoel met een lamp er boven. Mijn ogen worden meteen al groter als ik dat alleen al zie staan. Het doet me denken aan de loods van vorige week. Dat zag er ook zo uit: één stoel in het midden met een lamp boven je hoofd. Mijn ogen werden groter. Shocked Het liefste wil ik wegrennen, maar houd me in. Al mijn moed verzamel ik om te blijven staan.
“Ga zitten.’’ Word er gezegd door een man.
Ik kijk om me heen maar zie niemand. Voorzichtig, maar wat angstig ga ik zitten.
“Gooi je wapen weg.’’ Word er dan gezegd.
Mijn wapen haal ik uit mijn zak en gooi die naast me op de grond.
“In de hoek’’ wordt er dan gezegd.
Het wapen pak ik weer op en gooi dhet dan naar de hoek. Voetstappen komen dichterbij en iemand pakt mijn pistool op. Dan hoor ik een tik, het pistool word op scherp gezegd. Nu begin ik nog angstiger te worden, omdat ik bang ben dat het de bende is na dat telefoongesprek, ze wilden me al gaan zoeken. Nu hebben ze me gevonden en ga ik eraan, omdat ik de deal niet door liet gaan. Ik begin zelfs te zweten en dan hoor ik de voetstappen mijn kant op komen.
“Zo, zo, zo... wie hebben we hier? Deckertje.’’
De persoon die dit zegt staat in het donker. Zijn gezicht kan ik niet zien.
“Doe me niets aan, ik kan de deal niet door laten gaan. Dat weet je.’’ Zeg ik angstig.
Er valt een stilte en dan komt er een 2de persoon binnen die in de deuropening blijft staan.
“Wie zijn jullie?’’ vraag ik dan.
“Dat weet je best als je goed doordenkt. De naam/namen van de persoon/personen in de advertentie.’’
Snel dacht ik terug aan de advertentie. “Smith en Peck?’’ vraag ik dan.
De man die vlak voor me stond doet dan een stap dichterbij en komt met zijn gezicht in het licht.
“Smith?!’’ zeg ik verbaasd.
“Ja Decker, ik ben het inderdaad. De naam die je opgaf was trouwens wel erg makkelijk om te raden. Rick Dircken. Rick van Roderick en Dircken lijkt een klein beetje op Decker. Maar natuurlijk herkende ik je meteen al aan je stem. De volgende keer mag je wel met wat beters komen en een plan, jongen. Bedenk voortaan een plan van hoe je het gaat aanpakken. Waarom ben je hier?’’
“Ik…ik wilde je vragen of jij en je team me wilde helpen.’’
“Dit is zeker weer één van je plannetjes om mij terug te pakken? Daar trap ik niet in!’’
“Zie je dan niet hoe ik eruit zie?! Iedere keer word ik in elkaar geslagen en ontvoerd. Niemand kan mij helpen, als ze weten dat ik het leger op hen afstuur maken ze me af!!’’ zeg ik met tranen in mijn ogen.
Smith deinst iets terug, het donker in, waardoor ik zijn gezicht niet meer kan zien. Hij roept Peck, die in de deuropening stond, bij zich en fluistert wat. Daarna kwam er nog iemand met een hoop goud om zijn nek, volgens mij was het Baracus. Ik kan het niet verstaan wat ze zeggen en probeer ondertussen de tranen te bedwingen. Crying or Very sad

CRANE
De laatste tijd vielen me een aantal dingen op aan Decker, hij was iets angstiger dan normaal en heeft denk ik ‘’geheime’’ afspraakjes met iemand of zo. Een aantal keer in de week komt hij terug op de basis met een blauw oog of hij loopt weer mank. Alles probeer ik even voor mezelf op een rijtje te zetten om een goed beeld te krijgen van de situatie, maar wat ik niet weet. Met wie heeft hij toch een afspraak telkens en hoe komt hij zo blauw? Telkens vraag ik aan hem hoe hij eraan komt, maar geeft hij een wat vaag antwoord. Inmiddels liep ik naar buiten waar ik Decker zag staan bij het bord waar gezochte criminelen op staan. Van een afstandje houd ik hem in de gaten waarna hij even later weer naar binnen gaat.
Later die middag vertrekt Decker in gewone kleding en burgerauto ergens heen. Net voordat hij in wil stappen verstop ik me in de kofferbak van de auto.
Aangekomen op de bestemming hoor ik hem uitstappen en even later weglopen. Als ik denk dat de kust veilig is kruip ik uit de kofferbak en zie Decker in de verte lopen. Telkens volg ik hem tot dat hij bij een of ander houten huisje aankomt. Ik verstop me in de bosjes als Decker naar binnen gaat, maar dan voel ik ineens iets scherps wat tegen mijn rug word aangehouden.
“Geen enkel geluid.’’ zegt de man achter me en ik draai me langzaam om. Ik kijk verbaasd naar de man die een Robin Hood-pak aan heeft met een blauwe pet en daarover heen nog eens een hoed. Confused
“Wie ben jij?’’ vraag ik dan.
“Ssst, Shhh Ik ben Robin Hood dat zie je toch.’’ Hij pakt snel mijn wapen en draait me dan om. “Handen achter je hoofd en dat huisje in.’’ Zegt hij.

_________________

www.youtube.com/JamesBondTeam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flykie
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 16:36:32  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

HANNIBAL

Na een paar zware opdrachten zitten we onderuitgezakt op de bank televisie te kijken. Onder het genot van een sigaar blaas ik de rook richting het plafond en geniet van de rust.
Als de telefoon gaat kijk ik op en neem de telefoon na veel moeite op.
De stem van Decker herken ik meteen. Ik besluit er verder niet op in te gaan, als hij zegt graag een afspraak te willen maken. Met een smoes dat ik mijn agenda erbij wil pakken, zet ik hem in de wacht en overleg met het team.
“Jongens we hebben weer een nieuwe opdracht. Ik ben er 100% zeker van dat het Decker is die ik aan de telefoon heb, dus we moeten extra voorzichtig zijn. Murdock, jij gaat samen met Face naar het park en jullie leiden hem hier naartoe. Kijk goed uit, maar als hij wordt gevolgd door zijn soldaten stoppen we direct.
B.A. wij zetten hier alles klaar om onze klant te ontvangen.”
Een half uur later neem ik het gesprek weer terug en deel hem het akkoord mede en de tijd en tot slot beëindigen we het gesprek.

Die middag komt Decker bij de locatie aan, zoals afgesproken. Hij kijkt vlak voor het binnenkomen angstig om zich heen, na veel getreuzel doet hij de deur dicht en gaat bij de stoel staan. Ik verzoek hem om te gaan zitten en deel de laatste instructies mede die hij opvolgt.
Ik blijf ook even in de donkere hoek staan tot hij zijn pistool weggooit.
Die raap ik vervolgens op en inspecteer hem. Daarna kom ik tevoorschijn, kijk hem aan en vraag wat hij hier doet.
Als hij om hulp vraagt, leg ik hem uit dat wij niet ingaan op zijn verzoek.
“Zie je dan niet hoe ik eruit zie?! Iedere keer word ik in elkaar geslagen en ontvoerd. Niemand kan mij helpen, als ze weten dat ik het leger op hen afstuur maken ze me af!!’’ roept hij met tranen in zijn ogen.
Ik deins eerst achteruit naar de donkere plek en concentreer me op zijn verwondingen. De verwondingen zien er uniek uit, die kunnen onmogelijk zelf zijn toegebracht.
Na een kort overleg met Face besluit ik de verwondingen van Decker eens van dichtbij te bekijken en loop naar hem toe. Ik draai Decker zijn hoofd heel voorzichtig van links naar rechts en ben onder de indruk.
Op het moment dat ik iets wil zeggen komt Murdock binnengelopen, zo te zien met een verstekeling, het is Crane!
Decker schrikt zichtbaar en ik kijk hem meteen kwaad aan.
“Heb je nog meer soldaten buiten klaar staan om ons te arresteren?” vraag ik hem.
“Ik wist wel dat je weer een poging ging ondernemen, we trappen niet in je geintjes Decker.” voeg ik er nog even aan toe.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Stefanie
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 16:48:37  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 25-10-2007
Berichten: 880
Woonplaats: Somewhere

DECKER

Smith komt even later weer in het licht staan en gaat voor me staan. Dan draait hij mijn hoofd rustig van links naar rechts en bekijkt mijn verwondingen. Als hij net iets wilt zeggen komt er iemand in Robin Hood kleding Confused met Crane Shocked binnen.
Ik kijk geschrokken naar Crane, wat doet hij hier? Smith kijkt me meteen kwaad aan en vraagt of ik nog meer soldaten buiten heb staan.
"Ik wist wel dat je weer een poging ging ondernemen, we trappen niet in je geintjes Decker.'' zegt hij kwaad.
Langs Smith af kijk ik naar Crane, die er wat geschrokken uitziet. Hij zal vast denken: Waarom vraagt Decker het A-Team om hulp? Het liefst zou ik hem dat vertellen, maar dat kan ik gewoon niet. Als de bende erachter komt dat ik mensen in wil schakelen, kan dat wel eens mijn dood betekenen. Even blijf ik nog in deze gedachten, maar Smith knipt dan met zijn vingers net voor mijn ogen.
"Hallo, ik sta hier. Ga je nog antwoord geven op mijn vraag?'' zegt hij serieus.
"Ik heb geen mensen meegenomen hier naartoe, niemand weet er van af dat ik hier ben.''
"Nou blijkbaar dus wel, want Crane is hier ook.''
"Hij moet me zijn gevolgd. Hij weet niet eens dat ik problemen heb, alles houd ik voor hem achter.'' zei ik.
Nu weet Crane het ook, ik zit in moeilijkheden maar wil hem daar niet in gaan betrekken. Even kijk ik de andere kant op, maar Smith draait mijn hoofd al snel terug.
"Ik betwijfel het of je de waarheid spreekt Decker, daarom helpen we nu niet. Er is teveel gebeurd de laatste tijd. Het spijt me.''

_________________

www.youtube.com/JamesBondTeam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dark.Pudding
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 16:50:32  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 17-4-2007
Berichten: 1616
Woonplaats: Some where.. In a land full of Pudding

Murdock

Onderwijl Hannibal het gesprek beeindigde, liep ik snel de kamer uit. Ik verkleedde me snel, gooide de deur open en Hannibal en B.A. die net klaar waren om de spullen klaar te gaan zetten keken verbaasd op.
"Sluipend door het donker van de nacht, het licht van de maan ontwijkend..." fluisterde ik terwijl ik het licht uitdeed en op een tafel sprong. "Springend van tak tot tak" en ik sprong naar een andere tafel, wat fout ging en ik belande er achter. "Niet gevreesd, onbreekbaar als beton." en ik sprong weer op de tafel en sprong toen om B.A. zijn nek die in een reflex mij in zijn armen vast hield. "Doch een man met een klein hartje." vervolgde ik liefelijk terwijl ik knipperend naar B.A. keek.
B.A. bromde wat en liet me vallen.
"Auw! Niemand, ik zeg je NIEMAND laat Robin Hood vallen!" zei ik brommend terwijl ik opstond, "Zelfs niet Little John"
"Ik ben little John niet, fool!" Bromde B.A. en hij wilde bijna slaan, "Houd op met die onzin!"
"Kom op Murdock, we moeten aan het werk." Zei Hannibal nu.
Ik hoorde mijn taak aan en knikte trots. "Ik als Robin Hood, meest befaamde boogschutter van dit prachtige woud, zal deze taak tot een goed einde brengen."

Ik zit in de bosjes te wachten als ik Decker zie wachten.. Ik schiet een pijl met een briefje eraan rakelings langs zijn hoofd en ren dan stilletjes door naar het volgende punt. Want sluipen kan ik als de beste. Het werkt, want Decker loopt door en komt bij de t-splitsing.
Ik leg een pijl op mijn boog en zoef. Daar ging weer een pijl!
"En nu ben jij, schatje." zei ik terwijl ik aan mijn speelgoedpijltje likte.. "Nu ben jij!"
Ik sloop door en mikte nu op het voorhoofd van Decker. "Yes! Missie geslaagd!" en ik zag hem naar het huisje lopen.

Opeens hoorde ik naast mij een geluid. "Nee maar, kijk eens wie we daar hebben. Het is het achterkruipseltje van Decker."
Ik richtte me op mijn speelgoed: "Sorry schatje, nu is het weer tijd voor het echte werk."
Ik pakte mijn echte pijl en boog en sloop naar Crane toe. Ik prikte hem in zijn rug en bromde: "Geen enkel geluid, handen achter je hoofd en dat huisje in."
Ik nam hem mee naar binnen. B.A. zag het en knikte.. "Ik geef wel even door aan Hannibal dat we nog meer bezoek hebben!"
Ik keek Crane glimlachend aan..
"Duss.. waar heb jij je paard verstopt? Little John en ik zijn namelijk gek op paard rijden.."

_________________
**sigh.. why is the taste of danger so sweet and the smell of impossible so attractive?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger
magnolia
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 19:39:01  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

Face

Eindelijk hebben we na enige tijd weer wat rust en wat tijd voor ons zelf.
Helaas gaat na enkele minuten alweer de telefoon en zuchtte ik eens.
Hannibal neemt de telefoon op. Ik probeer verder niet echt naar het gesprek te luisteren.
Na een kort gesprek komt Hannibal alweer naar ons toe en zegt hij dat hij 100% weet dat hij Decker aan de lijn heeft. Ik kijk een beetje moeilijk en protesteer er tegen, wat uiteraard niks uithaalt. Al gauw krijg ik ook een opdracht van Hannibal, “Murdock jij gaat samen met Face naar het park en jullie leiden hem hier naartoe”, zegt Hannibal. Ik knik,”ok Hannibal”, maar ben het er nog niet helemaal mee eens.
We zouden nu extra voorzichtig moeten doen. Decker had ons er al zo vaak ingeluisd. Dit zou waarschijnlijk ook zo’n streek zijn.

Nadat we s’middags Decker naar het huisje hadden geleid, bleef ik in de deuropening staan om alles goed in de gaten te houden. Ik zie hoe Hannibal het pistool afpakt en het grondig onderzoekt. Ik blijf nauwlettend op Decker letten. Ook kijk ik soms even naar buiten om te onderzoeken of er geen andere soldaten in de bosjes in liggen. Het lijkt nog veilig te zijn. Ik hoor Decker vragen om onze hulp. Daarna zie ik tranen in zijn ogen staan. “Zie je dan niet hoe ik eruit zie?! Iedere keer word ik in elkaar geslagen en ontvoerd Niemand kan mij helpen, als ze weten dat ik het leger op hen afstuur maken ze me af!!’’, zegt Decker. Ik bekijk de verwondingen van Decker nauwkeurig. Dit waren volgens mij wel echte verwondingen.
Hannibal komt naar mij toe. “Hannibal, ik geloof dat dit wel echte verwondingen zijn. Ik heb ze eens nauwkeurig bekeken”, ik zeg dit alles op gedempte toon, zodat Decker het niet kan horen. Op het moment dat Hannibal de verwondingen aan het bekijken was, kwam Murdock langs mij heen met Crane. Ik laat even een zachte zeurderige kreun horen. Ik wist het we waren gewoon beetgenomen door Decker. Alweer. Ik snapte niet waarom we die man altijd maar weer geloofden.
Decker beweerde dat Crane er niks vanaf wist. Gelukkig zet Hannibal de goede stap en besluit om hem niet te helpen. “Laten we gaan”, zei ik tegen Hannibal.

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flykie
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 20:14:32  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

HANNIBAL

Als Face voorstelt om te gaan begin ik toch mijn twijfels te krijgen en kijk nog even naar Decker zijn gezicht.
Had ik nu medelijden met hem? of speelde the jazz een grote rol in mijn koppie Embarassed. Hoofdschuddend loop ik naar het team.
Normaal gesproken heb ik helemaal geen bezwaar in een avontuur, maar dit is toch echt de eerste keer dat een MP mij doet twijfelen. Ik besluit mijn twijfels maar geheim te houden en niet te delen met het team.
"Stel nou dat hij wel in de problemen zit, hij heeft ons dan wel heel wat keren belazerd maar daar heb ik wel een oplossing voor" denk ik bij mezelf.

HAROLD

Na de zoveelste aframmeling in de loods met Decker ga ik naar huis en bestudeer een nieuw plan.
Dit keer moest het plan nog meer druk uitoefenen op Decker zodat hij de wapens wel moest leveren.
Ik begin te zuchten omdat ik niets kan bedenken en tik met mijn vingers op mijn bureau in de hoop dat er iets te binnen schiet.
Het tikken maakt me na een kwartier erg zenuwachtig en ik besluit maar een wandeling te maken door het bos.
Voor alle zekerheid neem ik een pistool mee, want je weet maar nooit wat je tegenkomt buiten.
"Nu maar hopen dat ik Decker alleen tegen het lijf loop, dan kan hij lachen" zeg ik tegen mezelf.
In het bos is het erg rustig en ik geniet van de geur en de vogels die ik om me heen hoor.
Na een uurtje te hebben gelopen, ga ik even op de grond zitten en geniet van alle rust om me heen.


Laatst aangepast door Flykie op 21-06-2010 21:01:19, in totaal 1 keer bewerkt

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sharey
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 20:23:43  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

B.A.

Lig ik net goed en wel onder de Van om het één en ander te controleren en te smeren, moet ik er alweer onderuit. Hannibal heeft kolonel Decker aan de lijn gehad, hij belde naar aanleiding van de advertentie die hij in de krant heeft geplaatst. Zuchtend ruim ik alles op en voeg me bij de anderen voor overleg. Murdock loopt de kamer uit en ik zie aan zijn gezicht dat hij weer wat van plan is. Als Robin Hood komt hij terug binnen. Hij haalt rare fratsen uit en springt me om m’n nek. In een reflex vang ik hem op, maar laat hem meteen ook weer vallen.
"Auw! Niemand, ik zeg je NIEMAND laat Robin Hood vallen!" bromt Murdock, "Zelfs niet Little John"
"Ik ben little John niet, fool!" grom ik terug en hef m’n vuist op. "Houd op met die onzin!"
Even later stappen Hannibal en ik in de Van. “Waarheen?” vraag ik zuur aan Hannibal, omdat ik er van baal dat ik verder kon werken aan m’n Van.
“De blokhut aan het meer.” Antwoordt hij.

Vanuit het donker bekijk ik kolonel Decker, die er behoorlijk gehavend uitziet. Hij hangt een zielig verhaal op, maar Hannibal trapt er gelukkig niet in. Had die dat wel gedaan, had ik hem wel even van gedachten doen veranderen. Ondertussen houd ik de omgeving in de gaten, want waar Decker is, kunnen gemakkelijk nog meer mp-soldaten rondsluipen.
Plotseling komt Murdock met Crane binnen. Zie je wel dat ie niet alleen is! Schiet er door me heen.
"Ik geef wel even door aan Hannibal dat we nog meer bezoek hebben!" zeg ik met een minachtende blik naar Crane.

Niet veel later besluit Hannibal dat we niet op de klaagzang van Decker in gaan en laten we hem en Crane achter in de blokhut. Ik heb ze met hun eigen handboeien aan een stoel vastgezet, zodat we rustig kunnen vertrekken. Hannibal laat ons eerst de deur uitgaan en komt achterstevoren, met zijn wapen op de 2 pechvogels gericht, naar buiten als ik de Van heb gestart. Hij gaat in de achterdeur zitten, waarna ik gas geef en maak dat we het bos uitkomen.
“Huh! Decker en onze hulp nodig hebben! Hij wil zeker een nieuwe tactiek uitproberen om ons in te rekenen! Daar trappen we mooi niet in.” Hoofdschuddend en met pretlichtjes in m’n ogen, omdat we Decker meteen door hadden, trap ik het gaspedaal nog eens even stevig in. Hannibal is inmiddels naast me komen zitten en steekt peinzend een sigaar op.
Ik kijk hem van opzij aan. Hannibal zit echt in gedachten. Hij zal toch niet gaan twijfelen aan Deckers verhaal?
"We gaan niet terug, Hannibal." laat ik nog een keer duidelijk mijn mening horen en gelukkig krijg ik bijval van Face. Via de achteruitkijkspiegel zie ik dat Robin Hood-Murdock tegen een zuignappijltje zit te praten, alsof hij het ding wil troosten.
"Hé, fool! Dat ding weet toch niet op wie zijn hoofd dat ie geplakt heeft! Houd je mond!"
Een verontwaardigde blik krijg ik toegeworpen, maar het blijft even stil achter me.

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 21:54:58  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

HANNIBAL

Het besluit staat vast, we wijzen de opdracht van Decker af en verlaten de blokhut binnen enkele minuten.
Achterstevoren verlaat ik de blokhut met mijn m16 op de MP’s gericht.
Daarna stap ik in The Van en B.A. scheurt meteen met een hoge snelheid weg.

In het busje blijf ik staren naar de weg. Hoe langer ik aan Decker blijf denken, hoe meer twijfels ik krijg.
Hoofdschuddend kauw ik op me sigaar en begin nu ook te zuchten.
Zoveel opdrachten die we succesvol hadden afgerond en aan deze twijfelen?, die verwondingen van Decker zaten me dwars.
Als ik het team moet overtuigen zal dit wel het moment moeten zijn voor we te ver weg zijn.
De twijfels worden mij nu teveel waardoor ik het raam open draai en me sigaar weggooi.

"B.A. STOP !!" schreeuw ik onverwacht. Hij trapt onmiddellijk op de rem en als we stilstaan zie ik 3 gezichten naar me kijken.
Ze kijken met een totaal niet-begrijpende blik. Ik haal even diep adem en begin dan mijn verhaal te doen.
"Hebben jullie die verwondingen van Decker gezien?, die kan hij onmogelijk zelf hebben aangebracht om ons in de maling te nemen.
Wat als Decker nu gelijk heeft en hij wel degelijk in de problemen zit? en dat Crane hem uit bezorgdheid is gevolgd?.
Ik heb hem nog nooit zo gezien, in tranen omdat we hem niet willen helpen. Dit is echt de eerste keer dat hij zo reageert op een afwijzing. Hij vertelde nog dat hij in elkaar geslagen is en zelfs ontvoerd.
Zoiets verzin je toch niet?. Elke instructie die ik hem gaf in de blokhut heeft hij opgevolgd, dat is op zijn minst toch vreemd?. Normaal schreeuwt hij het van de daken dat hij ons nog wel eens zal krijgen.
Laten we hem onopvallend volgen en kijken of zijn verhaal klopt."
Als ik mijn verhaal heb gedaan kijk ik het team even aan en wacht op hun reactie.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
magnolia
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 22:22:16  Reageer met quote


Leeftijd: 33
Pros en Cons (wisselbeker)
Pros en Cons (wisselbeker)


Geregistreerd op: 28-4-2007
Berichten: 1144
Woonplaats: ergens in Friesland

Face

Gelukkig vertrouwde B.A het ook niet en stapten we weer in de Van. Rustig zit ik uit het raampje te kijken naar de bomen die voorbij suizen. Ook kijk ik even waar Murdock toch tegen aan het praten is. Het blijkt een zuignappijltje te zijn en ik schud mijn hoofd even.
“We gaan niet terug Hannibal”, zei B.A en ik ben het met hem eens. “Hij heeft gelijk Hannibal, het is vast een valstrik”. Hannibal blijkt het niet erg op te merken.

Opeens beveelt Hannibal om te stoppen. Met piepende banden stopt de Van en ik kijk Hannibal met een vragende verbaasde blik aan. Hannibal blijkt Decker wel te geloven. Ik kijk even van B.A naar Murdock en weer terug naar Hannibal. Ik snapte niet dat Hannibal dit meende, maar ergens diep in mij begon ik ook wat twijfels te krijgen. Ik had ook wel gezien dat die verwondingen echt waren. Dat zou Decker vast niet zichzelf aandoen om alleen ons te pakken te krijgen. En inderdaad zoals Hannibal zei, zat Decker te huilen. En ook dat waren oprechte tranen. Maar het kon ook net zo goed een hele slimme list wezen. Ik wist het even niet meer. “Dus jij vindt dat we Decker moeten helpen??”, vroeg ik toen aan Hannibal en keek ook even naar Murdock en B.A om te kijken wat die er van vonden.

_________________

Face: Why does he always fall on the horn?
Hannibal: Beats me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sharey
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 22:59:18  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

WAYLON ‘THE BRAIN’

Even sta ik stil om op m’n horloge te kijken, dan ijsbeer ik weer verder. Waar blijft die Decker nou?! Ik graai met m’n handen door m’n bos haren en trek een verbeten gezicht. Dan draai ik me abrupt om en loop een aftands kantoortje binnen. Daar grijp ik de telefoon. Decker neemt meteen op.
“Wij hadden wat afgesproken! Je zou op dit moment op de afgesproken plaats moeten zijn. Waar ben je?’’ schreeuw ik op dreigende toon in de hoorn.
“Die deal van jullie kan je vergeten! Ik steel geen wapens!’’ schreeuwt Decker terug.
“O nee?! Dat zullen we dan nog wel eens zien….’’
Ik smijt de hoorn op de haak en roep m’n mannen. “Kom! We zullen die Decker opnieuw een lesje leren.”
Ik wend me tot Kurt en geef hem opdracht munitie voor de wapens te pakken. Naar Leo hoef ik alleen maar te kijken en hij weet wat hem te doen staat. De kleine zwijgzame man, met pokdalig gezicht, kaal hoofd en een lange hangsnor, trekt een brede grijns waarbij zijn vervallen gebit zichtbaar wordt. Zijn ogen beginnen onheilspellend te glinsteren als hij op zijn korte O-benen naar de krakkemikkige bestelwagen sjokt. Leo’s auto ziet eruit alsof ie elk moment in duizend stukken uiteen zal vallen, maar laat ons eigenlijk nooit in de steek. Hoe krijgt ie dat toch voor elkaar?!

LEO THE LIZARD

De baas windt zich op, omdat Decker zich niet laat zien. Ik leun stilletjes, met m’n armen over elkaar, tegen een pilaar en wacht op het moment dat wij de touwtjes weer in handen nemen. Knauwend op een luciferhoutje volg ik met m’n ogen het geijsbeer van Waylon en het nerveuze voetwippen van Kurt.
Als Waylon kwaad bij de telefoon vandaan komt weet ik dat het zo ver is…
Ik duw me af van de pilaar en kuier naar m’n wagen. Iedereen vindt het een vreselijke verschijning, maar het is mijn juweel. Niemand die hem zal jatten, daar is ie te lelijk voor. Maar je komt niet meer van ons af als we je eenmaal achtervolgen, omdat zijn motor me nooit in de steek laat.
Waylon stapt in en geeft in een enkel woord te kennen waar we heen gaan. Kurt komt aangezeuld met een doos met munitie. Hij stapt achterin en weet zijn taak: alle wapens laden.

We zijn nog net op tijd bij de kazerne om Decker in een burgerauto te zien vertrekken. Op een afstandje volgen we hem. Uit de verte zien we hem een bos in lopen. Ik zet m’n bestelwagen in een bospad. Voor we uitstappen pakt Waylon zijn walkietalkie en roept ons vierde bendelid op.
“Harold, Waylon hier. Waar ben je? Over.”
Het duurt even voor er reactie komt. “Harold hier. Ben in het bos aan het relaxen. Over.”
“Welk bos?! Wij zijn Decker gevolgd en zijn ook in een bos terecht gekomen. Over.”
“Bij het meer. Over.”
Ik gebaar naar Waylon dat we dan in hetzelfde bos zijn.
“Hou je ogen en oren open. Zorg dat je Decker ziet, maar hij jou niet. Over.”

Een kwartier later kraakt de walkietalkie van Waylon. Harold meldt fluisterend dat hij Decker is gevolgd naar een houten huisje aan het meer, maar hij blijkt daar niet alleen te zijn. Terwijl wij op ons hoede het meer naderen, houdt Harold ons op de hoogte van wat hij ziet.
“Jongens, verstop je. Er komt een Van jullie kant op, maar ik heb Decker niet in zien stappen. Over.”
Snel kijken we om ons heen. Kurt, de magerste van ons, past gemakkelijk achter een dikke boom.
Waylon kruipt in een struik en ik doe m’n naam eer aan en duik een greppel in. Wat bladeren over me heen en niemand die Leootje ziet. Hi hi hi.
De Van nadert, scheurt voorbij en een enorme stofwolk blijft achter. Als ik opsta sta ik er midden in. Hoestend en proestend klim ik uit de greppel.
Dan komt er weer een oproep van Harold. De kust is veilig, Decker en een andere mp-soldaat zitten in het houten huisje te bekvechten met elkaar.
“Wielen, baas?” vraag ik.
Waylon knikt. Ik keer terug naar m’n bestelwagen, hij en Kurt vervolgen hun weg lopend.
Iets rustiger dan de zwarte Van die ons net passeerde hobbel ik over het bospad naar het meer.
Als The Cobra compleet is klopt Waylon netjes op de deur voor hij binnenstapt. Ja, de baas maakt soms een heel fatsoenlijk entree, maar dat is om stemming te maken. Als we z'n met vieren binnen stappen, kijkt Decker met grote schrikogen achterom. We gaan rondom de 2 mp-soldaten staan en lezen de naam van Deckers gezelschap.
“Zo…” begint Waylon tegen Decker, “iemand heeft ons een handje geholpen!” Doelend op het feit dat zowel Decker als zijn collega Crane aan een stoel vastzitten met handboeien. Die van henzelf nota bene!

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Flykie
BerichtGeplaatst: 21-06-2010 23:22:49  Reageer met quote


Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 4-2-2007
Berichten: 4854
Woonplaats: Everywhere

HAROLD

Na een tijdje te hebben gezeten wordt ik door de baas opgeroepen.
“Harold hier. Ben in het bos aan het relaxen. Over.”
Blijkbaar is er weer werk aan de gang en ik omschrijf in welk bos ik ben.
Als ik een busje met een hoge snelheid voorbij zie scheuren, duik ik in een greppel en meld dat meteen aan de anderen met behulp van mijn walkietalkie.
“Jongens, verstop je. Er komt een Van jullie kant op, maar ik heb Decker niet in zien stappen. Over.”
Nogal een geluk dat ik mijn pistool bij me heb, wie weet wat voor verrassingen ons nog meer te wachten staan.
We zijn al snel bij elkaar en ik ben ook weer blij om mijn bende collega's te zien.
Uiteindelijk gaan we op een fatsoenlijke manier naar binnen.
Ik had liever de manier van een deur intrappen maar Waylon is jammer genoeg niet zo, daar stoorde ik mij erg veel aan.
Maar als het eenmaal zover is, dan zal ik het hem ook wel zeggen, dacht ik bij mezelf.
Binnen treffen we Decker en Crane aan.
“Zo…iemand heeft ons een handje geholpen!” zegt Waylon meteen.
Ik schiet in de lach maar ga wel meteen over tot actie en maak Crane los, zodat we Decker met beide armen kunnen boeien.
Met getrokken pistool geef ik Crane een klap en sleep hem mee naar buiten.
Eenmaal buiten sta ik op de steiger en Crane staat op met pijn aan zijn hoofd.
Maar dan gaat het heel snel, hij draait zich vliegensvlug om en haalt meteen uit.
Ik krijg meteen een rake vuistslag in mijn gezicht en val naar achter, maar krabbel snel op en houd hem onder schot.
“Nog zo’n grap betekend je dood maat” zeg ik kwaad.

_________________
Col. John "Hannibal" Smith: Give me a minute, I'm good. If I've got an hour, I'm great. You give me six months, I'm unbeatable.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dark.Pudding
BerichtGeplaatst: 22-06-2010 08:32:56  Reageer met quote


Leeftijd: 34
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 17-4-2007
Berichten: 1616
Woonplaats: Some where.. In a land full of Pudding

Murdock

Als B.A. de kamer binnenloopt om te gaan zeggen dat Crane er ook is, valt er een straal licht van buiten op het toegetakelde gezicht van Decker. Ik schrik er een beetje van en kijk naar mijn speelgoedpijltje die klaarblijkelijk ook nat is van de tranen.
"Och stil maar kleintje, dat heb jij niet gedaan. Dat hebben lelijke grote mannen gedaan.. " Maar hij hield niet op met huilen.

Hannibal vertrouwde het niet, maar ik zag aan zijn gezicht dat hij twijfelde. We stapten in de van en op de achterbank probeerde ik mijn lieverd nog even te troosten. "Stil maar, het is echt niet jou schuld!" En ik omhelsde het pijltje
Opeens draaide B.A. zich na zijn woorden tegenover Hannibal om naar mij:
"Hé, fool! Dat ding weet toch niet op wie zijn hoofd dat ie geplakt heeft! Houd je mond!"

Ik gooide met een smak een verontwaardigde blik naar hem toe. "Rustig maar Levi, wat weet hij er nu van. Maar ergens is ie wel lief hoor, heel diep van binnen. We noemen deze bosknaap niet voor niets Little John!"

"B.A. STOP!" Riep Hannibal opeens onverwacht, Waarna deze in een reflex op de rem trapte. Verschrikt keek ik naar Hannibal.. De twijfel was in zijn ogen te lezen.

Face keek van B.A. naar mij.. Ik zuchtte even.. "Hannibal, ook ik en Levi hier, die de wonden vanaf perspectief voorhoofd nog dichterbij gezien heeft dan jullie allemaal bij elkaar, denken ook dat Decker onze hulp nodig heeft.."

Toen draaiden alle gezichten richting B.A. Automatisch draaide ik het kopje van het pijltje ook zijn kant op. Toen draaide ik het kopje naar mijn oor.. "Huh wat zeg je daar?" Ik keek even nadenkend om me heen. "Dat is lastig jah, wacht!" Ik likte aan het pijltje en plante hem op het voorhoofd van B.A.

Zijn gezicht verstarde van uitgekookte woede..

"Maar, maar" piepte ik; "Anders kan Levi het niet horen."

_________________
**sigh.. why is the taste of danger so sweet and the smell of impossible so attractive?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger
murloc8128
BerichtGeplaatst: 22-06-2010 10:56:45  Reageer met quote


Leeftijd: 30
Sergeant
Sergeant


Geregistreerd op: 27-12-2009
Berichten: 78
Woonplaats: Eindhoven

Kurt

Ik ben bezig met het verslepen van MO. Ik loop de loods in met een stuk of twintig magazijnen. The Brain smijt de hoorn van de telefoon op de haak en vloekt hardvochtig.
"Kom mannen we gaan" zegt hij.
"Eindelijk" zeg ik "Mag ik hem deze keer in elkaar slaan? Ik verveel me." Maar ik moet de MO in auto leggen. Gelukkig zie ik op dat moment een kar liggen en hoef dus maar een keer te lopen.

We rijden. Weer hetzelfde: de wapens laden. Gelukkig kan ik wel mijn eigen wapen kiezen. Leo neemt altijd weer die revolver, dat is zo ongeveer weer het meeste werk.
"Klaar baas." zeg ik "Hier is je 9mm. Leo, hier is je revolver"
Ik stop mijn ene 9mm in mijn schouder-holster en de andere in mijn been-holster.
"We zijn er" zei Leo.
We zijn bij de kazerne, we zien Decker in een burgerauto vertrekken en rijden erachteraan. The brain riep harold op over de walkie talkie. Ze hebben een kort gesprek. The brain zegt:"We moeten wachten."
Ik begin met het demonteren en schoonmaken van zijn geweer. ik heb een Duitse Stg 44.
Na een kwartier roept Harold ons op, hij is Decker gevolgd. we kunnen die kant op.
Opeens zegt Harold over de walkie talkie: “Jongens, verstop je. Er komt een Van jullie kant op, maar ik heb Decker niet in zien stappen. Over.” Snel spring ik achter een boom, ik ben tenslotte best mager, denk ik snel. Ik hoor de van voorbij scheuren en zie een grote stofwolk. ik hoest een paar keer en hoor een bericht van de walkie talkie:"De kust is veilig, Decker en een andere mp-soldaat zitten in het houten huisje te bekvechten met elkaar."
The brain en ik lopen richting het huisje, we komen aan en wachten tot we compleet zijn. The brain klopt op de deur en gaat naar binnen. we zijn erg verbaasd omdat Decker en Crane gehandboeid zijn met hun eigen handboeien. Harold maakt Crane los en heeft een klein gevecht.
Ik maak Decker los terwijl the brain hem onder vuur houdt. Ik gooi hem hardhandig op de grond en boei hem achter zijn rug en blinddoek hem. Hardhandig gooi ik hem terug in de stoel.
Harold komt weer binnen en gooit Crane geboeid en geblinddoekt in een hoek.

_________________
Ladies and gentlemen. That concludes your flight. Thank you for flying Miracle Airlines, the only airline where lady luck is your co-pilot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Sharey
BerichtGeplaatst: 22-06-2010 12:37:37  Reageer met quote


Leeftijd: 59
Generaal
Generaal


Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 1558
Woonplaats: Tilburg

WAYLON
Terwijl ik Decker eens even stevig toespreek, zie ik met een half oog dat Harold met het maatje van de kolonel slaags raakt. Ik stuur Leo erop af.
"Gooi hem in de auto en maak ook plaats voor deze dwarsligger hier.
We moeten hier niet te lang blijven.

LEO
Als ik naar buiten loop zie ik dat Harold de collega van Decker onder schot houdt en hem al naar binnen brengt. Met pretoogjes loop ik naar m'n bestelwagen en maak in laadruimte plaats voor onze 'gasten'.
Ik fluit een keertje schel ten teken dat we kunnen vertrekken. Waylon sleurt Decker naar buiten, Harold ontfermt zich nog steeds over de captain en Kurt houdt met z'n wapen alles onder controle. Het knevelen van die twee laten ze aan mij over, ik heb daar zo m'n trucjes en handigheidjes voor. Met het puntje van m'n tong uit m'n mond zorg ik ervoor dat Decker en z'n maatje geen vin meer kunnen verroeren. Met m'n armen over elkaar werp ik een tevreden blik op onze buit en sluit dan de deuren.
Achter het stuur kijk ik Waylon aan met een vette grijns vol rotte tanden. "Waarheen, baas?"

WAYLON
"Naar 't Dak, daar zijn we veilig. Voorlopig niet naar de loods, die kent hij nu te goed."
Ik wijs met m'n duim naar achteren doelend op Decker. Als Leo het stoffige pad in wil rijden, zie ik in de verte een tegenligger aankomen die me bekend voor komt.
"Lizard, keren! Bij het huisje loopt een ander pad, neem dat. Zie je die auto daar in de verte? Dat is die Van die ook een bezoekje bracht aan Decker. Wat ze van plan zijn weet ik niet, maar onze goudvink krijgen ze niet!"
Een laatste valse blik op de Van en dan scheurt Leo een ander stuk bos in. In de buitenspiegel zie ik dat ook wij een flinke stofwolk achterlaten en daar ben ik niet blij mee.
"Lizard, zoek een verhard pad op, iedereen kan ons op deze manier met zijn ogen dicht vinden!"
Leo loert met z'n grote reptielenogen om zich heen op zoek naar een andere weg. Als ik die grijns en dat tongpuntje van hem zie vraag ik me soms af of ie zich niet een beetje te veel met z'n bijnaam vereenzelvigd. Het is een gluiperd eerste klas...

_________________
Verhaal van de maand = Het jaar rond Fanfictie in the picture!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 31
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 29, 30, 31  Volgende
Ateamfans.nl forum index  ~  A-Team Melee

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk


 
Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




 

Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
Edited by Ateamfans.nl v3.0